پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۱۵

واکنش جنتی به اظهارات کیارستمی

شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 382562
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه هنوز فیلم اظهارات عباس کیارستمی درباره دفاع مقدس و شهدا را ندیده است، اعلام کرد فعلا در این باره اظهارنظر نمی‌کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم پاسداشت هنرمندان عرصه دفاع مقدس که امروز ۵ مهرماه برگزار شد به برخی پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به اینکه نسبت به اظهارات اخیر عباس کیارستمی که حاشیه هایی ایجاد کرده است و ابراهیم حاتمی کیا خواستار واکنش مقامات وزارت ارشاد شده است چه نظری دارد؟ گفت: من این فیلم که در آن کیارستمی صحبت هایی درباره فیلم های حاتمی کیا و همچنین دفاع مقدس و شهدا، داشته است ندیده ام در نتیجه اظهار نظری نمی کنم.

جنتی همچنین درباره حفظ میراث دفاع مقدس بیان کرد: دفاع مقدس مفهومی است که نباید تحریف شود و همه ارگان ها و نهادها موظف هستند در حفظ و اشاعه این حماسه بزرگ به نسل بعد از جنگ تلاش کنند.

وزیر ارشاد تاکید کرد: یکی از وظایف اساسی وزارت ارشاد، توسعه و حفظ فرهنگ دفاع مقدس است و برای این منظور باید از تمامی ابزارها، از ادبیات، سینما و موسیقی بهره برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ایشون ظاهرا تو باغ نیست!
ایشان همان بزرگواری است که در روزهای اول وزارت در مصاحبه با یک رسانه 2 خردادی در پاسخ به یک سوال گفت که تا در عمرش حتی یک رمان هم نخوانده است !!!!!!
مجتبی
اگه می دید هم گمان نکنم چیز خاصی می گفت این علی آقا
آقای وزیر باهاتون نسبتی دارند که به اسم کوچیک خطاب میکنید؟ این نوع برخورد شما که توام با توهین و تمسخر هست نشان از شخصیت و فرهنگ شما رو نشون میده برادر من!!! طبق نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری که یک مبحثش مربوط به فرهنگ هست و باید بدانید فرهنگ رو باید ابتدا از خودمون شروع به اصلاح کنیم و بعد توقع داشته باشیم که دیگران هم رعایت کنند و به نوعی در جامعه فرهنگ سازی شود.
مهدی
United States
مگه میشه فیلمو ندیده باشه !!!!!!!!!!!!؟؟؟؟ این سیاست عجب بی پدر مادریه !!!!
مجید سرابی
Iran, Islamic Republic of
چطور فیلم مستند روحانی را ندیده درباره اش اظهار نظر می کرد . و به سازندگان و محتوای فیلم حمله می کرد ولی حالا متشرع شده و می گوید تا فیلم سخنان کیارستمی را نبینم اظهار نظر نمی کنم . جالب است حتی متن سخنان کیارستمی را که در نشریات همسوی فکری خودش هم چاپ شده قبول ندارد و حتما" باید فیلمش را ببیند . البته حق دارد وقتی ما ملت برای این نظام و انقلاب خون دل می خوردیم و خون می دادیم ایشان مشغول سفیر بازی خودشان بودند و در این کشور و آن کشور صفا می کردند این آقایان چه می فهمند ارزش خون شهدا را اینان چه می فهمند از دلهای خون شده مادران شهدا اینان چه می فهمند از دلتنگی های فرزندان عزیز شهدا .
متین
جناب جنتی ، خیلی به خودت فشار نیار که جواب بدی !!!! خودتو ناراحت نکن ، چون جواب دادن و ندادنت فرقی نداره ...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا خیلی هم تو باغه اما تو باغ اصلاح طلبانه !! نه تو صحنه دفاع از انقلاب و فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس!!اگر او حرف حسابی می زد جای تعجب بود....!! از او غیر از این انتظار نمی رفت !! در جایی که موضوعی به این مهمی را پیرزن های ما شنیده اند و تحلیل دارند!! او تو باغه آروزهای بر باد رفته اصلاح طلبان داره پرسه می زنه!!
Iran, Islamic Republic of
کسی که خواب است را می شود بیدار کرد ولی کسی را که خودش را به خواب زده هرگز.......!!!!

خدا از سر تقصیرات خائنین به مملکت نگذره......
مهدی
United States
یقینا خبر دارن ولی متاسفانه اظهار بی اطلاعی میکنن!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خور پف خور پف
I LOVE IRAN
آقای وزیر همیشه از مردم عقبی. برات متاسفم.
سبزواری
کسی که خودش رابه خواب زده نمی شود بیدار کرد!!!!!!!!!!!!!
میخاسی دیشب 20:30 نگاه کنی لااقل میدیدی چی گفته -
احمدی
Iran, Islamic Republic of
چطور ی وزیر در مورد مسئله ایی که این روزها خیلی سرو صدا کرده اظهار میکنه که فعلا اون مصاحبه رو ندیدم واقعا جای تاسفه ولی نظر من اینه که ایشون خیلی هم از این موضوع با اطلاعه ولی برای حفظ موقعیت و محبوبیت خود در بین بعضی اقشار بی هویت حاضره همه ی ارزشها ی ما و کشورمون رو زیر پا بذارن .