جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

واحد "شكوه همسرداري " قطعاً‌ در دانشگاه‌ها جايگزين "تنظيم خانواده " مي‌شود

يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 154178

 فارس : معاون آموزش و پژوهش مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري با اشاره به پيگيري‌هاي انجام‌شده از طريق معاون آموزشي وزارت علوم گفت: كتاب "شكوه همسرداري " به طور قطع در دانشگاه‌ها جايگزين "تنظيم خانواده " مي‌شود.

زهرا سجادي اظهار داشت: پس از اظهارات صحبت‌هاي مدير كل وزارت علوم پيگيري‌هايي را انجام داديم و مشخص شد كه ما به حسين نادري منش معاون آموزشي وزارت علوم نامه‌اي در ‌خصوص تدريس كتاب "روانشناسي ازدواج و شكوه همسرداري " در دانشگا‌ها از ترم بهمن ارسال كرده‌ايم و آقاي قديمي در جريان نبودند.

وي ادامه داد: دكتر افروز نويسنده كتاب "روانشناسي ازدواج و شكوه همسرداري " روز گذشته با وزير علوم در‌خصوص تدريس اين كتاب ديدار داشتند و تدريس اين كتاب به جاي كتاب تنظيم خانواده و كنترل جمعيت قطعي است.

سجادي تأكيد كرد: اين كتاپ چاپ شده است و تمام اقدامات براي تدريس آن از ترم بهمن در دانشگاه‌ها انجام شده است. 

چند روز پيش معاون آموزش و پژوهش مركز امور زنان اعلام كرد: كتاب "روانشناسي ازدواج و شكوه همسرداري " به چاپ رسيده و از ترم بهمن آماده تدريس در دانشگاه‌ها به جاي كتاب "جمعيت و تنظيم خانواده " است.

وي با بيان اينكه "كتاب جمعيت و تنظيم خانواده " با رويكرد دولت اصلاحات بود و بر پيشگيري از زاد و ولد و افزايش جمعيت تأكيد داشت، عنوان كرد: كتاب "روانشناسي ازدواج و شكوه همسرداري " بر تفاوت‌هاي ميان زن و مرد به لحاظ جسمي، روحي و عاطفي و بازخوردهاي اين تفاوت‌ها تأكيد دارد و ازدواج را به عنوان راهي براي رسيدن به كمال طرح مي‌كند؛ اين كتاب همچنين معيارهاي انتخاب يك همسر خوب را عنوان كرده و به دانشجويان معيارهاي انتخاب همسر مناسب را با توجه به احكام اسلام و آيات قرآن آموزش مي‌دهد.

قديمي، مدير كل امور آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نيز پس از اين مصاحبه در گفت‌وگويي با بيان اينكه وزارت علوم بررسي و ايجاد واحدي تحت عنوان روانشناسي ازدواج و شكوه همسرداري را در دستور كار ندارد، گفت: بحث حذف درس تنظيم خانواده نيز در وزارت علوم مطرح نيست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *