جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

بررسی وضعیت‌اجرای طرح‌تحول نظام‌سلامت

جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 372068
وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان البرز، امکانات بهداشتی و درمانی این استان را نامناسب ارزیابی کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر سیدحسن هاشمی در پایان بازدید از روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستانهای استان البرز، گفت: می توان از البرز برای نشان دادن چهره واقعی بی عدالتی در بهداشت و درمان و ناکارآمدی نظام درمان یاد کرد زیرا این استان در بخشهای یاد شده بسیار فقیر است و مردم در رنج هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با وجود کمبودها و مشکلات با اجرای طرح تحول نظام سلامت فعالیتهای خوبی در این حوزه صورت گرفته است اما کمبودهای بهداشتی درمانی این استان بسیار و فضاهای موجود آن نیز فرسوده هستند.

وزیر بهداشت اظهار داشت: اگر از استان سیستان و بلوچستان به عنوان نماد محرومیت در حوزه بهداشت و درمان یاد می شود متاسفانه وضعیت استان البرز نا مناسب تر است و اگر در بحث سخت افزاری به البرز توجه شود به طور قطع چهره استان تغییر خواهد کرد.

هاشمی تصریح کرد: پیش از تصدی در وزارت بهداشت تصور داشتم البرز استعدادهای بسیار خوبی در جذب سرمایه گذار برای بخش بهداشت و درمانی دارد و در حال حاضر اطمینان دارم با ورود بخش خصوصی و بکارگیری توان این بخش علاوه بر منتفع شدن مردم در درمان سرمایه گذاران نیز سودی تضمین شده خواهند داشت.

وی گفت: اقدامات انجام شده در بخشهای بهداشت و درمان قابل تحسین است اما از استانداری، نمایندگان مجلس، شواری شهر و شهرداری انتظار می رود برای برون رفت از وضعیت موجود در بخشهای بهداشتی و درمانی در برخی مناطق خلق منبع داشته باشند.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان استقبال می شود، اعلام کرد: زیرساختهای البرز مناسب نیست و متاسفانه مردم آن بر زیر پوسته خوش رنگ استان فقر هستند و با وجود این امر برای حضور بخش خصوصی باید احتیاط شود زیرا ممکن است در آینده به مردم آسیب وارد شود.

هاشمی افزود: فعال شدن بخش خصوصی بدون برنامه ریزی در استان البرز به طور قطع به قشر کم درآمد آسیب وارد خواهد کرد و در این راستا باید بخشهای دولتی گسترش یابند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه برای کمبودهای بخشهای دولتی می توان از سرمایه گذاران بخشهای خصوصی بهره گرفت، گفت: اگر برنامه ریزی مناسب باشد سرمایه گذار متعددی در این بخش ورود خواهد کرد زیرا یکی از الزامات در استان البرز ترغیب بخش خصوصی برای مشارکت در توسعه بخشهای دولتی است.

هاشمی با اشاره به نیاز البرز به احداث سه بیمارستان ۸۰۰ تخت خوابی برای پوشش نیاز استان و بخشی از منطقه تهران، تصریح کرد: با توجه به موقعیت ویژه استان البرز تلاش می شود در خصوص کمبودهای مطرح شده مساعدت و تسهیلات ویژه ای برای برون رفت از مشکلات اختصاص یابد.

وی در خصوص پیشنهاداتی مبنی بر توسعه بیمارستانهای امام علی (ع) و کمالی در بخش زنان و زایمان نیز گفت: درخواستهای مطرح شده باید به نوعی اجابت شود از نمایندگان مردم کرج در مجلس درخواست می شود با دعوت از معاون برنامه ریزی رئیس جمهور، وی را در جریان وضعیت درمانی استان البرز قرار دهند.

وزیر بهداشت در پایان اظهار داشت: با توجه به مجاورت استان البرز با پایتخت باید در فواصل زمانی نزدیک به این استان سرکشی شود زیرا این امر برای انجام وظیفه و خدمت برای رفع مشکلات مردم تعهد ایجاد می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *