جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تکذیب ادعای سقوط موشک در ایران

جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۸
کد مطلب: 448974
سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن رد ادعای آمریکایی ها در مورد سقوط موشک های کروز در خاک ایران گفت: بر خلاف این ادعا، موشک ‌ها به هدف های مورد نظر اصابت کرده است و می توانیم محل دقیق اصابت را نشان دهیم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مقامات آمریکایی ادعا می کنند تعدادی از موشک های روسی شلیک شده از دریای خزر علیه مواضع داعش، در ایران سقوط کرده است. دیلی میل به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد شماری از موشک های شلیک شده روسیه از دریای خزر در جایی نامعلوم در ایران سقوط کرده است.

همچنین مقامات پنتاگون در خبری که در اختیار شبکه سی ان ان منتشر شد ادعا کردند موشک های روسی علیه مواضع داعش از دریای خزر شلیک شده ولی در جایی نامعلوم در ایران سقوط کرده است. بر این اساس موشک های دیگر روسیه از کشور عراق به مقصد سوریه شلیک می شود.

بنا بر ادعای پنتاگون از دیروز ۲۶ موشک از دریای خزر شلیک شده که ۴ فروند از آنها در ایران سقوط کرده است. طبق این گزارش ناوهای جنگی روسیه در جنوب دریای خزر مستقر شده و از آنجا مواضع داعش را هدف قرار می دهند.

تکذیب ادعای آمریکا از سوی ایران و روسیه

این خبر از سوی رسانه های غربی در حالی منتشر شده که ایران و روسیه به شکل جداگانه این خبر را تکذیب کرده اند.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد: بر خلاف ادعای مقامات آمریکایی موشک ‌ها به هدف های مورد نظر خود اصابت کرده اند و می توانیم محل دقیق اصابت را نشان دهیم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت همه موشک ها اصابت شده در رادارهای ما مشخص هستند و بر خلاف آمریکایی ها ما با استناد به منابع خبری نامعلوم حرف نمی زنیم.

یک مقام ایران نیز در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه ادعای آمریکایی ها مبنی بر سقوط موشکها در خاک ایران را تکذیب کرده است.

به اعتقاد این مقام ایرانی خبرهایی که از سوی رسانه های غربی درباره حملات هوایی روسیه منتشر می شود برای انحراف افکار عمومی و جنگ تبلیغاتی غرب علیه روسیه است.

این در حالی است که طی هفته های اخیر با شدت گرفتن حملات هوایی و موشکی روسیه علیه مواضع داعش رسانه های آمریکایی تبلیغات خود را علیه مسکو شروع کرده اند. آمریکا ادعا می کند روسیه با داعش کاری ندارد و تنها مخالفان بشار اسد را هدف قرار می دهد.

در همین راستا اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا طی سخنانی در نشست کشورهای عضو ناتو در بروکسل، در مورد حملات هوایی روسیه هشدار داد و آن را غیر حرفه ای خطاب کرد. وی به حضور جنگنده های روسی در آسمان ترکیه اشاره کرد و گفت روسیه باید در استراتژی جنگی خود تجدید نظر کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *