جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
حدیث روز/

چهار سؤال جالب حضرت ابراهیم(ع) از خداوند

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب: 403973
ابراهیم(ع) عرض کرد پاداش کسى که محزونی را به خاطر رضاى تو صبر و دلدارى دهد، چیست؟ خطاب آمد پاداش او آن است که لباسى از ایمان بر او مى‏‌پوشانیم و او را در پوشش امن و امان قرار مى‌‏دهیم.
چهار سؤال جالب حضرت ابراهیم(ع) از خداوند
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، روایت شده است که حضرت ابراهیم علیه‌السلام از پروردگارش سؤال کرد پروردگارا پاداش کسى که از خشیت تو اشک از دیدگانش جارى شود چیست؟ خطاب آمد پاداشش رحمت و رضوان من است.

ابراهیم(ع) عرض کرد: پاداش کسى که محزون و دلسوخته را به خاطر رضاى تو صبر و دلدارى دهد چه خواهد بود؟ خطاب آمد پاداش او آن است که لباسى از ایمان بر او مى‏‌پوشانیم و او را در پوشش امن و امان قرار مى‌‏دهم که بدان در بهشت جایگزین گردد و از آتش جهنم حفظ شود.

حضرت ابراهیم علیه‌السلام گفت: خدایا پاداش کسى که زن شوهر مرده را براى رضاى تو تسلیت و دلدارى دهد، چیست؟ خداوند متعال فرمود: پاداشش آن است که او را در سایه رحمت خود جاى مى‌‏دهم و او را داخل بهشت خودم مى‏‌گردانم.

ابراهیم علیه السلام گفت: خدایا پاداش کسى که براى رضاى تو تشییع جنازه کند، چیست؟ خداوند متعال فرمود: پاداشش آن است که وقتى بمیرد ملائکه من بر بدنش نماز مى‏‌خوانند و روحش را تشییع مى‏‌کنند.

متن حدیث:

روى ان ابراهیم علیه السلام سئل ربه قال: یا رب ما جزاء من سال الدمع عن وجهه من خشیتک؟ قال: صلواتى و رضوانى. قال فما جزاء من یصبر الحزین ابتغاء وجهک؟ قال السوه ثوبا من الایمان ینبو بهما فى الجنة و یثقى بها من النار. قال: فما جزاء من سدد الاملة ابتغاء وجهک قال: اقیمه فى ظلى و ادخله حینتى قال: فما جزاء من یتبع الجنازة ابتغاء وجهک؟ قال: تصلى ملائکتى على جسده و تشیع روحه.

« مسکن‌الفؤاد، صفحه۱۱۶ و ۱۱۷- البحار ج ۸۲ ص۹۵ »
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *