پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اثرات فصل تولد بر خلق و خوی انسان‌ها

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 387215
یک ضرب المثل مجارستانی می‌گوید: بگو چه فصلی به دنیا آمدی تا بگویم چه خلق و خویی داری؟
به گزارش جهان به نقل از فارس، در بیست و هفتمین کنگره سالانه کالج «نوروفارماکولوژی» اروپا در برلین، محققان از پژوهش‌هایی که در مورد ارتباط فصل تولد و خلق و خو داشتند ،صحبت کردند.

این تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی بوداپست انجام شد و مطالعات نشان داد خلق و خوی انسان‌ها در سن بزرگسالی نتیجه فصلی است که در آن به دنیا آمده‌اند.

محققان بعد از مطالعاتی که بر روی ۴۰۰ نفر در چندین سال داشتند دریافتند که افراد متولد فصل تابستان نوسانات خلقی بیشتری نسبت به افرادی دارند که در زمستان به دنیا آمده‌اند؛ در مقابل کسانی که در بهار یا تابستان متولد شده‌اند خلق و خوی مثبت‌تری دارند، فعال‌ترند و اکثراً شاد هستند.

این مطالعه نشان داد افرادی که در زمستان به دنیا آمده‌اند زودرنج‌تر و تحریک پذیرتر از دیگران هستند، علاوه بر این، کسانی که در پاییز به دنیا آمده‌اند معمولاً افسرده هستند و آب و هوای فصل بعد یعنی زمستان آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

تأثیرات بیوشیمیک

«زنیا گوندا» سرپرست این مطالعه گفت: مطالعات بیوشیمیک نشان دادند فصلی که شخص در آن متولد شده در برخی خلق و خوها در بزرگسالی مانند دوپامین و سروتونین تأثیر دارند و در واقع فصل تولد یک اثر ماندگار در خلق و خوی انسان دارد؛ با این حال نشانه‌های ژنتیکی را نباید فراموش کرد.

نتایج این مطالعات نشان دادند خلق و خو تحت تأثیر فصل تولد و ژنتیک است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *