پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
کواکبیان:

ترکیب سیاسی مجلس آینده باید تغییر کند

سه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب: 419967
دبیر کل حزب مردم‌سالاری گفت: باید مجلس کنونی تغییر پیدا کند و مجلس آینده اکثریت آن غیر از این اکثریت شود.
به گزارش جهان، مصطفی کواکبیان عصر امروز در آیین افتتاح انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه شهید چمران، اظهارکرد: دانشجویان مرجع فکری مردم بوده و نباید به مسائل سیاسی و اجتماعی بی‌تفاوت باشند، هر انجمن دانشجویی باید در مسیر جنبش دانشجویی باشد و این شاخص هر انجمن دانشجویی است.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) صیانت و پاسداری از اندیشه و افکار امام راحل (ره) است، میزان بودن رای ملت ، بزرگ‌ترین فراز اندیشه امام (ره) است، برخی می‌خواهند که مردم را از صحنه خارج کنند که این تفکر ضد اندیشه امام (ره) است.

کواکبیان ادامه داد: بزرگ‌ترین خدمت امام راحل (ره) به ملت ایران این بود که نظام سلطه‌گری، سلطنت و قیمومیت مردم را از بین برد، مردم همه‌کاره و بستر اداره کشور هستند، اگر مردم نباشند هیچ نهادی مشروعیت ندارد، هر نهادی باید بر آمده از مردم و از تفکرات عمومی باشد تا به مطالبات مردم رسیدگی کند.

*استانی شدن انتخابات مجلس به سود کشور است


وی با بیان این که طرح استانی شدن انتخابات مجلس به سود کشور است، اظهار کرد: بنده در مجلس هشتم از طراحان این طرح بودم و این طرح را به نفع کشور می‌دانم، اما در طرحی که ارائه داده بودیم علاوه بر استان‌ها، نقش احزاب را در حوزه‌های انتخاباتی نیز دیده بودیم که بعدها احزاب در کمیسیون شورای مجلس حذف و این طرح در آن دوره مجلس تصویب نشد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری متذکر شد: طرح استانی شدن انتخابات مجلس موجب افزایش مشارکت مردم و همچنین کاهش هزینه دولت می‌شود و امکان خرید و فروش آرا نیز در این طرح کمتر می‌شود و زمینه تقویت احزاب را فراهم می‌سازد.

کواکبیان اظهار کرد: در این طرح محدودیت شهرستانی نمایندگان از بین می‌رود و تفکر نمایندگان ملی می‌شود، همچنین در آن زمینه تقویت احزاب وجود دارد، البته به شرطی که دخالت در انتخابات وجود نداشته و احزاب فعالیت‌های جدی داشته باشند.

*ترکیب سیاسی مجلس باید عوض شود

وی خاطرنشان کرد: ۱۲ سال است که اصولگرایان بر مجلس حاکم هستند و باید دید چقدر از مشکلات مردم حل شده است، باید مجلس کنونی تغییر پیدا کند و مجلس آینده اکثریت آن غیر از این اکثریت شود.

کواکبیان تأکید کرد: اگر می‌خواهیم مشکلات مردم حل شود باید افراد نخبه و کارآمد در مجلس باشند و مجلس باید برای حل مشکلات جامعه از جمله مهار تورم و بیکاری برنامه‌ها و طرح‌هایی داشته باشد، باید به فکر این باشیم که تحول جدی در تحقق مطالبات مردم و رسیدگی به مشکلات آن‌ها شکل بگیرد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در پایان با بیان این که مجلس پاک، دولت پاک سر کار می‌آورد، گفت: همه می‌توانند برای تبلیغات انتخاباتی خود پول خرج کنند اما مشکل اینجاست که این پول نباید از بیت‌المال باشد.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *