پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

تجلیل از حاج سیدمحمد منتظری در سومین شب پرده عشاق+تصاویر

با حضور جمعی از ذاکرین اهل بیت(ع) و چهره‌های فرهنگی در بوستان ولایت برگزار شد
سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 393065
سومین شب از مراسم پرده عشاق با تجلیل از سیدمحمد منتظری پیرغلام اباعبدلله الحسین(ع) در تالار استاد شهریار بوستان بزرگ ولایت برگزار شد.
به گرارش جهان، مراسم با اجرای مجید یراقبافان و حضور جمعی از ذاکرین اهل بیت(ع) و برخی چهره‌های فرهنگی و مذهبی آغاز و به پاس یک عمر خدمت و تلاش خالصانه این پیرغلام سیدالشهدا(ع) از وی تقدیر شد. استاد محمد شجاعی، تعدادی از روحانیون منطقه و جمعی از محبین اهل بیت(ع) در این مراسم حضور داشتند.

استاد شجاعی در بخشی از این مراسم با اشاره به تداوم برگزاری مراسم تجلیل از پیرغلامان امام حسین(ع) درباره عزادار حقیقی گفت: عزاداری برای سالار شهیدان(ع) درجاتی دارد و عزادار حقیقی کسی است که حرف و عملش یکی باشد. او باید حسین زمان خود را که با صدای بلند ندای «کیست که مرا یاری دهد» فریاد می‌زند بشنود و موانع حضور مهدی موعود(عج) را از پیش پا بردارد.

وی با تاکید بر نوع سبک زندگی و تاثیر آن بر عزاداری سالار شهیدان(ع) افزود: باید فرهنگ عاشورایی داشته باشیم و سطح عزاداری را به گونه‌ای بالا ببریم که نسل جدید بتوانند سبک زندگی‌شان را حسینی کنند. با برگزاری این مراسم مسیر زندگی نسل جوان با الگوبرداری از چنین افرادی تغییر می‌کند و در آینده شاهد نسلی حسینی و دوستدار اهل بیت(ع) خواهیم بود.

حسن بیادی عضو پیشین شورای شهر تهران هم در این مراسم ضمن بیان برخی ویژگی‌های حاج آقا منتظری، بر ضرورت تداوم برگزاری مراسم پرده عشاق با هدف ارتقای دینی و فرهنگی جامعه تاکید کرد.

منتظری: مسئولیتم بیشتر شد

حاج سیدمحمد منتظری پیرغلام اهل بیت(ع) هم در مراسم بزرگداشت خود گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی باعث ایجاد انگیزه بین مداحان، هیئت‌داران، شعرا و خادمان حسینی می‌شود. علاوه بر این، مداحان جوان و نوپا هم با شناختن چهره‌های شاخص می‌توانند از تجارب و راهنمایی آنها برای موفقیت در کارها استفاده کنند. حضور بیش از ۳۰۰ نفر از عاشقان امام حسین در این مراسم مسئولیتم را در برابر این عاشقان سنگین‌تر می‌کند.

شعرخوانی سیدحمیدرضا برقعی و مداحی یکی از ذاکرین اهل بیت(ع) بخش دیگری از سومین شب پرده عشاق بود و در پایان از حاج سیدمحمد منتظری به پاس یک عمر خدمت در آستان اهل بیت(ع) با اهدای لوح، تجلیل شد.

حاج آقا منتظری سال ۱۳۳۵ در محله عباسی از محله‌های قدیمی جنوب تهران متولد شده اما اصلیتی اردبیلی دارد. او از کودکی به سفارش پدربزرگ خود به مداحی و مرثیه‌خوانی اهل بیت(ع) روی آورده و بیش از ۴۰ سال است به عنوان ستایشگر و پیرغلام اهل بیت مشغول خدمت در هیات‌های مذهبی است.
















نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *