جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

فرهنگ و هنر در مطبوعات امروز

سه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 46761
صدرعاملی بهترین کارگردان جشنواره فیلم سنگاپور صدرعاملی بهترین کارگردان جشنواره فیلم سنگاپور، افتتاح تماشاخانه ایرانشهر و خاکسپاری مرحوم بیژن ترقی عناوین برجسته صفحه فرهنگ و هنر مطبوعات امروز سه‌شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه 88 هستند.
"تهران امروز" در صفحه فرهنگ امروز می‌پردازد به گفتگو با دکتر احمد توکلی، صدرعاملی بهترین کارگردان جشنواره فیلم سنگاپور و اخبار کوتاه. گزارشی درباره پرداخت سینماگران به شخصیت‌های شاهنامه‌ای، تأثیر رسانه تلویزیون و شبکه چهار سیما با "کتاب 4" در صفحه تلویزیون، برگزاری مراسم پایانی هفته گرافیک در صفحه تجسمی، گفتگو با امیر رستمی کارشناس سنگ‌های قیمتی و یادداشتی از علیرضا خمسه در صفحه پایانی آمده است.

"جام ‌جم" در صفحه رسانه می‌پردازد به ساخت مجموعه "لطفاً دور نزنیم" مهدی مظلومی در شبکه تهران، نشست خبری جایزه بزرگ شهید آوینی، ساخت مستند "تاریخ تهران در سینمای ایران"، پخش رادیو تئاتر از تلویزیون، تحلیلی بر حضور سینمای ایران در کن و اخبار کوتاه. گفتگو با احمد امینی کارگردان مجموعه "بی‌گناهان" در صفحه گفتگو، گفتگو با کوین مکدانلد درباره فیلم جدیدش، نگاهی به "وقتی همه خوابیم" و مروری بر "بیست" در صفحه سینما و افتتاح تماشاخانه ایرانشهر در مراسم افتتاحیه جشن هفته تئاتر و معرفی برنامه‌های امروز شبکه‌های سیما در صفحه فرهنگ و هنر کار را تمام می‌کند.

"وطن امروز" در صفحه تلویزیون می‌پردازد به گفتگو با هومن برق‌نورد بازیگر "اشک‌ها و لبخندها"، مطلبی درباره شگردهای پسامدرنیستی در این مجموعه و گپی با مهشاد مخبری بازیگر. ربودن پرواز IR655 به روایت احمد نادعلیان، مطلبی درباره نو شدن یا معاصر بودن و اخبار کوتاه در صفحه تجسمی و انتخاب صدرعاملی به عنوان بهترین کارگردان جشنواره فیلم سنگاپور، نشست جایزه بزرگ شهید آوینی، انتشار نمایشنامه جدید سیدمهدی شجاعی، گپی با سوسن پرور و اخبار کوتاه در صفحه پایانی منعکس شده است.

"همشهری"
در صفحه موسیقی می‌پردازد به مطلبی درباره موسیقی چهار فیلم ایرانی در حال اکران و یادداشت. نگاهی به فیلم "شرایط موجود" کوین مکدانلد، تداوم روزهای خوش "میلیونر زاغه‌نشین" و گیشه فروش فیلم‌ها در صفحه سینما و آغاز به کار تماشاخانه ایرانشهر همزمان با جشن‌های خانه تئاتر، ویژه برنامه‌های فرهنگی هفته معلم، انیمیشن شدن "آرش کمانگیر" و اخباری کوتاه از صدرعاملی، افخمی، خلج، کرمپور، برومند و هاشمی در صفحه ادب و هنر مورد توجه قرار گرفته است.

"خبر" در صفحه فرهنگ می‌پردازد به گفتگو با همایون خرم هم‌آوای کلام مرحوم بیژن ترقی، نماشگاه مجسمه‌های جمشید مرادیان در چین، مطلبی درباره هفته طراحی گرافیک ایران، روزنوشت‌های هاشمی و اخبار کوتاه. گزارشی درباره افتتاح 10 سالن نمایش جدید در سال 88، گپی با سعید سهیلی، یادداشتی از بهروز غریب‌پور و نصرالله قادری، روی خط خبر، حرف و حدیث و یادداشت طنز در صفحه پایانی آمده است.

به گزارش مهر، "ایران" در صفحه فرهنگ و هنر می‌پردازد به مطلبی درباره فیلم "سوپراستار" و گپی با محمدرضا برزگر خالقی مؤلف. معرفی برگزیدگان جایزه بزرگ شهید آوینی در 13 اردیبهشت‌ماه، جایزه جشنواره سنگاپور برای رسول صدرعاملی، برگزاری همایش تاریخ‌نگاری انقلاب، مجموعه نوروزی "پنجمین خورشید" در دست تولید، بازسازی فیلم قدیمی دیوید کراننبرگ و اخبار کوتاه در صفحه پایانی منعکس شده است.

"اعتماد ملی" در صفحه فرهنگ می‌پردازد به حرف‌های مؤلفان و مترجمان درباره ممیزی و کسب مجوز، خاکسپاری مرحوم بیژن ترقی، درباره فیلم‌های توقیفی کمال تبریزی و اخبار کوتاه. گزارش مجله آف‌اسکرین از فیلم "وقتی همه خوابیم" و یادداشت در صفحه سینما و یادداشتی از جعفر پناهی با عنوان "دغدغه مشترک چهره‌های مختلف" در صفحه پایانی مورد توجه قرار گرفته است.

"اعتماد" در صفحه پایانی می‌پردازد به تأسیس جایزه بیژن ترقی در جشنواره موسیقی فجر، معرفی نامزدهای جایزه "روزی روزگای"، "اخراجی‌ها 2" و پنج فیلم دیگر در بازار کن، ثبت قرارداد اکران "درباره الی" در گروه آفریقا، صدرعاملی بهترین کارگردان جشنواره سنگاپور، پرنده‌های مهدی سحابی و نمایشگاه گروهی عکس، پاسخ تهمینه میلانی به یادداشت امیر پوریا و اخبار کوتاه.

"حیات نو" در صفحه فرهنگ و هنر می‌پردازد به نگاهی به چند آلبوم شاخص موسیقی و اخبار کوتاه. مسئولان جشنواره ترایبکا به دنبال فروش فیلم، پرتره‌ای از دختر پیکاسو، نگاهی به فیلم "مه" فرانک دارابانت به بهانه پخش از شبکه اول سیما، مراسم خاکسپاری مرحوم بیژن ترقی، به تعویق افتادن دوباره دوسالانه تصویرگری، ثبت قرارداد اکران "درباره الی" و اخبار کوتاه در صفحه پایانی آمده است.

"جوان" در صفحه پایانی می‌پردازد به انتخاب رسول صدرعاملی به عنوان بهترین کارگردان جشنواره سنگاپور، نمایش‌های شنیدنی، سه روایت تاریخی از سیدمهدی شجاعی، حمایت نکردن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از "اخراجی‌ها 3"، یادداشت و اخبار کوتاه.

"بانی‌فیلم" در صفحه نخست می‌پردازد به نشست رسانه‌ای دومین دوسالانه ویژه مستندهای برگزیده سال و انتخاب رسول صدرعاملی به عنوان بهترین کارگردان جشنواره سنگاپور. واکنش‌های متفاوت به انتخاب‌های جشنواره کن، نشست نقد و بررسی فیلم "کارگردان مشغول کارند"، آمار فروش فیلم‌ها در سینماهای آمریکای شمالی، نگاهی به فیلم خارجی "آگاهی"، آغاز مراسم بزرگداشت ناظرزاده کرمانی، آسیب‌شناسی تیزرهای تبلیغاتی در تلویزیون و اخباری کوتاه از سینمای ایران و جهان، تئاتر، تلویزیون، ادبیات و ... کار را تمام می‌کند.
https://jahannews.com/vdcdf50o.yt0996a22y.html
jahannews.com/vdcdf50o.yt0996a22y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *