پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تجلیل از مداحان اهل بیت(ع) درفرهنگسراها

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب: 392561
برگزاری ویژه برنامه پرده عشاق با تجلیل از مفاخر حسینی، برنامه نوگلان حسینی با هدف شناسایی مداحان نوجوان، رونمایی از دو نرم‌افزار تلفن همراه، ویژه برنامه «نذری ساده» برای زائران پیاده‌روی نجف تا کربلا در اربعین حسینی با مشارکت شهروندان تهرانی و رونمایی از پرده روضه خانگی از جمله برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ماه صفر است.
به گزارش جهان به نقل از عقیق، سید غلام‌رضا میرحسینی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در نشست خبری ویژه برنامه‌های این سازمان در ماه صفر تصریح کرد: پرده عشاق در دومین سال برگزاری با تجلیل از ستایشگران اهل بیت(ع)، خطبا، سخنرانان و نویسندگانی که اثری را در ارادت اهل بیت(ع) منتشر کردند، اهالی رسانه، هیات‌های مذهبی و خادمان هیات‌ها، چهارپایه خوانان بازار و شهدای شاعر و مداح و تعزیه خوان برگزار می‌شود.

وی افزود: این ویژه برنامه امروز با تجلیل از حاج احمدچینی در فرهنگسرای رسانه آغاز می‌شود و هر روز از یکی از بزرگواران و خادمان اباعبدالله تجلیل می‌شود و در ۱۸ آذر با تجلیل از حاج سلیم موذن زاده در فرهنگسرای بهمن پایان می‌یابد.

میرحسینی با اشاره به توزیع محصولی با عنوان «دستمال اشک» در بین شرکت‌کنندگان برنامه پرده عشاق گفت: ۱۱۰ عدد از این محصول با نشان پرده عشاق در ابتدای هر برنامه توزیع می‌شود که افراد با پیامک کردن شماره این محصول و عبارت «لبیک یا حسین» به شماره ۲۰۰۰۱۸۳۷ در قرعه‌کشی شش هزینه کامل زیارت عتبات عالیات شرکت می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به تولید دو نرم‌افزار تلفن همراه ویژه این ماه گفت: نرم افزار تلفن همراه با عنوان پرده عشاق حاوی اشعار و نواهای مذهبی و معرفی عزیزانی که در این مراسم تجلیل می شوند به زودی رونمایی و ارائه می شود، همچنین نرم افزار تلفن همراه با نام «نی نوا» به عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های مداحی در این ایام رونمایی خواهد شد.

میرحسینی در توضیح ویژه برنامه نوگلان حسینی گفت: این برنامه به منظور شناسایی استعدادها و توانمندی‌های مداحی در بین نوجوانان پسر تهران در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان با همکاری سازمان دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش و سازمان فرهنگی هنری شهرداری در فرهنگسرای اندیشه از روز سه‌شنبه اول ماه صفر آغاز می‌شود. همچنین ویژه برنامه برآستان اشک نیز در فرهنگسرای اندیشه ساماندهی شده است که در این هفته آغاز خواهد شد.

وی افزود: از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری در ماه صفر رونمایی از پرچم روضه خانگی در جریان تجلیل از خادمان حسینی است که این پرچم برای هیات‌ها و روضه‌های خانگی که ثبت نام کنند ارسال می‌شود.

میرحسینی بیان کرد: یکی از کارهای ارزشمندی که برای اولین بار شکل گرفته برنامه «نذری ساده» است. با نگاه به سنت آجیل مشکل گشا که در خیلی از روستاها و شهرها با توسل به اهل بیت (ع) به ویژه امیرالمومنین انجام می‌شود، برای بزرگداشت حماسه عظیم راهپیمایی اربعین طرح نذری ساده اجرا می شود. در این طرح احیا ارزش‌ها را با یاد و خاطره مادران شهدایی که موفق به زیارت قبر ابا عبدالله نشدند، گره زدیم و به نیابت از این عزیزان این طرح شکل گرفته است. هدف دیگری که در این برنامه دنبال می‌شود تقویت روحیه مشارکت و فرهنگ کمک و پشتیبانی است.

وی در توضیح طرح «نذری ساده» افزود: در این برنامه فراخوانی دادیم تا کلیه شهروندانی که نذری دارند، به نیابت از مادران شهدایی که موفق به زیارت کربلای حسین (ع) نشدند هدایای خود را چه به صورت محصولات خشکبار و چه به صورت نقدی به فرهنگسراها تحویل دهند تا با تجمیع، این هدایا به نجف اشرف ارسال شود و در بدو حرکت هیات‌های مختلف به عنوان نذری توزیع شود. زمان این طرح تا دوم آذر بود که با توجه به استقبال فراوان تا پایان هفته تمدید شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *