چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۱۸

ماست‌مالیزاسیون پرونده‌ فساد فوتبالی/ وقتی مافیا نفوذش زیاد می‌‌شود!

پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب: 379764
وی درباره فرد نزدیک به قلعه نویی که سر پل بسیاری از موارد مطرح شده است، اظهارات جالبی دارد.
ماست‌مالیزاسیون پرونده‌ فساد فوتبالی/ وقتی مافیا نفوذش زیاد می‌‌شود!
سرویس ورزشی جهان نيوز: در شرایطی شیخ فوتبالی‌ها از رای کمیته اخلاق درباره ماجرای امیر قلعه نویی و حواشی‌اش می‌گوید که به نظر می‌رسد این موضوع با نواقصی جدی همراه است.

در ماه های قبل بود که چندین مصاحبه درباره پشت پرده برخی تصمیمات فنی در باشگاه استقلال تهران گرفته شد. آغاز کار نیز با جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی و بازیکن فصل قبل این تیم بود که اکنون در اسپانیا حضور دارد. او سرسلسله مباحثی شد که برخی تصمیم های فنی سرمربی کنونی استقلال را زیر سوال قرار می داد. در این میان، از یکی از نزدیکان امیر قلعه نویی نیز نام برده می شد.

این گفت و گوها به شخصی اشاره داشت که همواره در کنار امیر قلعه نویی حضور داشته و برخی وی را تصمیم ساز سرمربی می دانستند. "م.ع" در این گفت و گوها متهم شده بود که برای در ترکیب قرار گرفتن برخی بازیکنان و مواردی این چنینی، مطالبات غیرمعقول و خارج از قواعدی داشته است. این ماجرا سرآغاز بحث های فراوانی در هفته های اخیر شد تا حکمی از سوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال صادر گردید که با شگفتی بسیاری همراه شد.

یک حکم جالب!

وقتی خبر احکام صادر شده از سوی کمیته اخلاق منتشر شد، بسیاری با تعجب می‌پرسیدند که چه اتفاقی در حال روی دادن است. کمیته ای که از سوی یک عضو سابق باشگاه استقلال اداره می شود، مجازات هایی را برای تمام اشخاصی که درباره فرد نزدیک به قلعه نویی صحبت کرده بودند، صادر کرد. در این رای هیچ محرومیت و جریمه ای متوجه سرمربی تیم فوتبال استقلال و فرد نزدیک به وی نشد؛ اما سید ایمان موسوی بازیکن کنونی فولاد خوزستان و حسین کعبی به دو جلسه محرومیت و پرداخت ۴۵ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند. مهدی رحمتی هم تنها توبیخ شد.

در این بین، هیچ اشاره ای به طرف مقابل نشده بود. علی اکبر محمدزاده، رئیس کمیته اخلاق که خود در باشگاه استقلال فعالیت می کرده، می گوید: "این رای طبق آئین نامه کمیته اخلاق، بندهای ۲۹،۳۰ و ۶۹ و ماده ۱۳ آئین‌نامه کمیته انضباطی فدراسیون صادر شده است. پرونده جواد نکونام همچنان مفتوح است. ما از طریق دبیر کل فدراسیون خواسته ایم این بازیکن مدارک و اسناد خود را در مورد قلعه‌نویی و اظهاراتش علیه این مربی را برای ما به صورت نامه مکتوب پست کند."

وی درباره فرد نزدیک به قلعه نویی که سر پل بسیاری از موارد مطرح شده است، اظهارات جالبی دارد. "ما با این فرد به صورت جداگانه چند ساعت صحبت کردیم. خودش بیان کرد دیگر نزدیک قلعه‌نویی نیست و گویا از سوی سرمربی تیم فوتبال استقلال طرد شده است. تردید نداشته باشید جدایی این فرد از قلعه‌نویی در رای صادر شده ما تاثیر گذار بوده است." به همین سادگی. صرف ادعا موجب شد تا حکم به برائت داده شود!

این قصه سر دراز دارد

اما این پایان ماجرا نبود. حجت الاسلام علیپور که مسئول مبارزه با فساد در فوتبال است، در این رابطه اظهاراتی داشت که پرده از مواردی قابل توجه بر می دارد. وی اشاره به اتفاقاتی دارد که در گذشته روی داده؛ اگرچه تمام ماجرا را نمی گوید و آن را به آینده موکول می کند. "از سه سال قبل هم این پرونده مفتوح بوده. ستاد رسیدگی به تخلفات فوتبال، اداره حراست فوتبال و حراست سازمان ورزش این پرونده را بررسی کرده بودند. حتی غلظت این موضوع به حدی بود که دو سال پیش مطرح و منجر به صدور نامه رسمی محرمانه اداره حراست به باشگاه استقلال مبنی بر لزوم اخراج، طرد کردن این فرد و راه ندادن‌شان به تمام اماکن ورزشی گردید."

وی می افزاید: "طبق شنیده‌های ما یکی از دلایل برخورد وزیر محترم با رئیس وقت هیات مدیره استقلال هم این مساله بود. پرونده‌ای که چنین سابقه ای دارد و موضوعی با چنین اهمیت مورد بررسی قرار گرفته، دارای علامت سوال بزرگی است که باید پاسخ دهند. آقای محمدزاده باید پاسخ بدهد که چرا به موارد میدانی ذیرربط با این موضوع توجه نشده و چرا وقتی شخصیتی مثل کاپیتان جمهوری اسلامی ایران که هیچگاه در چنین پروسه‌هایی ورود نمی‌کند فریادش بلند شده بررسی کاملی انجام نشد." اینها البته بخشی از ابهاماتی است که این روزها وجود دارد و جوابی برای آن وجود ندارد. چه اتفاقی منجر به صدور چنین احکامی شده، خود بر ابهامات می افزاید و شائبه هایی را نیز در پی داشته است.

به نظر می رسد، مسئولان فوتبال و نهادهای نظارتی باید با دقت بیشتری به صحبت های اخیر شیخ فوتبال توجه داشته باشند. برخی منابع آگاه نیز از وجود برخی اطلاعات می گویند که می تواند حواشی تکان دهنده ای را درباره این ماجرا در پی داشته باشد. از سویی، این اولین پرونده کمیته اخلاق فدراسیون بود که نشان داد نمی توان انتظار چندانی از آن داشت و می طلبد تجدید نظر جدی در آن از سوی مقامات ارشد فدراسیون صورت گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این شخصیتی را که شما بعنوان کاپیتان تیم ملی ایران تایید می کنید چرا زمانی که دراستقلال حضور داشت افشاگری نکرد و دقیقا وقتی از بازگشت به استقلال ناامیدگردید شروع کرد؟!
ازسایت جهان نیوز انتظار دیگری داریم
چرا نمی خواهید قبول کنید که شخصی مانند امیر قلعه نویی ( که مانند هرانسان دیگری نقطه ضعف هم دارد ) بخاطر موفقیت ها و کارنامه پرافتخارش در معرض انواع و اقسام تهمت ها قرار دارد و هیچ مدرکی هم برای اثباتش ارائه نمی گردد؟!
ایکاش درمورد چشم آبی ها هم کمی سخت گیری می کردیم
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی در ضمن کی گفته علیپور مسئول مبارزه با فساده؟...
اگر علیپور نبود، فساد فوتبال رو گرفته بود
حسین
خدا نگذره از بانیان فساد در فوتبال و مسئولانی که سکوت می کنند و همراهی
United States
رحمتی و موسوی درمورد قلعه نویی و تهمت هاشون به اشتباهشون اعتراف کردند و نکونام هم قراره بیاد و جواب بده که هنوز نیومده!
خودمون آدم های نخبه و موفق مثل قلعه نویی از کشورمون رو با انواع و اقسام تهمت ها نابود می کنیم و اونوقت باید به خارجی ها خداتومان پول بدیم تا برامون نازکنند و در میان 4 تیم چهارم بشیم!
همون نخبه کشی منظورمه
یه خورده فکر کن ببین چه پیشکسوتای استقلال چه بازکنای جدا شده همه از دست قلعه نویی شاکین
زرینچه نوازی نکونام موسوی رحمتی و....
باید با مافیا برخورد بشه
قهرمانیهای این آقا همش کشکه با زدوبنده
شما هم یه خورده فکرکن ببین ازروی وجدانت نظر دادی یا ...؟
بازم همون تهمت های تکراری ولی نهایتا قلعه نویی موفق میشه و روسیاهی باقی می مونه به...
احسنت. کاملا درسته. باید با امیر قلعه نویی برخورد بشه
بهمن
معلوم نیست پشت پرده چه خبره. خدا به فوتبال رحم کنه
رضا
خدا به مملکت و بیت المال رحم کنه که یه عده با یه توپ این همه جوان را گذاشته اند سر کار
United States
این دیگه بدبختی جدیده
محمد
واقعا روند قهرمانی تیم های قلعه نویی مشخص می کنه پشت پرده چه خبره. خوب وقتی محمدزاده نمی خواد یا ... حقیقت رو ببینه که نمیشه کاری کرد. این بدبختیه فدراسیونه
رهگذر
Russian Federation
این جناب علیپور سالهاست که می گه، بزودی افشا می کنم، بزودی
ضمنا خودشون یه پرونده ی "عسلی" هم دارند. لازمه یکی در مورد خود ایشون تحقیق کنه
اگه كسي از عليبور چيزي داشت تا حالا اعلام شده بود ضد بار. آدم درست و مبارزيه
reza@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
داستان حضور آقای محمدزاده برمیگردد به پرونده شه[..] دا[..] برادر زن کف[..] که مشاور عالی خوشحالیان بودند! مح[..] و اخوی گرام حکم برائت مفسد را اعلام و الان در این مسند هستند!حال خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل
مگه ادما میتونن علیه مافیای که توش هستن حکم بدن؟؟!!!!!!!!!!! مافیا تعریفش یعنی همین!!!!!!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
دیدن موفقیت ادمها جنبه و ظرفیت میخواد که متاسفانه ما نداریم و به هر شیوه ای برای نابود کردن ادمهای موفق متوسل می شویم.اتفاقا باید برای یکبار هم که شده به کسانی که بدون مدرک به افراد اتهام می زنند درسی تاریخی داده شود که مایه عبرت باشد.ما هم نمی گوییم هیچ کدام از اطرافیان قلعه نویی و یا سایر مربیان مشکل ندارند اما این چهخ ربطی به خود شخص دارد.مربی که خودش قرارداد میلیاردی دارد ایا واقعا با واسطه افراد دیگر به دنبال گرفتن مثلا ده میلیون از بازیکن است؟.کمی منصف باشیم و فکر کنیم
حامد
Iran, Islamic Republic of
جواد نکونام تا وقتی تو استقلال بود عاشق قلعه نوعی بود وقتی رفت هم همه جا از استقلال میگفت . بعد جام جهانی هم خودش رو آماده حضور تو استقلال کرده بود همه مصاحبه هاش هم هست . ولی وقتی دید استقلال با بازیکن دیگه ای قرارداد بسته و ایشون بدون تیم موند یهویی شد منتقد قلعه نوعی .
چطوره تا وقتی که میخواست بیاد استقلال این تیم خوب بود.
جهان نیوز عزیز درباره خود حاج آقا علیپور اونقدر حرف و حدیث زیاد هست که نتونیم و نخواهیم به حرفاش اعتماد کنیم
در ضمن خود ایمان موسوی هم اعتراف کرده که تحت تاثیر نکونام این حرفا رو زده
یادت باشه نکونام کاپیتان تیم ملیه و حتی کیروش هم رو حرفش حرف نمیزنه. هر کی رو بخواد میبره تیم ملی هرکی رو نخواد نمیبره.
نمونه اش پیام صادقیان که به جرم یه تکل روی نکونام از تیم ملی خط خورد ..