شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

اجبارنماینده آیت‌الله‌سیستانی به ترک بحرین

چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب: 356660
خروج نماینده آیت الله سیستانی در بحرین تحت فشارهای آل خلیفه، ادعاهای تکراری ترکی الفیصل ضد جمهوری اسلامی ایران و یورش نظامیان به منطقه القُريّة از مهمترین اخبار این کشور است.
به گزارش جهان؛ مهر به نقل از پایگاه الوفاق خبر داد، شیخ علی سلمان گفت: آیت الله شیخ حسین النجاتی امروز پس از تشدید محدودیت ها، تهدیدات و بازجویی ها که از یک سال قبل تاکنون ادامه دارد بحرین را به سوی بیروت ترک کرد.

این درحالی است که وی عصر شنبه گذشته در مراسم ولادت حضرت زهرا(ع) در المحرق برای اولین بار از زمان تهدید رژیم ضد وی برای ترک کشور مشارکت کرده بود.

از سوی دیگر سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رژیم بحرین باید اقدامات ضد شیخ حسین النجاتی را پایان دهد.

سعید بومدوحه معاون خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین الملل گفت: اقدامات و محدودیت ها ضد حسین النجاتی قابل قبول نیست و باید فورا متوقف شود. سلب تابعیت شیخ نجاتی وسی نفر دیگر در سال۲۰۱۲ در واقع تلاشی برای ساکت کردن منتقدان رژیم است و باید فورا پایان داده شود.

از سوی دیگر منابع وابسته به مخالفان رژیم بحرین از بازداشت تعدادی ازجوانان در یورش به منطقه القریه خبر دادند و افزودند: نقابداران و نظامیان رژیم از مسجد منطقه القریه بالا رفته اند و به منازل مردم یورش بردند.

این درحالی است که شبکه احرارالقُريّة اعلام کرد: نظامیان رژیم بحرین روسای هیئت های مذهبی را احضار کرده اند.

این شبکه از حضور نظامیان رژیم بحرین در این منطقه برای مدت چهار ساعت و بازداشت شش نفر خبر دادند.

از سوی دیگر محمد عبدالغفار رئیس مرکز مطالعات استراتژیک بحرین در نشست امنیتی در منامه گفت: شورای همکاری خلیج فارس به گفتگوهای آشکار نیاز دارند و گفتگو در این مرحله برای رفع موانع مهم و ضروری است.

از سوی دیگر ترکی الفیصل رئیس مرکز مطالعات اسلامی ملک فیصل گفت: پس از سی سال حرکت شورای همکاری خلیج فارس به سوی اتحاد ضروری به نظر می رسد. امنیت ملی مفهوم نظامی نیست بلکه دارای مفاهیم اقتصادی و اجتماعی نیز است.

وی درباره رابطه با ایران مدعی شد: از سی سال قبل ایران به دنبال بی ثباتی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است. ایران خط مشی دخالت و بی ثباتی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و کشتار در سوریه را انتخاب کرده است. کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به توازن با ایران نیاز دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *