چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

ابلاغ ممنوعیت حجاب به نهادهای فرانسه

سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 387017
وزارت فرهنگ فرانسه اعلام کرد با صدور ابلاغیه‌ای به نهادهای فرهنگی این کشور خواستار اجرای قانون ممنوعیت حجاب شده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، پاریس روز دوشنبه اعلام کرد ابلاغیه‌ای درباره ممنوعیت حجاب در اماکن عمومی فرانسه را در میان نهادهای فرهنگی این کشور توزیع خواهد کرد. این اتفاق پس از آن رخ داده که از زنی محجبه در فرانسه که برای تماشای اپرای «لا تراویاتا» (به ایتالیایی La traviata به معنی بانوی گمراه) در اپرای ملی آن کشور شرکت کرده بود خواسته شد یا حجابش را بردارد و یا سالن محل اجرا را ترک کند.

ژین ـ فیلیپ تیلای، معاون اپرای ملی فرانسه به خبرگزاری فرانسه گفت که برخی از اجراکنندگان این نمایش پس از نشان دادن این زن محجبه به حجاب وی اعتراض کرده و گفتند که در صورتی که وی صورتش را بپوشاند آوازخوانی را ادامه نخواهند داد.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز می‌نویسد اپرای ملی فرانسه از اظهارنظر در این باره خودداری کرده اما وزارت فرهنگ این کشور وقوع این رخداد در سوم اکتبر سال جاری را تأیید کرده است.

پارلمان فرانسه در سال ۲۰۱۰ در اقدامی که اعتراض مسلمانان این کشور را به همراه داشت قانون پوشیدن برقع در اماکن عمومی را به تصویب رساند. این قانون از سال ۲۰۱۱ اجرایی شد و مطابق آن زنانی که در اماکن عمومی صورت‌هایشان را بپوشانند با جریمه ۱۵۰ یورویی یا بیشتر از آن مواجه می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *