جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲۳
۲۴
تکذیب واردات بنزین یورو ۴؛

نوع آلودگی بنزین داخلی کشف شد!

دخالت همسر یکی از مسئولان در واردات بنزین را اخلاقی پیگیریم
دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۴۵
کد مطلب: 372563
عضو کمیسیون بهداشت مجلس با رد آلودگی بنزین تولید داخل، گفت: بنده و دکتر شهریاری در کمیسیون بررسی آلودگی بنزین صحبت‌هایی که داشتیم دال بر اینکه به هیچ عنوان آلودگی‌های بنزین‌های تولید داخل ثابت نشده است ولی متاسفانه آلودگی بنزین به خاطر مواد آن نیست، بلکه به خاطر گرایش‌های سیاسی است.
نوع آلودگی بنزین داخلی کشف شد!
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، پس از گذشت ماه ها از هیاهوی آلودگی بنزین‌های تولید داخل و عنوان شدن این مسئله که بنزین‌های وارداتی یورو ۴ به کشور، باعث پاکیزه‌تر شدن هوای تهران شده است، احمد آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت درمان مجلس با رد آلودگی بنزین تولید داخل به تسنیم اظهار داشت: یک ماه گذشته که جلسه‌ای با حضور مسئولان سازمان بازرسی، مدیران سابق و جدید انرژی و همچنین، رئیس و معاونان سازمان محیط زیست برگزار شد، مدیران جدید مدعی این بودند که هوای تهران به دلیل واردات بنزین یورو ۴ نسبت به سال گذشته تمیزتر شده است، ولی ما با توجه به اینکه هیچ مستنداتی در این باره وجود نداشت، این گفته آنان را در حد یک ادعا تلقی می‌کنیم.

حتی یک لیتر بنزین یورو ۴ وارد کشور نشده است

وی ادامه داد: به هر حال در بهار سال جاری وزش‌های باد در تهران بسیار صورت پذیرفت، در حالی که سال گذشته اینگونه نبود. از آن طرف نیز حتی یک لیتر بنزین یورو ۴ وارد کشور نشده است و هر چه بنزین یورو ۴ در کشور موجود است مربوط به تولیدات گذشته است. بنابر این مدیران کنونی که مدعی آلودگی بنزین تولید داخل هستند به هیچ عنوان سند علمی ارائه ندادند. بنابر این نه آلودگی بنزین تولید داخل ثابت شد و نه پاکیزگی بنزین‌های وارداتی.

برگزاری کمیسیون مشترک بررسی بنزین بعد از تعطیلات عید فطر

آریایی‌نژاد تصریح کرد: براین اساس کمیسیون مشترک بررسی بنزین، پس از تعطیلات عید فطر برگزار می‌شود و از مدیران کنونی نیز درخواست کرده‌ایم تا مستندات علمی خود را مبنی بر آلودگی بنزین‌های تولید داخل را ارائه دهند.

برخی‌ها به دلیل گرایش‌های سیاسی متکی به وابستگی خارجی شده اند

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به الزامات و ضرورت تولید بنزین در داخل کشور عنوان کرد: زمانی که دول غربی ما را تهدید به تحریم بنزین کردند با همت جوانان این کشور بنزین در داخل ایران تولید شد و این یک دستاورد است، ولی متاسفانه برخی‌ها به دلیل گرایش‌های سیاسی متکی به وابستگی خارجی هستند.

آلودگی بنزین به خاطر مواد آن نیست، به خاطر گرایش‌های سیاسی است

آریایی‌نژاد ادامه داد: بنده و دکتر شهریاری در کمیسیون بررسی آلودگی بنزین صحبت‌هایی که داشتیم دال بر اینکه به هیچ عنوان آلودگی‌های بنزین‌های تولید داخل ثابت نشده است ولی متاسفانه آلودگی بنزین به خاطر مواد آن نیست، بلکه به خاطر گرایش‌های سیاسی است. یک زمانی ما در تولید بنزین به خودکفایی رسیده بودیم ولی هم اکنون برخی مدیران به واردات بنزین روی آورده‌اند، مسلماً اینگونه واردات می‌تواند ما را دچار آسیب کند.

دخالت همسر یکی از مسئولان در واردات بنزین را اخلاقی پیگیریم

وی درباره برخی صحبت‌ها در زمینه دخالت همسر یکی از مسئولان کشور در زمینه پشت پرده واردات بنزین به کشور بیان داشت: این مسئله نیز مطرح است، ولی به دلایل اخلاقی و شرعی تا زمانی که ثابت نشده است نمی‌خواهیم مبحثی را رسانه‌ای کنیم، کما اینکه برخی‌ها بدون توجه به این مباحث به دنبال کسب کرسی هستند. ولی در مجموع با وجود توانایی در تولید بنزین داخلی برای خارج شدن از وابستگی به شرق و غرب و اتکا به جوانان کشورمان مشاهده می‌شود که اراده‌ای برای تولید داخلی در بین برخی مدیران کنونی وجود ندارد و آنها سعی می‌کنند نان وابستگی خود را بخورند و دست داشتن در آلودگی‌های اقتصادی نیز در این امر وجود دارد.

باید از محاسن دولت‌های گذشته استفاده کرد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب درباره عملکرد دولت‌ها و مدیران کشور اظهار داشت: رهبری فرمودند که باید از محاسن دولت‌های گذشته استفاده کرد و با وجود اینکه ایشان به دولت‌ها نقدهایی را هم داشته است اما همیشه از دولت‌ها حمایت کرده است. بنابراین ما نیز معتقدیم دولت کنونی نیز با وجود تلاش‌هایی که می‌کند نقدهایی را هم به این دولت وارد است. مجلس نیز به دنیال تخریب نیست، و این در حالی است که رئیس جمهور سابق بدون اینکه صحبتی کند، همین دولت عنوان می‌کند که رئیس جمهور سابق از محبوبیت ۲۴ درصدی و دارای چندین میلیونی رای برخوردار است.

آریایی‌نژاد خاطرنشان کرد: ما امیدواریم مدیران برای اصلاح امور کشور تلاش کنند. مجلس هم به وظایف قانونگذاری و نظارت خود همت خواهد داشت، بنابراین هر قوه‌ای باید در کشورمان به وظایف خود برای اصلاح امور کشور اقدام کند زیرا به هر حال مردم بر گردن مسئولان حق دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


19
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
منظور همسر سرکار خانم ابتکار است؟
یعنی خانم با اعلام آلودگی بنزین داخلی بازار گرمی می کند و آقا وارادات بنزین خارجی به این می گویند تدبیر اساسی در اقتصاد خانواده قبل از انتخابات مجلس.
United States
با سلام

همانطور که آقای آریایی نژاد هم گفته اند هنوز جرمی اثبات نشده نباید قضاوت زود هنگام کرد که اگر خلاف واقع باشد گناهی بسیار بزرگ است . چرا که تهمتی زده شده و آبرویی رفته .

به نظرم جهان نیوز هم اخلاق حرفه ای را رعایت نکرده و گناه کرده . چون چندبار به این موضوع پرداخته و شخص خاصی را در معرض اتهام قرار داده .

این کارها درست نیست .
محسن
بله تا اثبات نشده نباید محکوم کرد ولی نباید قضیه را همینطور رها کرد تا خاک بخورد و مفسدان و فرصت طلبان فکر کنند که هر کاری خواستند می توانند بکنند و کسی نیست بهشان گیر بدهد!
در موارد مشابه، زمانیکه اثبات هم شده برخوردی صورت نگرفته.
محمد
آیا شما به همین نظر در مورد اتهام زنی به تولید کنندگان بنزین داخلی هم معتقدی؟ یا به اونا تا دلت بخواد تهمت میزنی؟
محمد
رفتار اصلاح طلبان همیشه اینگونه بوده که برای منافع خود جنجال راه بیاندازند تا از آن بهره برداری مادی و سیاسی بکنند.از این دست حرکات هوچیگری و دروغ در جرگه و اردوگاه اصلاح طلبان بیشمار وجود دارد!!!!
hamid
Iran, Islamic Republic of
مرد حسابي اثبات اين مسئله نه نياز به كارشناس آن چناني دارد و نه سياسي بازي ماشين خودتو داخل گاراژ روشن كن و مقايسه كن ببين چقدر فرق دارند.در بنزين سالم نزديك ده دقيقه هم موتور روشن باشد چيز خاصي احساس نمي كني ولي بنزين مسئله دار پس از 2 دقيقه روشن شدن موتور نفس به خفقان مي افتد آبريزش چشم بطور وحشتناكي شروع مي شود و در سينه احساس سوزش شديد مي گردد. حالا شما مي فرمائيد كه مي بايست اثبات گردد. ..
Iran, Islamic Republic of
پس مشخصه از قبل تا حالا فرقی نکرده
United States
سلام
کاری به صحت یا کذب این قضیه ندارم اما یک سؤال ازت دارم .

جوابشو به خودت و خدای خودت بده .

میخوام ازت بپرسم که چه کسی این موضوع رو برات تعریف کرد ؟ چه کسی به شما گفت که بازارگرمی شده و همسر خانم ابتکار واردات کرده و مجرم است ؟ دلیل و معیار حکم صادر کردنت چی بود ؟

دلیل محکم بیار چون نه خودت رو میتونی فریب بدی نه خدای خودت رو ..

اگه جواب درستی برای این سؤال نداشتی بعد از این سعی کن و سعی کنم و سعی کنند که در رفتارها و گفته های خود تجدید نظر و خود را اصلاح کنیم چون خیلی وقت نداریم ..
Iran, Islamic Republic of
شرکت بازرگانی شوهر خانم و سابقه اش رو باسند تو رسانه ها دیدیم. هیچ دلیل و سندی هم برای آلوده بودن بنزین داخل ارائه نشده، وزارت نفت هم که میگه بنزین یورو 4 وارد نشده که هوای پاکرو به اون ربط بدیم، شما باشد چی رو منطقی میبینی؟؟
حین پخش مسابقات جام جهانی از صدا و سیما ، شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی چپ و راست زیرنویس می کرد که آی ملت ! هوای پاک کنونی ؟! نتیجه توزیع « بنزین پاک ! » می باشد . یعنی همش کشکی بود ؟!
Iran, Islamic Republic of
الودگی بنزین ها مربوط به جیب همسرخانوم محیط زیست بوده
ldn
در بهار امسال در تهران باد داشتیم اما در سال گدشته باد نوزید این هم دلایلی بر بهتر شدن الودگی هوای تهرن جل الخالق
Iran, Islamic Republic of
"حتی یک لیتر بنزین یورو ۴ وارد کشور نشده است"

مهم جيب واردكنندگان است كه بايد پر شود.
آلودگی ناشی از جیب واردکننده هاشه!!
برای اینکه سود واردات بره تو جیبشون توان ملی مملکت برای تولید بنزین را زیر سوال میبرن.
خائن دیگه به چی میگن؟
متاسفانه برخی از برنامه های رسانه ملی در القای ناپاکی بنزین داخل و پاکی بنزین وارداتی با این خانم بسیار همکاری کردن. احتمالا سهمی از این رانت براشون در نظر گرفته شده بود. بررسی شود لظفا
منم میخام شرکت واردات سیگار بزنم بعد تو رسانه ها تبلیغ میکنم دود سیگار داخلی سرطانزاست و دود سیگارهای وارداتی ما پاک است و از سرطان جلوگیری میکند. به عبارتی سیگاری پاک و ضد سرطان میارم به بازار...
آدم های نادان هم باور میکنن و سودی کلانی میره تو جیبم.
اصلا تو واردات هرچیزی میشه این ادعا را مطرح کرد. که داخلی سرطانزااست و وارداتی ما پاک و مانع سرطان.
سال هاست که به خاطر همین روش تبلیغی تولید کننده های داخلی یا ورشکست میشن و تولید داخل از دست میره
و یا برخی تولیدات داخلی با مارک کشورهای غربی به فروش میرسه و مردم کالای ایرانی رو به اسم خارجی میخرن!
جالب اینجاست که برخی تولیدات ایرانی حتی توی کشورهای غربی فروش بیشتری نسبت به کالای تولید همون کشور اروپایی داره!

چند وقت پیش دارویی رو از آلمان برای من آوردن که روی آن نوشته شده بود ساخت ایران و فوق العاده مؤثر بود ولی وقتی درباره اون دارو با دکتر خودم صحبت کردم گفت داروی ایرانی به درد نمی خوره و زمانی که به داروخانه رجوع کردم گفت می خواهی بمیری؟!
sbp
دهن اونی که میگفت کجایند دلالان تحریم رو باید الان گل گرفت
محسن
کاسبان تحریم هم مشخص شدند!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
دو حالت بیشتر نداریم:
1- بنزین آلوده
2- بنزین استاندارد
چرا نهادی نیست که بررسی کنه کی راست میگه؟؟؟
اگه آلودست خب با مردم رو راست باشیم. اگه استاندارده و بحث رانت و منافع عده ای سودجو در میونه باید رسیدگی بشه و مجرمین به سزای اعمال خیانتبارشون برسن
سلام
Iran, Islamic Republic of
سلام
از دسته " و کانوا یصرون علی الحنث العظیم" سوره مبارکه واقعه/46
نباشید.
عید مبارک
سامان
واقعا تاسف بار هست كه عده اي از روي جهل مركب ! اعتقاد به عدم آلودگي بنزين داخل دارند و نمي خواهند اين واقعيت را كه قاطبه كارشناسان زيست محيطي و اساتيد علوم پزشكي بر آن صحه گذاشتند رو بپذيرند.عدد اكتان غير استاندارد و عدم توازن تركيبات آلي موجود در آن از محورهاي اصلي نامناسب بودن بنزين داخلي هست.چرا از واقعيت با تجاهل و فرافكني قصد دوري داريد؟!
United States
اکه خدایی راست میکی و ریکی تو کفش خودت نیست من هم پیشمرک این جریان میشوم