سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

شناسایی رمز و راز خواب عمیق

سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۵
کد مطلب: 381978
دانشمندان با انجام تحقیقات جدید، نقطه‌ای از مغز را که مسئول خواب عمیق است، شناسایی کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محققان یک نوع خاص از رشته عصبی را در منطقه‌‌ای از مغز که در ساقه مغز پستانداران وجود دارد و با خواب عمیق ارتباط دارد را شناسایی کردند.

این مطالعه که توسط محققان در دانشگاه «هاروارد» پزشکی و دانشگاه در دانشکده «بوفالو» پزشکی و علوم پزشکی انجام شد، نشان داد که رشته‌های عصبی به عنوان دومین «گره خواب» فعالیت خواب‌آور را در مغز کنترل ‌می‌کنند.

با توجه به گزارش منتشر شده در مجله «نیچر نوروساینس»، رشته‌های عصبی، گاما آمینوبوتیریک اسید انتقال دهنده عصبی (البته یک نوع اسید امینه غیر ضروری است) (GABA) را که مسئول خواب عمیق است را ایجاد می‌کنند.

ساقه مغز بخش بسیار کهن و بخشی از مغز است که عملیات لازم اصلی و پایه را برای زنده ماندن مانند تنفس، ‌فشار خون،‌ ضربان قلب و درجه حرارت بدن تنظیم می‌کند.

«پاتریک فولر»، استادیار دانشگاه «هاروارد» اظهار دارد که آنها با به جریان انداختن رشته‌های عصبی (GABA) می‌توانند خواب عمیق را بدون استفاده از آرام بخش‌ها ایجاد کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *