جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۵

عکس/ هدیه مخابراتی به رزمندگان

دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 386865
روزهایی است که در اکثر خانه های تهران، تلفن وجود نداشت و گاهی ده ها نفر از رزمندگان در یک محل، به تلفن یک خانه یا مغازه زنگ می زدند.
عکس/ هدیه مخابراتی به رزمندگان
به گزارش گروه مقاومت جهان نيوز، یکی از راه های اتباطی رزمندگان با پشت جبهه در سالهای دفاع مقدس، ارسال تلگراف بود که در آن سالها هنوز رواج داشت. عکسی که می بینید، برگه ویژه ارسال تلگراف به صورت صلواتی است که از سوی موسسه کیهان در مقطعی در اختیار رزمندگان حاضر در مناطق جنگی قرار می گرفت.

این یادگاری تاریخی، یادآور حال و هوای روزهایی است که در اکثر خانه های تهران، تلفن وجود نداشت و گاهی ده ها نفر از رزمندگان در یک محل، به تلفن یک خانه یا مغازه زنگ می زدند تا صاحبخانه یا مغازه دار به خانه رزمنده رفته و آن ها را خبر کند تا بیایند و با عزیزشان مکالمه کنند. در چنین اوضاعی، تلگراف یک راه کم زحمت تر برای تماس با خانواده بود

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ياد باد ان روزگاران
Iran, Islamic Republic of
كجايند مردان بي ادعا
Iran, Islamic Republic of
تلفن وجود داشتن عیبی نداره ولی از یاد بردن شهدا ننگه
Iran, Islamic Republic of
یاد باد آن روزگاران یاد باد
رشید
یادش بخیر برای خانوادم چند بار از این فرم و پاکت نامه های مخصوص و خط مستقیم تلفن و ضبط صدا که در قرارگاههای بسیچ بود ارسال کردم-یاد شهدا و ایثارگران و رزمندگان بخیر