پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
بزرگترین روز تاریخ مصر رقم خورد

تلويزيون رژيم صهيونيستي: انقلاب مصر ما را به سال 57 برد

پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۲۱:۴۴
کد مطلب: 156563
شبكه 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي تصاوير متعددي از انقلاب شكوهمند اسلامي ايران در بهمن سال 1357 را پخش و قيام مردم مصر را با آن مقايسه كرد.
تلويزيون رژيم صهيونيستي: انقلاب مصر ما را به سال 57 برد
به گزارش جهان به نقل از شبكه خبري العالم، گزارشگر تلويزيون رژيم صهيونيستي گفت : انقلاب مصر، رويدادهاي انقلاب اسلامي ايران در ۱۹۷۹ را در اذهان ما تداعي مي‌كند؛ تصاويري كه از تحولات مصر در رسانه‌هاي جهان پخش مي‌شود شباهت بسياري با تصاوير منتشره از انقلاب اسلامي ايران دارد و در يك كلام تحولات مصر ما را به ايران سال ۱۹۷۹ برد.

در اين گزارش که فارس آنرا منتشر کرده، آمده است: مردم ايران از نظام شاهنشاهي كه با تكيه بر ارتش و دستگاه امنيتي رعب انگيز، حاكميت خود را بر آنها تحميل كرده بود، به ستوه آمدند و با رهبري روحانيت عليه اين نظام پيرو مطلق غرب قيام كردند و اين در حالي بود كه رئيس جمهور وقت آمريكا دولت شاهنشاهي ايران را سرمايه راهبردي بزرگي براي پيشبرد اهداف واشنگتن و متحدانش در منطقه مي‌دانست.

تلويزيون رژيم صهيونيستي سپس بخشي از سخنان "جيمي كارتر " رئيس جمهور وقت آمريكا در باره ايران را پخش كرد.

جيمي كارتر گفت: ايران در نتيجه رهبري هوشمند و با تدبير شاه به سمبل ثبات در منطقه تبديل شده بود.

تلويزيون رژيم صهيونيستي در همين حال بخشي از سخنان "باراك اوباما " را در باره "حسني مبارك " پخش كرد.

اوباما گفت: آقاي مبارك در برقراري ثبات در خاورميانه و حل بسياري از مسائل اين منطقه ملتهب نقش بسزايي دارد.

گزارشگر شبكه ۱۰ تلويزيون رژيم صهيونيستي افزود: مقامات اسرائيل بشدت از ظهور يك نظام همسان ايران و صعود جريان‌هاي اسلامگرا به راس هرم سلطه در مصر نگران هستند.

وي افزود : آيا آمريكائي‌ها فراموش كرده‌اند كه بايد به كتاب‌هاي تاريخ مراجعه كنند تا اشتباهات گذشته را تكرار نكنند؟ آنها قبل از انقلاب از همگرايي ميان سياستهاي خود و شاه ايران كه در دوران جنگ سرد، سد مستحكمي در برابر گسترش رويكرد سوسياليستي اتحاد جماهير شوري تشكيل داده بود، نهايت بهره را مي‌بردنند، اغلب مردم ايران آمريكا را حامي اصلي نظام شاهنشاهي كه سياه‌ترين دستگاه امنيتي جهان را در اختيار داشت، مي‌دانند؟

"اسحاق سيگف " آخرين مستشار نظامي رژيم صهيونيستي در ايران قبل از انقلاب اسلامي در گفت وگو با شبكه ۱۰ تلويزيون اين رژيم گفت: سياست‌هاي خارجي جيمي كارتر در تعامل با ايران پر از اشتباه بود، ايران در زمان شاه چرخه اقتصاد خود را تنها از راه كشاوزي پيش مي‌برد و گويي اين كشور در قرن ۱۱ ميلادي بسر مي‌برد و اين در حالي بود كه كارتر مي‌خواست الگوي دموكراسي كه طي ۴۰۰ سال در آمريكا ايجاد شده بود را در ايران پياده كند.

"اوري لوبراني " سفير رژيم صهيونيستي در ايران قبل از انقلاب اسلامي نيز در گفت وگو با شبكه ۱۰ تلويزيون رژيم صهيونيستي گفت: شاه از اينكه هر روز صبح چك ۱۶۹ مليون دلاري را براي مخارج يك روزش امضا مي‌كرد، افتخار مي‌كرد و گمان مي‌برد پادشاه عالم است.

وي افزود: در اواخر دهه هفتاد كارتر بر كرسي رياست جمهوري آمريكا تكيه زد و مسائل حقوق بشر را در سرلوحه سياست‌هاي خارجي آمريكا قرار داد و از شاه ايران خواست تا اصلاحات دموكراتيك و اساسي در ساختار حكومتي خود ايجاد كند.

لوبراني ادامه داد: اين در حالي است كه انتقال دموكراسي به كشوري چون ايران دهه هفتاد، شتاب زده نبايد مي‌بود بلكه مي‌بايست روندي تدريجي را طي مي‌كرد، درست مانند كودكي بيمار كه بتدريج به وي دارو مي‌دهند.

اسحاق سيگف در ادامه گفت وگو با شبكه ۱۰ تلويزيون رژيم صهيونيستي گفت : فرمانده نيروي هوايي ارتش ايران در آن زمان از دوستان نزديك من بود، وي يك بار به من گفت مي تواني به ايران بيايي؟ من به وي پاسخ دادم براي چه ؟

فرمانده ايراني گفت: "مي خواهم كسي به شاه اطلاع دهد كه در اين مملكت چه مي گذرد، شاه بر عرش قدرت تكيه زده و تنها چيزي كه مي‌توانم به او بگويم "بله اعليحضرت " است.

گزارشگر شبكه ۱۰ تلويزيون رژيم صهيونيستي در ادامه گفت: در اثر اين اشتباه‌ها ديري نپاييد كه انقلاب اسلامي ايران با رهبري روحانيت فعال شد و شاه بيمار زمام امور كشورش را به روحانيون سپرد، درست شبيه به آنچه امروز در مصر رخ مي دهد، مقامات كاخ سفيد شاه بيمار را به اسب مرده تشبيه كردند.

اسحاق سيگف در باره قيام مردم مصر گفت : بدون شك پس از سقوط مبارك جريان‌هاي اسلامگرا مصر زمام قدرت را در دست مي‌گيرند زيرا عملكرد بسيار منظمي دارند و شگردهاي خاص خود را براي عملي كردن اهداف بكار مي‌گيرند. آنان مساجد را كانون فعاليت‌هاي خود قرار داده‌اند.

وي افزود : تنها وسيله سركوب اسلامگرايان مصر، ارتش است. صحنه سرنوشت ساز درگيري ها در مصر ميان ارتش و اخوان المسلمون خواهد بود.

"غالب قنديل " كارشناس مسائل رژيم صهيونيستي چهارشنبه شب در بررسي اين گزارش در گفت وگو با برنامه "العين الاسرائيليه " (از نگاه رسانه‌هاي اسرائيل) شبكه خبري العالم تصريح كرد: گزارش شبكه ۱۰ تلويزيون رژيم اسرائيل نشان‌دهنده ميزان هول و هراس صهيونيستها از انفجار انقلاب مصر است.

وي با بيان اينكه پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سال ۱۹۷۹ شكست راهبردي جبران ناپذيري براي صهيونيست‌ها بود، افزود: هنگامي كه رژيم نامشروع صهيونيستي ساختار خود را در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين بنيان نهاد، قدرتهاي امپرياليستي از دو قدرت بزرگ منطقه "ايران قبل از انقلاب " و "تركيه " حمايت از اين رژيم را خواستار شدند.

قنديل اضافه كرد: صهيونيست ها با امضاي توافق نامه صلح "كمپ ديويد " با مصر،بزعم خود، مثلث امنيتي مستحكمي را اطراف خود ايجاد كردند و اين در حالي بود كه پيروزي انقلاب اسلامي ايران ساختار اين مثلت امنيتي را متلاشي كرد.

اين كارشناس تاكيد كرد: چرخش مواضع تركيه امروز در پي سياست‌هاي خارجي حزب عدالت و توسعه كه سكان رهبري اين كشور را در دست گرفته زير پاي رژيم اسراييل را خالي كرده است.

وي تصريح كرد:سرنگوني رژيم مبارك به معني سقوط آخرين برگ اسرائيل و فاجعه جبران ناپذيري براي آن است، صهيونيست‌ها نگران سرنوشت توافق‌نامه سازش كمپ ديويد ميان مصر و اسرائيل هستند.

اين كارشناس عرب گفت: تحولات مصر به قدري صهيونيست‌ها را دچار سردرگمي كرده است كه " بنيامين نتانياهو " در دومين روز قيام مردم مصر با اوباما تماس گرفت و او را به دليل مواضعش در قبال تحولات مصر، سرزنش كرد.

قنديل با بيان اينكه "صهيونيستها نگران روي كار آمدن گروه‌هاي حامي مقاومت مردم فلسطين در مصر هستند "، افزود: صهيونيست‌ها خطر روي كار آمدن اخوان المسلمون در مصر را به غرب گوشزد مي كنند تا براي نجات حسني مبارك از سقوط اقدام كنند و در سركوب كردن قيام مصري‌ها به او ياري مي‌رسانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *