جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اعلام حمایت‌پادشاه‌اردن از ائتلاف‌آمریکایی

چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 380762
پادشاه اردن روز سه‌شنبه در دیدار با تعدادی از شخصیت‌ها و رهبران مذهبی کشورش بر پایبندی امان به مبارزه با تروریسم و افراط گرایی تأکید کرد.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از روزنامه عربستانی «الحیات» خبر داد، «عبدالله دوم» پادشاه اردن روز سه شنبه (دیروز) در دیدار با تعدادی از شخصیت‌های مذهبی و رهبران دینی کشورش، مسئله تشکیل ائتلاف علیه داعش و مبارزه با گروه‌های تروریستی را بررسی کرد.

پادشاه اردن که در طول بحران سوریه کشورش به مرکز آموزش گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه تبدیل شده بود، اعلام کرد که امان از ائتلاف بین المللی علیه گروهک تروریستی داعش حمایت می‌کند و افزود: مواضع اردن همواره در مقابله با تروریسم و گروه‌های تندرو که امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کنند، ثابت و یکسان بوده است.

عبدالله دوم اعلام کرد که برای مقابله با حامیان تروریسم و افراط گرایی همه تلاش خود را به کار خواهد بست و برای حفظ تمامیت ارضی و وحدت کشورهای منطقه در مقابله با خطرات بحران‌های منطقه تلاش خواهد کرد.

وی همچنین خواستار همکاری برای مقابله با افراط گرایی و تروریسم شد که چهره اسلام را مخدوش می‌کند.

اردن که یکی از همپیمانان اصلی آمریکا و عربستان به شمار می‌رود در طول سه سال گذشته گذرگاهی امن برای انتقال گروه‌های مسلح تحت عنوان «معارضان معتدل» به خاک سوریه بود؛ این گروه‌ها بعد از حضور در سوریه به صفوف گروه‌های تروریستی چون جبهه النصره و داعش پیوسته بودند.

بر همین اساس امان از بیم بازگشت این تروریست‌ها به خاک کشورش، عملیات گسترده‌ای برای مقابله با ورود افراط گراها به خاک اردن و یا دستگیری حامیان آنها در خاک کشور برگزار کرده است.

هفته گذشته و در پی طرح «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا ائتلافی علیه داعش در منطقه شکل گرفته که تعدادی از کشورهایی که خود از متهمان اصلی حمایت از تروریسم به شمار می‌روند مانند عربستان و قطر در این ائتلاف حضور دارند.

با توجه به درخواست آمریکا برای همکاری نظامی کشورهای حامی ائتلاف برای مقابله با داعش، «عبدالله نسور» نخست وزیر اردن پیشتر اعلام کرده بود که کشورش در هیچ اقدام نظامی علیه داعش حضور پیدا نخواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *