جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

'محمدمرسی' به زیارت کربلا و نجف می رود

شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 237662
این رسانه ها به انتشار چنین خبری اقدام ورزیده اند تا فشار افکار عمومی مصر علیه مرسی را افزایش دهند و جلوی سفر احتمالی وی به کربلا و نجف را بگیرند.
به گزارش جهان به نقل از شیعه آنلاین، اولین بار که برخی رسانه های خبری خبر احتمال حضور «محمد مرسی» رئیس جمهور جدید مصر در اجلاس جنبش عدم تعهد که در آینده نزدیک در تهران برگزار می شود را منتشر کردند، برخی مقامات ارشد اجرایی کشورمان زوق زده شده و حضور وی را موفقیت وزارت امور خارجه و سیاست خارجی ایران دانستند.
 
اما پس از انتشار آن خبر، بلافاصله رسانه های دیگر با انتشار اخباری مبنی بر تکذیب سفر مرسی به تهران، و نیز انتشار برخی گمانه زنی ها در این مورد، به این موضوع دامن زده و به حاشیه سازی پرداختند.
 
در جدید ترین خبر در این باره، روز گذشته نیز خبری تحت عنوان "احتمال غیبت مرسی در اجلاس تهران" در رسانه های داخلی کشورمان منتشر شد و در آن به نقل از برخی منابع مصری، از احتمال غیبت مرسی در اجلاس تهران خبر دادند و پیش بینی کردند که نخست‌ وزیر و یا وزیر خارجه را به عنوان نماینده اعزام کند.
 
در این میان خبری که قطعی بوده آن است که مرسی قصد دارد طی چند روز آینده به عراق سفر کند و دیدار و گفتگوهایی با مقامات مختلف این کشور انجام دهد. بدون شک این سفر رئیس جمهور مصر قبل از سفر احتمالی به تهران انجام می شود. «شریف شاهین» سفیر مصر در بغداد چند روز پیش خبر سفر مرسی به بغداد را منتشر کرده بود.
 
در پی انتشار خبر سفر رئیس جمهور مصر به عراق، گروه های سلفی و آن دسته از رسانه هایی که پشت پرده از سوی رژیم سعودی حمایت می شوند، از ترس بهبود روابط قاهره – بغداد و یا نزدیک شدن مرسی به دولت عراق که دولتی نزدیک به جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود، به شایعه پراکنی در این باره پرداختند.
 
از جمله شایعاتی که در این باره درباره سفر مرسی به عراق منتشر شده، "احتمال سفر وی به کربلای معلی و نجف اشرف و زیارت حرم أبا عبدالله الحسین و أمیرالمؤمنین علی علیهما السلام بوده است. این رسانه ها به انتشار چنین خبری اقدام ورزیده اند تا فشار افکار عمومی مصر علیه مرسی را افزایش دهند و جلوی سفر احتمالی وی به کربلا و نجف را بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *