پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

روایت روز واقعه از آنتن شبکه چهار

يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 377919
گروه سیاسی شبکه چهار سیما، به مناسبت فرارسیدن سالروز قیام خونین ۱۷ شهریور، ویژه‌برنامه مستند «روز واقعه» را که محصول گروه سیاسی است، روی آنتن می‌برد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، این مستند که با هدف به تصویر کشیدن قیام ۱۷ شهریور تهیه و تولید شده است، علل و زمینه های این قیام، نوع برخورد رژیم پهلوی با مردم در میدان ژاله، تعداد کشته ها و مجروحین، سیاست و عملکرد دولت آمریکا در این فاجعه تاریخی، پیام امام خمینی (ره)، نقش و پیامدهای ۱۷ شهریور در تسریع پیروزی انقلاب اسلامی را نیز تصویر می کند.

عباس ملکی یکی از عکاسان واقعه ۱۷ شهریور، خاطراتی تصویری از آن روزها بیان می کند و برخی از شاهدان عینی که از جامعه پزشکان و عموم مردم بودند نیز به ذکر خاطرات خود می پردازند.

همچنین در آیتمی ویژه صحبت های آرشیوی علی غفاری، از سربازان رژیم پهلوی که دستورات فرماندهان امنیتی رژیم پهلوی در کشتار مردم در روز ۱۷ شهریور را اجرا نکرده است و میدان ژاله را ترک کرد نیز شنیدنی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *