جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

خريد 2 ميليون دوز واكسن آنفلوانزاA

چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 78397

فارس: وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از خريد 2 ميليون دوز واكسن آنفلوانزاي نوع A از كشور فرانسه خبر داد.

مرضيه وحيددستجردي ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براي اين ميزان واكسن 20 ميليارد تومان اعتبار تامين و پرداخت شده و در دو سه هفته آينده اين واكسن‌ها وارد كشور مي‌شود.

وي افزود: در اين مرحله حدود 2 ميليون نفر از افرادي كه در معرض خطر ابتلا به بيماري آنفلوانزا هستند واكسينه مي‌شوند.

وزير بهداشت خاطر نشان كرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان لازم نيست همه افراد واكسن بزنند و فقط كساني كه در معرض خطر هستند بايد واكسينه شوند.

دستجردي ادامه داد: گروه هدف ما كساني هستند كه بيماري‌هايي چون آسم، ديابت و ... دارند و براي افراد سالم تزريق اين واكسن ضرورت ندارد.

وي تصريح كرد: چون اين واكسن‌ها از طريق اعتبارات دولتي خريداري شده توسط شبكه‌هاي بهداشت و درمان نيز تزريق مي‌شود.

وزير بهداشت در ارتباط با موج جديد آنفلوانزاي نوع A اظهار داشت: به شدت به دنبال آمادگي براي مقابله با موج جديد اين بيماري هستيم و در اين زمينه بخش‌هاي ويژه و icu ها را تجهيز مي‌كنيم.

دستجردي گفت: اميدواريم موج جديد ايجاد نشود اما براي موج بعدي آمادگي بيشتري در مقابل مرحله اول داريم.

وي با بيان اينكه در مناطق سردسير امكان شيوع اين بيماري بيشتر است، گفت: حدود 55 تا 60 درصد مبتلايان به بيماري آنفلوانزاي بين سنين 5 تا 24 سال قرار دارند.

وزير بهداشت با بيان اينكه تقريبا موج اين بيماري كم شده است، افزود: 3 هزار نفر از مبتلايان به اين بيماري آزمايش شده‌اند كه نتايج همه اين افراد مثبت بوده است.

وحيد دستجردي اضافه كرد: رقم مبتلايان به اين بيماري خيلي بيشتر از اين تعداد است چرا كه بيش از 99 درصد مبتلايان نياز به آزمايش ندارند و با استراحت و پيشگيري درمان مي‌شوند.

وي گفت: مواردي كه بر اثر اين بيماري فوت شده‌اند در كشور 100 نفر بوده كه نسبت به آمارهاي جهاني پائين‌تر است و اين را مرهون تلاش‌ و همكاري‌هاي خود مردم هستيم.

وزير بهداشت خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه موج بعدي پس از بازگشت حجاج احتمال دارد اتفاق بيفتد، لذا توصيه مي‌كنيم استقبال‌كنندگان در هفته نخست به استقبال نروند و حجاج در منزل باقي بمانند تا بهبود يابند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *