پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

مسکو اعزام نیرو به اوکراین را تکذیب کرد

يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۴۹
کد مطلب: 355878
دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه شامگاه جمعه اعلام کرد کشورش نظامی به مناطق شرقی اوکراین اعزام نکرده است.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، وی در گفتگو با شبکه اول تلویزیون روسیه گفت :«ما در این مناطق نیرو و نیز هیچ تاثیری بر وضع اوکراین نداریم، زیرا ماموریت حل اوضاع در شرق اوکراین با کسانی است که در پی کودتا در اوکراین به قدرت رسیدند، آنهایی که نیرو برای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز اعزام و به رغم توافق ژنو از خروج نیرو هایشان ممانعت کردند.»

به گزارش خبرگزاری ریانووستی از مسکو،‌شهرهای بزرگ شرق و جنوب اوکراین از ماه مارس با اعتراضات طرفداران فدرالی شدن این کشور مواجه است. کیف نیز حملاتی بر ضد این افراد آغاز کرد.

نمایندگان روسیه ،‌ آمریکا، اتحادیه اروپا و اوکراین ۱۷ آوریل در ژنو بیانیه ای تصویب کردند که بر اساس آن از طرفین مناقشه خواسته شده است از خشونت، افراط گرایی و اقدامات تحریک آمیز پرهیز ، همچنین گروه های مسلح غیر قانونی را خلع سلاح و گفتگوی ملی را در مورد اصلاح قانون اساسی آغاز کنند. مقامات اوکراینی سپس اعلام کردند بیانیه ژنو واحد های نظامی مستقر در شرق این کشور را شامل نمی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *