جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳

جزئیات دفع حمله داعش به حسکه‌سوریه

جمعه ۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۵۰
کد مطلب: 429966
عناصر تروریستی داعش از شب گذشته تا امروز حملاتی به یک مرکز امنیتی ارتش سوریه واقع در جنوب غرب شهر حسکه در مرز با ترکیه انجام دادند که با ورود نیروهای ارتش به منطقه، این حمله دفع شد اما درگیری‌ها هنوز ادامه دارد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در پی حمله شب گذشته داعش به مرکز امنیتی ارتش سوریه در جنوب غرب الحسکه واقع در شمال شرقی این کشور، توپخانه و تانک‌های ارتش، مواضع تروریست‌ها را در اطراف این مرکز امنیتی مورد هدف قرار دادند و در نتیجه این حملات ۱۵ تن از تروریست‌های داعش کشته شدند.


محور دیگر حملات تروریست‌های داعش از سمت منطقه ابیض در جنوب الحسکه بود که جنگنده‌های ارتش سوریه به صورت مستمر مواضع تروریست های داعش را در تپه های بارود و قبرستان منطقه ابیض واقع مورد هدف قرار دادند و حملات نیز از این محور دفع شد.


بنا بر اعلام منابع محلی، درگیری‌های پراکنده در اطراف منطقه ابیض گزارش شده است.


درگیری شدید نیروهای ارتش سوریه و دفاع ملی با تروریست های داعش در منطقه «رد شقراء» در مجاورت میدان برق واقع در جنوب حسکه گزارش شده و گفته شده که هدف حملات تروریست های داعش به منطقه «رد شقراء» برای کم کردن فشار به نیروهای داعشی محاصره شده در اطراف منطقه النشوة است.


به گزارش فارس، گروهی از نیروهای تروریستی داعش شب گذشته به وسیله خودروهای انتحاری توانستند بخشی از غرب منطقه النشوه را تحت کنترل بگیرند، اما با ورود زود هنگام نیروهای سوری پیشروی آنان متوقف شد. درگیری شدید در النشوه غربی هم چنان ادامه دارد.


درگیری های شب گذشته باعث شده مردم در منطقه النشوه و جنوب شهر به سمت مرکز و شمال شهر الحسکه فرار کنند‎.

ساعتی قبل نیز نیرو های تروریستی داعش با خودروی بمب‌گذاری شده، مقر نیروهای دفاع ملی و بیمارستان کودکان النشوه را هدف قرار دادند که تعدادی از نیروهای دفاع ملی کشته و زخمی شدند. تاکنون آمار کشته‌ها و زخمی به صورت رسمی اعلام نشده است.

در همین حال، نیروهایی سوری در عملیاتی موفق شدند «ابوالبراء التونسی» فرمانده عملیات حمله به الحسکه را به همراه ۴ تن از نیروهاش از پای دربیاورند.

قابل ذکر است، تمامی پاسگاه‌ها و مراکز امنیتی اطراف شهر الحسکه از جمله البانوراما، الباسل، برق، زندان مرکزی و امنیت جنائی تحت سیطره نیروهای سوری است.


همچنین مناطق غویران، الرهور، الحکومی، العزیزیة، اللیلیة، نظامی، مرکز شهر، دولاب العویصی، المساکن و بخش شرقی النشوة نیز تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه و نیروهای دافع مردمی است.

در نتیجه حملات شب گذشته نیروهای تروریستی داعش ۲ تن از اهالی شهر الحسکه به کشته شدند و ۱۱ از نیروهای دفاع ملی و ۷ نفر دیگر از مردم زخمی شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *