جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ستارگاني که درحسرت قهرماني‌اروپا ماندند

چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 380663
برخي از برترين بازيکنان تاريخ فوتبال جهان کمبود قهرماني اروپا را در کارنامه شان حس مي کنند.
به گزارش جهان به نقل از "ورزش سه"، ستارگان زیادی در عرصه فوتبال بودند که علیرغم همه اتفاقات و موفقیت ها هرگز نتوانستند که قهرمانی اروپا را کسب کنند. به مناسبت آغاز دوره جدید لیگ قهرمانان این ستاره ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

۱- مایکل اوون: برنده توپ طلای ۲۰۰۱ و یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال انگلیس همه چیز به جز لیگ قهرمانان را برد. او در لیورپول و رئال نیز توپ زد اما دوران فوتبال بی ثباتی داشت.

۲- پاول ندود: هافبک بی نظیر چکی یکی دیگر از بازیکنان بزرگی بود که هرگز به این عنوان نرسید. اسطوره تاریخ یوونتوس که زمانی توپ طلا را کسب کرد، تا یک قدمی قهرمانی اروپا نیز رفت اما میلان شوچنکو در اولدترافورد، به او اجازه قهرمانی اروپا را نداد.

۳- اریک کانتونا: اسطوره جنجالی منچستریونایتد در یونایتد خلاقیت و هنرنمایی های زیادی را بروز داد. او یک نابغه فرانسوی بود اما کانتونا نیز دستش از لیگ قهرمانان کوتاه ماند.

۴- رادامل فالکائو: مهاجم کلمبیایی منچستریونایتد امسال نیز نمی تواند قهرمان شود چرا که تیمش در مسابقات حضور ندارد. فالکائو چندین فصل است که در لیگ قهرمانان حضور ندارد اما در کارنامه اش دو لیگ اروپا دیده می شود.

۵- فرانچسکو توتی: اسطوره فوتبال رم و تیم ملی ایتالیا ۲۲ سال در باشگاه خود توپ زده و بیش از ۲۰۰ گل به ثمر رسانده است. توتی به واسطه این وفاداری قید پیشنهادات خوب خود را زد و ترجیح داد که در رم بماند و قهرمانی اروپا را کسب نکند.

۶- گابریل باتیستوتا: گابریل عملر باتیستوتا یکی از خطرناک ترین مهاجمان تاریخ بود. مهاجم آرژانتینی یکی از رکورد داران تاریخ تیم ملی کشورش است. باتیگل در فیورنتینا و رم خوش درخشید اما هرگز قهرمان اروپا نشد.

۷- زلاتان ایبراهیموویچ: مهاجم بلندقامت سوئیسی تقریبا در همه باشگاه های بزرگ اروپا بازی کرده است، از اینتر گرفته تا میلان، بارسلونا، یوونتوس و حالا پاریسن ژرمن اما این تغییرات هم باعث قهرمانی اروپا برای او نشد.

۸- لوتار ماتئوس: ستاره آلمانی در کشورهای مختلف تاریخسازی کرد. وی ستاره جام جهانی ۱۹۹۰ بود. در آن سال توپ طلا هم برد. لیگ قهرمانان تنها کمبود کارنامه بازیکن سابق اینتر و بایرن است.

۹- دیگو مارادونا: دیگو آرماندو مارادونا که بسیاری او را برترین بازیکن تاریخ قلمداد می کنند، هرگز قهرمان اروپا نشد. او در سال ۸۶ قهرمان جام جهانی شد. در سطح باشگاهی در ناپولی و بارسا توپ زد که فقط یک جام یوفا برد.

۱۰- رونالدو: مهاجم اسطوره ای فوتبال برزیل دو توپ طلا و دو جام جهانی برد اما هرگز جام قهرمانان اروپا را فتح نکرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *