جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲۳
این قبض های چند برابر

مبلغ مندرج بر این قبض ها اشتباهی نیست

يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب: 158174

گزارش های رسیده به جهان حاکی از آن است که این روزها قبض های گازی برای بسیاری از خانواده ها می رسد که گویا بین ۵ تا ۱۰ برابر نرخی مصرفی همین خانوارها در آخرین فیش پرداختی بوده است.

به گزارش جهان، تعدادی از مردم از شهرهای مختلف کشور در تماس با جهان از افزایش غیر قابل انتظار مبلغ قبض های گاز خود ابراز شگفتی کرده اند.

یکی از شهروندان در تماس با جهان می گوید: برای آپارتمان ۸۰ متری من که در گذشته قبض گازی در حدود ۳ یا ۴ هزار تومان می رسیده است، اکنون قبض گازی برای مدت مشابه آمده است که مبلغ آن ۹۷ هزار تومان است.

یکی دیگر از شهروندان نیز که از یکی از شهرهای بزرگ کشور تماس گرفته، می گوید: من یک خانه ۳۰۰ متری ویلایی دارم که قبض آن به صورت متداول بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان بود اما قبض کنونی که به دست من رسیده، ۱۷۰ هزار تومان است.

گفته می شود بسیاری از شهروندان که با قبض های اینچنینی مواجه شده اند به ادارات گاز در شهرهای خود مراجعه کرده و حتی اظهار داشته اند که مبلغ درج شده در قبض برای گاز مصرفی آنها اشتباهی بوده است، که البته مسئولان ادارات نیز ضمن تکذیب اشتباه بودن مبلغ گاز بیان داشته اند که میزان مصرف شما زیاد بوده و این مبلغ نیز صحیح است.

البته در برخی از ادارات گاز نیز مبلغ قبض ها برای شهروندان؛ پس از مراجعه آن قسط بندی شده، تا بتوانند در شرایط راحت تری آن را بپردازند.

یکی از مردم نیز در تماس با جهان با اشاره به تفاوت چند برابری مبلغ قبلی قبض گاز منزل خود با مبلغ قبض جدید، می گوید: این تفاوت فاحش برای من بسیار عجیب است. در واقع اصلا پیش بینی نمی کردم که با یک مصرف معمولی برای یک آپارتمان ۹۰ متری، که تقریبا در قبل و بعد از هدفمندی یارانه ها تغییری هم نداشت، این اندازه در تعیین مبلغ گاز مصرفی، تأثیرگذار باشد.

اخبار رسیده به جهان همچنین حاکی است، صاحبان برخی منازلی که در آنها مصرف گاز به هر دلیلی بالا بوده است و یا مشاغل خانگی دارند نیز، با مبالغ بسیار بالایی در قبض های گاز خود مواجه شده اند که برای آنها بسیار غیر منتظره بوده و مجبور به مراجعه به ادارات گاز در شهرهای خود شده اند.

به نظر می رسد این مسئله نیاز به پاسخگویی مسئولان ذیربط در زمینه علت افزایش اینچنینی قبوض گاز دارد.

"جهان" آماده است پاسخ مسئولان را در این زمینه به صورت شفاف منتشر کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
البته معمولي داريم تا معمولي!
ما هم مصرفمان معمولي هست ولي قبض گازمان بعد از هدفمندي از 3 هزار تومان رسيد به 5 هزار تومان. تازه فكر مي‌كنيم خيلي داريم اسراف مي‌كنيم.
هركه بامش بيش، برفش بيش!
Iran, Islamic Republic of
چه پاسخی؟؟؟؟!!!!!
مردم بیچاره مثل همیشه باید پرداخت کنن وگر نه خودشون ضررمی کنن.
این اولیش!
این دوره گاز،دور بعدی آب،دور بعدی برق و .....
الهم عجل الولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
من که باور نمی کنم، تمام قبوض گاز افزايش ده برابري داشته
Iran, Islamic Republic of
با یارانه ها قابل پرداخت است
Latvia
افزايش چندين برابري قيمت گاز براي مصارف خانگي و مسكوني منطقي نبوده و موجب دلسردي مردم از اجراي طرح هدفمندي يارانه با تمام محاسنش مي شود.
Iran, Islamic Republic of
خدا وكيلي قبض شما قبلآ 3 هزار تومان بوده و حالا 5 هزار تومان شده است رو باید باور کنیم؟!
Iran, Islamic Republic of
برای ما هم که اصلا صرفه جویی نکردیم و مصرفمونم بالاست 2 برابر شده تقریبا مشکلی نیست
Iran, Islamic Republic of
اقایون شومینه!
شعله تا اخر بخاری!
نصب 3 بخاری!
باز گذاشتن درب و پنجره ها و... رو مصرف عادی میدونن درسته؟؟؟
ما يك خانه 150 متري داريم و متوسط مصرف ماهيانه گاز ما حدود350متر است كه اداره گاز براي يك خانوار زياد مي داند
ولي در هر صورت مبلغ اين ميزان مصرف پس از اجراي طرح هدفمندي مي شود براي يك دوره 2 ماهه 25.000 تومان كه با توجه به وجه پرداختي دولت بسيار هم مناسب است.
هركس مي خواهد اسراف كند از جيب خودش پرداخت كند.
يك خوانواده 5 نفره اگر 2 ماهه زمستان 150.000تومان هم پول گاز بدهد باز هم ضرر نكرده چون405.000 تومان يارانه انرژي گرفته. البته ديگر توقع نداشته باشد كه يارانه را پس انداز كند يا صرف امر ديگر نمايد
مقداري انصاف و پرهيز از اسراف مشكل را حل مي كند.
Iran, Islamic Republic of
در آپارتمانی با 13 واحد (بدون شوفاژ خونه و سیستم گرمایشی بخاری) گاز 110 هزار اومده
در ساختمانی با 8 واحد (بدون شوفاژ خونه و با شوفاژ بصورت پکیج) گاز 190 هزار اومده
در ساختمانی با 13 واحد ساکن (با شوفاژ خونه) 310 هزار اومده
و در ساختمانی با 20 واحد و یک مغازه با سیستم گرمایش از کف 960 هزار تومن مبلغ گاز اومده


فکر کنم خیلی واضح هست نوع مصرف
Iran, Islamic Republic of
قبض ما هم 5000 تومان میومده ولی الان شده 72.000 تومان
پس چطور برای مجتمع 5 واحدی ما 80 هزار تومان آمده؟
یعنی واحدی 15 هزار تومان در ماه. خوب صرفه جویی نکردند. کسانی که می گویند گاز برایشان زیاد آمده باید بگویند چقدر مصرف کرده اند!
Iran, Islamic Republic of
ما که قبضمون مناسب اومده مصرفمون رو هم کنترل کردیم.
Iran, Islamic Republic of
صدالبته با يارانه انرژي كه دولت به شهروندان پرداخت ميكند براحتي ميتوان قبوض آب و برق و گاز را پرداخت حتي اگر صرفه جويي نكرده و به روال گذشته مصرف داشت.مهم اينجاست كه صرفا" بعلت افزايش قيمت حاملهاي انرژي گرچه قيمت چند قلم مايحتاج در معرض توجه انصافا" از سوي دولت خوب كنترل ميشود ولي بسياري از اقلام مصرفي مردم كه درهيچ معيار و قالبي نميتوان گنجاند افزايش قيمت سرسام آور دارند مثل انواع پوشاك زنانه و مردانه وبويژه بچگانه كفش، ويا خوردنيها مثل آجيل و عسل و...
درد اصلي اينهاست كه بشدت برخانواده ها فشار وارد مي آورد.
Iran, Islamic Republic of
دوستانی که پول گازشون کم اومده قطعا زمستون رو با سرماخوردگی مداوم سپری کردند. لطفا از روشن بودن بخاری خود اطمینان حاصل کنند. چون پول گاز کمترین مصرف مندرج در قبض ها از پرداختی قبض اینها بیشتر است.
Saudi Arabia
چقدر بعضی ها بی انصاف هستند. خوب از همان مبلغ 40000 تومانی که دولت داده است استفاده کنند.
Iran, Islamic Republic of
اقا این کنتورهای گاز اگر تفکیک بود و هر کسی سهم واقعی خودش را می پرداخت اون وقت نه کسی غر می زد و نه اسراف میکرد. مثل کشورهای اروپایی لباس بیشتر می پوشیدیم و در مصرف گاز صرفه جویی می کردیم.
مبلغ مندرج در قبوض گاز متناسب با دیگر حامل های انرژی نیست و بسیار بالاست و اگر به این شکل ادامه داشته باشد و طبق گفته مسئولین 20 در صد قیمت ها آزاد شده باشد آن وقت باید حقوقمان را هم روی یارانه ها بگذاریم برای پرداخت قبض گاز !
Iran, Islamic Republic of
آقا ما كه از خير گاز هم گذشتيم كل اينهم صادر كنيد ببينيم وزير نفت راضي ميشه؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اقا این گاز را هم قطع کنید و مجانی بدهید به اروپا و اذربایجان و ترکیه
Iran, Islamic Republic of
با سلام ما در یک منطقه سردسیر شمال فارس با درجه حرارت متوسط 5 درجه زیر صفر 150 متر مربع با یک پکیج دیواری ماهیانه 15000 تومان قبض اومده البته با کمی صرفه جویی مناسبه
Iran, Islamic Republic of
ما كه توان پرداخت قبوض جديدرانداريم ، گازمفت زيرپايمان است ولي پولش رادولت ميگيرد ! چرا؟
يك كارمندبازنشسته
Iran, Islamic Republic of
بهتر است دولت علاوه بر حذف یارانه ها و پرداخت قسمتی ازآن به مردم هرچه سریعتر اونهمه کارمندان اضافی شرکتهای آب و برق و گاز رو هم بیرون کند تا بلکه هزینه تمام شده کمتر شود تا انشاا... پول قبض مردم کمتر شود و مردم بیچاره حقوق کارکنان بیکار را نیز پرداخت نکنند