جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۱۱
طی سخنانی در چهاردهمین سال پیروزی مقاومت مطرح شد؛

هشدار نصرالله به اسرائیل: مقاومت در مقابل تجاوزات مرزی ساکت نخواهد نشست

دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 362069
دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه "مقاومت هرگز در مقابل تجاوزات مرزی سکوت نخواهد کرد" ، از شکست پروژه جریان غربگرای ۱۴ مارس در تمدید انتخابات رئیس جمهوری میشل سلیمان پرده برداشت.
هشدار نصرالله به اسرائیل: مقاومت در مقابل تجاوزات مرزی ساکت نخواهد نشست
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب اله لبنان در سخنرانی امروز خود به مناسبت چهاردهمین سالروز "مقاومت و آزاد سازی جنوب لبنان از اشغالگری رژیم صهیونیستی" اعلام کرد که مهمترین نشانه های پیروزی که در تاریخ ۲۵ می ۲۰۰۰ محقق شد، سقوط طرح "اسرائیل بزرگ" بود و پیامدهای این پیروزی چه برای ما و چه برای دشمن تا به امروز ادامه داردو اگر این پیروزی نبود در پی آن پیروزی های دیگر محقق نمی شد.

پیروزی سال ۲۰۰۰ پیروزی لبنانی، ملی، عربی و اسلامی بود/طرح «اسرائیل بزرگ» سقوط کرد

دبیرکل حزب الله لبنان که سخنانش به طور مستقیم از شبکه های تلویزیونی از جمله المنار پخش می شد، گفت: ثانیا این پیروزی یک پیروزی لبنانی، ملی، عربی، اسلامی است و هیچ کس نمی تواند آن را به حزب و یا طایفه و یا حتی وطن خود منحصر کند بلکه از پیروزی به امتی اختصاص دارد که با طرح صهیونیستی وارد یک نبرد شده است.

نصرالله ضمن تمجید و تقدیر از سربازان وطن و ایثارگرانی که جان خود را برای مقاومت از دست دادند، تصریح کرد: ثالثا فداکاری هایی که ملت ما در جان و مال خود و از سوی دیگر تحرکات و فداکارهای همه گروه های مقاومت و ارتش کشور، ارتش سوریه و گروه های مقاومت فلسطینی ارائه کردند نشان می دهد که این پیروزی در نتیجه این دستاوردها محقق شده است.

دشمن مقابل اراده مقاومت شکست خواهد خورد


وی ادامه داد: رابعا می خواهیم فرهنگ امید به آینده و اطمینان و ایمان به پیروزی را تقویت کنیم، این در حالی است که این فرهنگ، توکل به خدا و ملت و انسانیت ما و قبل از هر چیزی اطمینان و ایمان به مردان، زنان، بزرگان و کودکان، ما را وارد برهه ای کرده است که آن را برهه پیروزی ها می نامیم که از سال ۲۰۰۰ تا عقب نشینی اسرائیل از غزه و شکست در جنگ ۳۳ روزه و مقاومت غزه در سال ۲۰۰۸ ادامه داشته است. این برهه پیروزی ها نتیجه این ایمان است و دشمن هر اندازه سلاح داشته باشد در برابر اراده ما شکست خواهد خود و مهم این است که همیشه این ایمان و توکل و عزم و اراده را داشته باشیم.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه به سناریوی غرب درباره ربط دادن اسلام ناب محمدی با گروه های تندروی اسلامی به منظور فریب افکار عمومی اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروزه می بینیم که در اذهان افکار عمومی ارتباط بین تفکر اسلام با گروه های افراطی اسلامی، کشتار و قتل، تخریب اماکن مقدس و صدور احکام اعدام علیه دیگران به دلیل اختلاف مواضع سیاسی نقش بسته است و این مساله جنایت در حق اسلام و خیانت از سوی کسانی است که چنین سناریویی را اجرا می کنند.

سید حسن نصرالله گفت: می خواهم بگویم که در ۲۵ می ۲۰۰۰ هزاران رزمنده از جمله لبنانی هایی که افکار و گرایش های مذهبی مختلف داشتند وارد مناطق مرزی شدند و با وجود دخالت برخی ها در رویداد جنوب لبنان، همه اماکن مقدس حفظ شد و به هیچ یک از آن آسیبی وارد نشد.

سیاست بازدارندگی ضامن حمایت از لبنان است


وی افزود: این مقاومت را اسلام ساخته و این مقاومت اسلامی است و از همین روی نهادن نام مقاومت لبنان ملی، عربی و اسلامی برای این پیروزی صحیح است.
دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه قدرت بازدارندگی و پاسخ به دشمن برای لبنان ضروری است، گفت: این سیاست و استراتژی بازدارندگی تنها ضمانت برای حمایت از لبنان، اراضی، ملت، آب، نفت، گاز، آینده و کرامت آن است و تنها این استراتژی است که می تواند توازن قوای دشمن را بر هم بزند.

پایبندی به معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت

سید حسن نصرالله در ادامه بر پایبندی حزب الله به معادله طلایی و معادله ارتش، ملت و مقاومت اشاره کرد و گفت: این معادله که گزینه مقاومت را شامل می شود چه در بیانیه وزارتی نوشته و یا ننوشته باشد، طبعا مضمون آن در بیانیه وزارتی محفوظ است.

دبیرکل حزب الله گفت: باید به گسترش این قدرت بازدارندگی به دور از هرگونه مناقشه درباره سلاح مقاومت و آینده آن بپردازیم.
نصرالله همچنین به تجاوزات اخیر اسرائیل به فلسطین اشاره کرد و گفت: این تجاوزات که تشدید شده است باید متوقف شود.

سربازان اسرائیلی حتی از صدای آب زمین‌های کشاورزی هراس دارند


وی خاطر نشان کرد: در گذشته ما و مردم و کشاورزان ما از دشمن هراس داشتند اما امروز می بینیم کسی که هراس دارد دشمنی است که در اراضی اشغالی قرار دارد و سربازان آن از کشاورز و حتی صدای آب می ترسند.

دشمن به یک سرگرمی برای کودکان ما بدل شده است/مقاومت هرگز در مقابل تجاوزات مرزی سکوت نخواهد کرد

 سید حسن نصرالله در ادامه سخنانش که به مناسبت چهاردمین سال پیروزی مقاومت و اخراج اشغالگران صهیونیست از اراضی لبنان ایراد کرد، اظهار داشت: امروز به شما می گویم همانطور که در تاریخ ۲۵ می سال ۲۰۰۰ بازگشتید و در این نوار مرزی گشت زنی کرده و جشن عروسی به پا کردید، همچنان در آن باقی بمانید، به ساخت و ساز و عمران و آبادانی ادامه دهید و از این دشمن نترسید زیرا این دشمن دیگر به اسطوره و حکایت گذشته و سرگرمی برای کودکان ما تبدیل شده است، این دشمن هرگز جرأت نخواهد کرد، ما نمی خواهیم در امور عجله کنیم اما اگر وضعیت به نقطه ای برسد که مداخله مقاومت را بطلبد در آن صورت مقاومت هرگز در مقابل هیچ تجاوزی علیه هیچ یک از اهالی آن در امتداد مرزها، سکوت نخواهد کرد.
نصرالله اظهار داشت: مقاومت از شجاعت، قدرت و حکمت برخوردار است و آن را قادر می سازد تا از واقعیتی که دشمن می خواهد در منطقه مرزی نهادینه کند، ممانعت بعمل آورد.

تشریح دلایل حمایت مقاومت از نظام سوریه


وی در بخش دیگری از سخنانش به تحولات داخلی سوریه و جنگ ویرانگر علیه این کشور اشاره و تصریح کرد: پرونده دیگر سوریه است، سال گذشته در چنین روزی به تشریح حوادث در سوریه پرداختم و دیدگاه حزب الله درباره اتفاقات این کشور، خطرات، تهدیدات، فرصت ها و چالش ها را بیان کردم، در آن روز گفتم که ما مسئولیت پذیر بوده و هرگز به عنوان تماشاچی نخواهیم بود، امسال این حوادث را دیدیم که تاکیدی بر صحت همه آن تحلیل ها و مواضع بود.

سوریه مانع از پروژه نیل تا فرات اسرائیل شد


وی گفت: امروز بار دیگر به شما می گویم که ما برای چه در کنار سوریه ایستاده ایم، جهت یادآوری می گویم که سوریه قلب جهان عرب است و این سوریه بود که در برابر امتداد و گسترش اسرائیل ایستاد و از مشرق عربی حمایت کرد تا مانع رسیدن دست طمع کار اسرائیل به نیل تا فرات باشد، این سوریه بود که به تنهایی در کنار مصر ایستاد و همچنان به عنوان دژی در مقابل اسرائیل است و تنهایی افتخار عدم ارتباط با دشمن و عدم برقراری هر گونه رابطه ای با اسرائیل را دارد و این سوریه بود که از مقاومت لبنان و فلسطین حمایت کرده و همچنان به این حمایت ادامه می دهد، این همان سوریه است که ما از آن دفاع می کنیم و چرا ما حق نداریم از پشتیبان و حامی و منبع قدرت در منطقه دفاع نکنیم؟ در حالیکه می بینیم از سراسر جهان صهیونیست ها به اراضی اشغالی می آیند تا از خرافات دفاع کنند.

پروژه تجزیه منطقه بر اساس طائفه ای و مذهبی/طرح جدید برای خاورمیانه در سوریه


نصرالله تاکید کرد: امروز این پروژه روشن شد، پروژه ای که می خواهد منطقه تجزیه و بر اساس اصل طایفه ای و مذهبی تقسیم شود اما به نظر می رسد که طرح تقسیم منطقه فراگیرتر از آن است بلکه می خواهند منطقه را امارت بندی و بخش بندی کرده و برای هر گروه مسلح یک دولت اعطا کنند، وقتی در این پروژه و ابزارهای آن دقیق می شویم به یاد می آوریم کسانی را که اسرائیل را بوجود آوردند، صهیونیست ها را از سراسر جهان به فلسطین آوردند، امروز نیز این اشتباه تکرار می شود، آنها یعنی آمریکا و غرب و هم پیمانان آنها تروریست ها را از سراسر جهان می آورند و به آنها تسهیلات ارائه می کنند و از آنها حمایت می کنند، آنها را به سوریه می آورند تا سوریه و محور مقاومت را که اصل پروژه صهیونیستی و بقای آن در منطقه را تهدید می کند، نابود سازند، آنها را به سوریه می آورند و تسهیلات و دولت به آنها ارائه می کنند تا وارد نبرد وحشتناک شوند.

تروریست های اعزامی به سوریه در حال بازگشت به اروپا هستند


نصرالله همچنین اظهار داشت: پروژه ای که سوریه و منطقه را هدف قرار داده است، تا حد زیادی ورشکسته شد و خسارت های زیادی متحمل گشت و عوامل زیادی اعم از منطقه ای و بین المللی و حوادث جهان در این امر دخیل بودند اما عامل اصلی، عامل میدانی یعنی پایداری سوریه اعم از رهبری، ارتش و ملت آن بود و در اینجا باید به اهمیت هم پیمانان و دوستان نیز اشاره کرد و عوامل اساسی دیگر نیز بود از جمله اینکه گروه های مسلح در سوریه، افکار و اندیشه ها و ماهیت درگیری های آنها افشا شد و آشکار گشت آنهایی که این گروه ها را برای تهدید سوریه به این کشور اعزام کردند اکنون این گروه ها همه را تهدید می کنند، جهانی که آنها را به سوریه اعزام کرد هدفش نابودی سوریه و محور مقاومت بود و اینکه از این افراد نیز خلاصی یابد اما اکنون جهان دریافته است که سوریه و محور مقاومت سقوط نکرد و آنهایی که به سوریه اعزام شده بودند در حال بازگشت به مکان اصلی خود یعنی اروپا و غیره هستند.

دیدار منافقین با مخالفان سوریه نشانه ناامیدی و شکست ائتلاف معارضان است


دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه با اشاره به شکست مخالفان سوریه و دیدار سران آنها با منافقین در پاریس گفت: باید درباره افشای نقش اسرائیل در حوادث سوریه نیز سخن گفت و به نظر می رسد که ناامیدی در ائتلاف معارضین سوریه به درجه ای رسیده است که دشمنان شکست خورده همانند مجاهدین خلق[ منافقین] به آنها پیوسته اند، امروز رابطه با اسرائیلی ها و همکاری در مرز جولان و کمک های لجستیکی و غیره وجود دارد، برخی اهداف ارتش سوریه را اسرائیلی ها به نفع گروه های مسلح بمباران می کنند و ما امروز با یک پروژه نوار مرزی جدید در جولان مواجه هستیم و من می‌گویم که این یک تجربه ناگواری است و هرگز برای سوری ها و فلسطینیان و همه جز ناامیدی و ننگ به همراه نخواهد داشت.

هیچ چیزی نمی تواند مانع برگزاری انتخابات سوریه شود


نصر الله همچنین تصریح کرد: حجم تهدیدات این گروه ها برای کشورهای منطقه آشکار شد و امروز می توانیم بگوییم که سوریه و محور مقاومت پایداری کرد و پیروزی حقیقی و سرنوشت ساز به وقوع پیوست و امروز سوریه و محور مقاومت پیشرو هستند، سوریه در میدان پیش می رود همچنانکه آشتی های مردمی نیز به سمت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به پیش می رود و هیچ گونه ارعاب و گزافه گویی گروه به اصطلاح «دوستان سوریه» نیز نمی تواند مانع برگزاری و تحقق این دستاورد شود، آنها سعی دارند انتخابات را به تعطیلی بکشانند و به استفاده از زور آهنین و آتش متوسل می شوند و مثلا می شنویم که داعش اعلام کرده است هیچ کس در الحسکه حق ندارد در انتخابات مشارکت نماید.

وی افزود: سوریه به سمت برگزاری انتخابات پیش می رود و چالش حقیقی این است که به ملت سوریه به خصوص در مناطقی که آتش معارضین آنجا را فرا گرفته است به ملت سوریه اجازه شرکت در انتخابات داده شود اما طبعا این امر ممنوع خواهد بود.

مقاومت هرگز به پروژه آمریکایی اجازه عرض اندام نمی‌دهد/ روزی می‌رسد همه از سوریه و مقاومت تشکر می‌کنند

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به شکست پروژه غرب در سوریه اظهار داشت که محور مقاومت پیروز خواهند شد و این امت هرگز به پروژه آمریکایی اجازه نخواهد داد تا دستور کار و افکار خود را بر ما تحمیل نماید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم؛ سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان همچنین اظهار داشت: در سال ۲۰۰۶ پروژه ای در سطح منطقه در جریان بود اما نبرد تنها در لبنان بود، همه گروه های مقاومت لبنان، ارتش و ملت آن در برابر این پروژه ایستاده و با آن مقابله کردیم، امروز نسخه جدیدی تدارک دیده اند و این نسخه جدید پروژه ای برای کل منطقه است اما زمین بازی آن سوریه است، امروز کسانی که می جنگند رهبران و ملت سوریه و دوستانی هستند که در کنار سوریه ایستاده اند، برخی ها می گویند کسی که در سوریه می جنگد، فلان طرف است و رهبری سوریه نیست اما این درست نیست، دوستانی هستند که به سوریه کمک می کنند.
وی اظهار داشت: پایداری در این جبهه وجود دارد و این پروژه در حال فروپاشی است و من به شما می گویم که این پروژه سقوط خواهد کرد و سوریه و محور مقاومت پیروز خواهند شد و این امت هرگز به پروژه آمریکایی اجازه نخواهد داد تا دستور کار و افکار خود را بر ما تحمیل نماید و روزی خواهد آمد که همه حقایق روشن می شود و همه کشورهای منطقه و ملت های آن از سوریه و ملت آن به دلیل پایداری و پیروزی هایی که کسب کردند، تشکر خواهند کرد زیرا آنها خواهند فهمید که سوریه با پایداری خود چه خطرات و پیامدهایی را از منطقه و در رأس آن فلسطین دور کرده است.

وی تصریح کرد: حتی دولت ها یک روزی از سوریه به دلیل پایداری و پیروزی های آن قدردانی خواهند کرد، روزی خواهد آمد تمامی کسانی که از دخالت ما در سوریه انتقاد می کردند، به ما احسنت خواهند گفت.

برای انتخاب رئیس جمهور جدید نباید در انتظار تحولات منطقه ای بود


نصر الله در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات داخلی لبنان و خلأ ریاست جمهوری در این کشور اشاره و تصریح کرد: در پرونده داخلی به شما می‌گویم که ما در مرحله واقعا مهم و حساسی هستیم که از امروز آغاز شده است، موضوع اتهامات مبنی بر به تعطیلی کشاندن و غیره یک امر طبیعی است، اینها از قبل بوده و کامل خواهد شد، بایستی با این مرحله حساس با آرامش تعامل کنیم، مردم نباید اعصاب خود را از دست بدهند که در آن صورت کشور سقوط خواهد کرد، باید صلح و ثبات داخلی را حفظ کنیم و همچنین گفت وگو بین گروه های داخلی در خصوص موضوع انتخابات ریاست جمهوری را حفظ نماییم، مهم این است که در سریع ترین زمان ممکن یک رئیس جمهور انتخاب کنیم و هیچ کس به فکر وقت کشی و انتظار کشیدن برای تغییر و تحولات بین المللی و منطقه ای نباشد.

نصر الله گفت: همچنان امکانات داخلی برای انتخاب یک رئیس جمهور قوی و برخوردار از محبوبیت مردمی در داخل و در سطح ملی وجود دارد، رئیس جمهوری که بتواند به همه طرف های مختلف برای عبور لبنان از این مرحله دشوار اطمینان دهد.

پروژه جریان ۱۴ مارس برای تمدید دوره ریاست جمهوری میشل سلیمان شکست خورد
وی تصریح کرد که گفت‌وگوی جدی بین فراکسیون تغییر و اصلاح با رئیس جریان المستقبل در جریان است و حاصل این گفت‌وگوها نیز تاکنون معرفی نامزد چالشی بوده است تا راه را برای نامزد جدی ببندند اما بر اساس اطلاعات من، طرح واقعی گروه دیگر طی روزها و هفته های گذشته انتخاب رئیس جمهور پیش از ۲۵ ماه می نبود بلکه آنها قصد تمدید دوره ریاست «میشل سلیمان» را داشتند و برای این منظور نیز امتیازات زیادی دادند و یک نامزد چالشی را معرفی کردند تا انتخابات رئیس جمهور را به تعطیلی کشانده و به هدف خود برای تمدید ریاست جمهوری برسند اما این پروژه شکست خورد اما در حال حاضر مهم این است که گفت وگوها برای دستیابی به راه حلی برای خروج از این خلأ تکمیل شود.

به دنبال رئیس جمهور حامی مقاومت نیستیم/ مقاومت حامی دولت و ملت است


نصرالله تصریح کرد: ما خواهان آن هستیم که در سریع ترین زمان ممکن یک رئیس جمهور انتخاب کنیم اما مسلما به دنبال تمدید دوره ریاست جمهوری نیستیم، ما خواهان رئیس جمهوری هستیم که ثبات را برقرار سازد و این اصطلاح که ما خواهان رئیس جمهور حامی مقاومت هستیم, بی مورد است، ما به دنبال رئیس جمهور حامی مقاومت در لبنان نیستم زیرا این مقاومت است که از دولت، ملت، وطن، حاکمیت و امت حمایت می کند، ما خواهان رئیس جمهوری هستیم که علیه مقاومت توطئه نکند و از پشت به مقاومت ضربه نزند و مواضع ثابتی در قبال مقاومت داشته باشد.

نصر الله در ادامه اظهار داشت: پرونده حقوق و مستمری ها و موضوع دانشگاه لبنان نیز ما امیدوار هستیم که خارج از دایره منازعات و اختلافات باقی بماند.

محور مقاومت استوار به پیش می رود و پیروزی از آن مقاومت است


وی همچنین تاکید کرد: ما باید به توانایی خود برای مقابله با چالش ها و قدرت خود برای کسب پیروزی ها اطمینان داشته باشیم و از اسرائیل و طمع ورزی های آن در نتیجه معادله طلایی نترسیم، طرح تهاجمی به محور مقاومت و امت در منطقه در حال شکسته شدن است در حالیکه محور مقاومت ثابت قدم و استوار به پیش می رود و مهم این است که در لبنان کشور و ثبات داخلی را حفظ نماییم.

وی افزود: ما با همه رهبران و شهدا, امام موسی صدر ، سید عباس موسوی و شیخ راغب حرب و حاج عماد مغنیه و تمامی شهدا و کل امت و ملت خود و با همه افراد شریف عهد بسته ایم که بر مواضع خود ثابت بوده، مقاومت می کنیم و پیروز می شویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود بر حزب الله
هزار لعنت خدا بر دشمنان حزب الله
به امید روزی که این تیترو ببینیم:
حزب الله اسرائیل را نابود کرد
درود بر سید حسن نصرالله
فان حزب الله هم الغالبون
نواده روح الله سید حسن نصرالله
یک منفی زن صهیونیست
قابل توجه نوه های اسمی امام عزیز ما
اگر به این مسائل توجه کنند
Sweden
واقعا بینش سیاسی بالایی دارند خداوند برای امت اسلام حفظ شان بفرماید.امین
درود بر این عمار رهبری
حسین روتن
امیدواریم مسئولین ما هم همشون اینطوری بشن
اونم دولتی