جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱
عراقچی در برنامه «نگاه یک»:

تحریم ها در روز توافق یکجا لغو می‌شود

يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۵
کد مطلب: 431567
عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران گفت: طولانی شدن مذاکرات را مفید نمی دانیم ، اما درعین حال خودمان را اسیر زمان نمی کنیم و تنها توافق خوب ملاک ما است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران در برنامه نگاه یک که از شبکه اول رسانه ملی در حال پخش است، با اشاره به آخرین روند مذاکرات هسته ای ایران و ۵+۱، گفت: فضای مذاکرات بسیار جدی و بحث‌ها به صورت فشرده در جریان است.

عضو تیم مذاکره کننده افزود: یک ماه و نیم است به صورت مستمر کارشناسان در وین رایزنی داشتند و حدود ۲۰ روز هم هست که ما اینجا هستیم.

عراقچی با بیان اینکه طولانی شدن مذاکرات را مفید نمی دانیم ،گفت: در عین حال خودمان را اسیر زمان نمی کنیم و تنها توافق خوب ملاک ما است.

وی افزود: مهلت توافق که از پیش تعیین کرده بودیم ، ۹ تیرماه بود اما بدلیل آنکه هنوز مسائل باقی مانده بود ۷ روز دیگر تمدید شد.

وی با تاکید براینکه در لوزان هیچ توافقی نداشتیم، بیان داشت: در لوزان به مجموعه ای از راه حل رسیدیم که برای حل و فصل مسائل بود.

وی افزود: مذاکراتی که در وین در حال انجام است برای رسیدن به توافق جامع در جزئیات است و این کار را سخت می کند.

عراقچی با بیان اینکه توافق در ۷۰ تا ۸۰ صفحه به نگارش می رسد، گفت: تمام جزئیات توسط کارشناسان حقوقی و فنی بررسی می شود و در مجموع فضای مذاکرات جدی است.

عراقچی با بیان اینکه تمامی تحریم های مالی و اقتصادی اتحادیه اروپا، امریکا و ششورای امنیت یکجا در روز توافق لغو خواهد شد، گفت: این اصل توسط طرفین مذاکره کننده پذیرفته شده است.

وی همچنین در مورد امضای توافق نیز توضیح داد: امضای توافق همان قطعنامه شورای امنیت است که انرا تائید می کند.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده، گفت: برنامه جامع اقدام مشترک یک معاهده نیست که امضا زیر آن داشته باشد. توافق اعلام می شود هر زمان امضای شورای امنیت پای توافق امد به کشورها اعلام می شود تا امادگی اجرای انرا اعلام کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بدن امضا و بر اساس قطعنامه شورای امنیت یعنی همه اختیارات را دربست به خصم بدهیم!!