پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۲
۵۰

دستور ابتکاری به ملت؛ با ریزگردها کنار بیایید!

چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 421171
روزنامه جوان در مطلبی به نقد اظهارات دیروز خانم ابتکار که گفته بود: «مردم باید با ریزگردها کنار بیایند. هیچ مسئولی نمی‌تواند قول برطرف شدن آنها را بدهد.» پرداخته است.
دستور ابتکاری به ملت؛ با ریزگردها کنار بیایید!
به گزارش جهان، در خصوص خاستگاه ضرب‌المثل«خودم جا، چهارپایم جا، زن صاحبخانه خواه بزا و خواه نزا!» این‌گونه نوشته‌اند که یکی از دانشمندان ایرانی در وقت بازگشت از سفر عراق خسته و مانده با چهارپای نحیفش در غرب کشورگرفتار سرما و گرسنگی شدید شد تا عاقبت به هر مصیبتی که بود خود را به یکی از دهات ولایت کردستان رساند. دست بر قضا یکی از زنان روستا در حال وضع حمل بود و قابله‌ای در دهات یافت نمی‌شد. دانشمند یادشده مدعی شد که مشکل وی را می‌تواند رفع کند و در مقابل از اهالی روستا خواست چهارپایش را تیمار کنند و علوفه‌اش بدهند و اتاق گرم و نرم و غذای مطبوعی برای خودش آماده کنند. وقتی خواسته‌اش اجابت شد نوشته‌ای به آنان داد و خواست تا آن را همراه گیاه گشنیز به پای چپ زن زائو ببندند. با این کار زن به راحتی وضع حمل کرد و وقتی دانشمند رفت نوشته‌ای را که تقریظ کرده بود، باز کردند که نوشته بود: خودم جا، چهارپایم جا، زن صاحبخانه خواه بزا و خواه نزا!

این تمثیل معمولاً در مورد کسی به کار می‌رود که وقتی مرکوب درازگوشش از پل گذشت و مثلاً بر مسندی نشست و کمی که جای پایش سفت شد، آن وقت از زیر وظایف و تعهداتش شانه خالی کند و احیاناً زیر لب با خود این تمثیل را زمزمه کند و دست مردم و موکل و طرف‌های معامله‌اش را در پوست گردو بگذارد!

درست مثل سرکار خانم ابتکار و اظهارنظر تازه‌اش! که دیروز فرموده بود: «مردم باید با ریزگردها کنار بیایند. هیچ مسئولی نمی‌تواند قول برطرف شدن آنها را بدهد. مردم باید با مشکل ریزگردها کنار بیایند! معنای چنین اظهارنظری دقیقاً در یک جمله کوتاه می‌شود مصداق ضرب‌المثل یاد شده: «خودم جا...!»
خانم ابتکار در جمله تاریخی دیگری فرموده‌اند: « باید واقع‌بینانه بگویم که تحریم‌ها مانع رسیدن ایران به بسیاری از تکنولوژی‌ها برای کنترل گازهای گلخانه‌ای است».!

اما به حکم بیت‌المثل حضرت حافظ که می‌فرماید: «عیب می‌ جمله بگفتی هنرش نیز بگو» باید جانب انصاف نگه داشت و از خانم ابتکار تقدیر به عمل آورد که ریا نکرده‌اند و نگفته‌اند: «باید با ریزگرد‌ها کنار بیاییم و گفته‌اند مردم با ریزگردها کنار بیایند!» که خود جای تقدیر دارد که خود را تافته جدا بافته ندانسته و به گونه‌ای تلویحی به واقعیت محض اشاره کرده است.

پیام آخر هم این است که هیچ فرد حقیقی و حقوقی نمی‌تواند این سؤال را مطرح کند که شما مسئولان، خاصه معاون رئیس‌جمهور حقوق می‌گیرید که بر پایه دانش و تخصص‌تان برای معضلات راهکار ارائه دهید که اگر غیر از این باشد، کارمند خدماتی سازمان محیط‌زیست هم می‌تواند نامه‌ها را پاراف کند و در وقت مصاحبه جمله‌های خوشگل بگوید و لاف‌ گزاف بزند.
منبع : روزنامه جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید
باشه چشم معاون رئیس دولت راستگویان. ما با ریزگردها کنار میاییم تا خدای نکرده وقت شما برای حمایت از فتنه گران و حضور در جلسات ضد نظام و سیاسی کاری کم نیاد. ما ریه های خود و خانواده های خودمون را به ریزگردها میسپاریم تا خدای نکرده خاطر و ذهن شما از مطالبی که برای سخنرانی در جلسات گروه های مورد دار در دانشگاه ها و ... آماده میکنید منعطف نشه.
ما خودمون یه خاکی تو سرمون میریزیم تا شما بتوانید با فراق بال لباسهای سبز خودتون را برای دهن کجی به ما و امثال ما نشون بدید. تا شما بگید چادر حجاب نیست و یک شنل هست.
اینهمه پولی که دولت راستگویان میگیره چی میشه پولهای نفت بلوکه شده دوره احمدی نژاد (زمان تحریم ) و که دولت روحانی داره میگیره از اول امسال که حق بیمه رو برای کارمندان دوبرابر کردن هزینه آب و برق و ...رو که اضافه کردن حالا بماند تبدیل اینترنت نامحدود مخابرات دوره احمدی نزاد از پارسال به محدود که برای افزایش حجم مدام مجبور به خرید و پرداخت به حساب مخابرات وزارت ارتباطات فعلی میشیم که در مقیاس مشترکین یک کشور خودتون ببینید چقدر میشه مدت محاسبه قبوض رو هم که از دوماه به 51 و 52 روز رسوندن که اون 8 و 9 روز زودتر در مقیاس یک کشور برای ارزش افزوده و آبونمان و غیره ببینید چقدر درمیاد مدارس دولتی رو هم که چون دولت حاضر نیست به مدارس دولتی پول بده دارن تبدیل به مدارس خصوصی میکنن یارانه رو هم که بعضی نانواییها برداشتن تا آزاد پزی کنن و قیمت نان بیشتر بشه و پول یارانه اش بره تو جیب دولت از صندوق توسعه که وزارت نیرو برداشت کرد خود دولت هم که از صندوق توسعه ارزی برداشت کرد برای تحویل مسکن مهر هم که پول بیشتری میخوان اون یارانه ای رو هم که میده که داره از طریق قبوض و افزایش هزیینه ها بخش عمده ایش و در میاره اینهمه پول و چیکار میکنه دولت خب صرف درست کردن کمربند سبز در جنوب کشور برای جلوگیری از ریزگردها کنه خزانه این دولت سوراخ که سیرایی و پرشدن نداره ؟!!!!
شهروند
این خانم بیشتر بفکر فتنه گران و سگ هاست تا ایران و ایرانی!
اصلاح میکنم دولت از صندوق ذخیره ارزی براشت کرد
خانم سياست شما ببخشيد ما اشتباه كرديم اصلا كليش واس شماست عجب زمونيه شده
تا حالا تقصیر احمدی نژاد و کشوهای همسایه بود حالا مردم باید با ریز گردها کنار بیان
محمد
خانم ابتکار چی شد اونهمه ه[...] چی شد اونهمه منم منم ۰ واقعا شرم اوره اینقدر و[...] دولت مردان بنفش
مردم با گرد و غبار کنار بیان و این خانم هم بره دنبال تقدیرنامه های خارجی ها بابت وارادت بنزین هاشون و کاپیتولاسیون شکاری که بهشون داده...
بانوی همیشه سبز پوش!!!کار نکردن ونداشتن فعالیت ایشان انقدر ازار دهنده نیست که پافشاری ایشان بر مواضع فتنه گرانه سال 88 است!!!
United States
اینو تازه فهمیدی انوقت که وز وز مستان بود فکر زمستان ت بود بنزین چز سیر شدید یا نه
سینا
Iran, Islamic Republic of
این خانم تا کی میخواد رئیس باشه و محیط زیست نابود بشه!؟
نمایندگان ما در مجلس دقیقا چی کار میکنند!؟؟؟!؟!
خود گوی خود خندی
عجب زن هنرمندی
مهدی
Iran, Islamic Republic of
بانو سلطان راست می گه خو! ما خوزستانی ها با ریزگردها کنار میایم تا مزاحمتی برای مادمازل خانم نباشه، بتونن به میتینگهای سیاسی و حیوونکی (حمایت از فتنه و سگ های ولگرد) خودشون برسن! البته بنزین هم ایضاً!!!
یک ایرانی که ریه اش با ریزگرد کنار نیامده ولی باید بگوید چشم
Iran, Islamic Republic of
در دوران خدمت سربازی فرماندهان عالی وقتی دستور می دادند، فرماندهان میانی می گفتند تیمسار امر فرمودند مثلاً آزاد یا خبردار و ....
این جمله همواره مورد شوخی دوستان قرار میگرفت و در زمان شستن ظروف و ... دوستان به شوخی میگفتند فلانی امر فرمودند...
اکنون خانم دکتر ابتکار که خدا را شکر هم در تهران و هم در اصفهان و هم در شمال سکونتگاه و چیزهای دگر دارند به مردمی که هیچ جای دومی برای فرار حتی چند روزه از هجوم ندارند و کسی نیز هزینه داروهای لازم برای مشکلات تنفسی و بیماریهای مرتبط با آن را ورد حمایت قرار نمیدهد بر خلاف سال 90 و 91 که امر میفرمودند دولت ناتوان و فاقد توان کارشناسی است که نمی تواند مسئله مشخصی مثل ریزگردها را حل کند اکنون میفرمایند اجازه بدهید ما چند دوره های سرکار بمانیم تا بتوانیم مشکل را علمی حل کنیم و اگر شما زنده مانده بودید فبها آن موقع ببینید ما چه کرده ایم و اگر زنده نمانده بودید هم همیتی ندارد وسر فرزندان ابتکار به سلامت باد. مردم که مهم نیستند حتماً نتوانسته اند با مشکل کم اهمیت ریزگردها کنار بیایند. افراد ناسازگار بخصوص در حوزه سلامت کم اهمیت قابل چشم پوشی و محکوم به مردند. راستی جهان جان تیتر را اشتباه زده اید مردم نباید با ریزگرد ها کنار بیایند مردم باید با این مسئولین که ما را مثل ریزگردها میبینند کنار بیایند.
حران
Iran, Islamic Republic of
عزیزم ان شاء الله ۹۶ با رایمون دولت شکننده رو عوض میکنیم
Romania
انشااله
Iran, Islamic Republic of
دغدغه خانم دکتر ریزگردها نیستند، بلکه خلاصی فتنه گران از حصر و کمک مالی به سازمانهای جاسوسی غرب در قالب گروه های مردم نهاد ، بزرگترین دغدغه فکری ایشان است.همانگونه که دغدغه ایشان آلودگی بنزینهای تولید داخل نبود بلکه گرفتن مجوز واردات بنزین توسط گروهی خاص بود.
سرور
درست فرمودید دغدغه وی بیشتر در مورد سگها است.
تخwص او فقط حمایت از سگهای ولگرد است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
احتمالا منتظر هست که کشورهای دیگر برای ریز گردها فکر و راه حلی پیدا کنند تا از آنها تقلید و مشکل مردم را رفع کند
محمد
به گردش نمی رسی برگرد
فردی که لکنت زبان داشت رفت ماست بخرد هرچه کرد نتوانست ماست را تلفظ کند گفت حالا که نمی شود شیره بده
حالا که برنامه ای ندارند می گویندکنار بیایید
باشه چشم راه دیگری هم نداریم
Netherlands
اگر قدرت داشتم از ایشان می خواستم چند بار از روی شرح وظایفش رونویسی کند.
داش حسین
خانم ابتکار زمان دولت اصلاحات که شما مسئول محیط زیستش بودین و تحریم هم نبودین چرا به تکنولوژی کنترل گازهای گلخانه ای دست پیدا نکردین و فقط چشمتون را دوختین به اون 8 سال احمدی نژاد؟!
از همین جا معلوم میشه شما درد مردم ندارین شمادرد قدرت دارین. همین
با سلام یک پیشنهاد برای کنار آمدن مردم با ریزگردها ,:سازمان حفاظت محیط زیست به اهواز و یا یکی از شهرهای در معرض ریزگردها منتقل شود تا مردم همدلی دولتیان با خود را احساس کنند .
Iran, Islamic Republic of
پس ایشون چکارست مگه آقانفرمودند این مساله قابل حله چرا ایشون خودش به زحمت نمیده یه کمی بیشتر راه ها رو بررسی کنه چقدر بی تعهدی
چون امسال سال همدلی و همزبانی با دولت است با ریز گردها و همه مشکلات دیگه کنار می آئیم. دلیلش اینه که این دولت منتخب مردمه. حالا هی شما و روزنامه وطن امروز سمپاشی کنید
ابتکار جان شما تو شمال تهرون خوش باش بقیه فدای سرت
سیددلسوخته
واقعاً جالبه همین خانم سبزپوش بودن که می فرمودند و دولت قبل را متهم به این اتفاق میکردند
البته دوستان این رو عرض میکنم این دولت راستگویان که این خانم عضوشونه الان دیگه مجبور هستند راست بگویند به مردم چون واقعاً توانایی هیچ کاری را ندارند
محمد
ای لعنت برامریکا این خانم یه روزی از سفارت بالا رفته تا ابد ما را مدیون کرده
ایشان بالا نرفته فقط جملاتی را ترجمه کرده!!
تازه اونم به شرطی که کسی با افکار و عقاید و نوع رفتارش کاری نداشته باشد؟!
ای کاش لااقل ازدیوار بالا رفته بود دلمون نمی سوخت ایشون سه روز بعد ازاشغال لانه جاسوسی به عنوان مترجم وارد لانه شده وحالا سی وچند ساله داره پست ومقام وامتیاز می گره وبه ریش ملت می خنده وحلیم امریکاا وفتنه گران رو هم می زنه
عضو جامعه
Romania
چرا ؟ چرا میگید تا ابد ما رو مدیون کرده ؟
مگه هر کس به خاطر کارهای خوبی که زمانی انجام داده باشه،باید دیگه تا آخر به همون چشم بهش نگاه کرد و کارهاش رو ارزیابی و انتقاد نکرد ؟
... خانم ابتکار! میشه دقیقا کارهایی که برای محیط زیست می توانید انجام بدهید (کارهیی که طبق اصول توسعه پایدارند و خیر مردم و کشور توشونه) رو نام ببرید؟ ؟
ما با ریزگردها کنار میاییم ولی با حقوقی که به مسئولینی داده میشه که در زمان تحریم بی فایده اند و در زمان ریز گردها بی ارزشند نمی تونیم کنار بیاییم ...
دولت در زمان زمینه ها به ناتوانی اذعان کرده اگر نمی تونه کار کنه باید استعفا بده...
نيكتا
خانم ابتكار يك گربه در كوچه ما هست كه مي لنگد.

برنامه شما چيست؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
چون در کوچه یک فرد عادیست برنامه ای برایش ندارند ولی اگر از فرزندان آقایان هستید براش برنامه می ریزن
این بود بلدم بلدم بلدم
پ وعده های انتخاباتی چه شد
مگه شما دولت راستگویان نیستید؟؟؟؟
م
United Kingdom
مشکل ریز گردها نتیجه درشت گردها بوده و هست
علی
به این میگن ابتکار وخلاقیت ذهن
United States
رضایم به رضای خدا هرچه او فرست بادیده منت پذیرایم و با ان کنار می اییم نقطه ننک شمایید که با شما نمی توانیم کنار بیایم
آی به خدا گل گفتی ما مشکلات را برای رضای خدا و اعتلای اسلام تحمل می کنیم ولی این از خدا بی خبران وابسته به غرب کشته مرده ی قدرت و ثروت را کجای دلمون بگذاریم.
Romania
کار را بلد نیستی استعفا بده مردم را سپر بلا قرار نده ....
Iran, Islamic Republic of
...اش چي شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
بنویسید ابتکار نو از ابتکار.
ایشان کفایت مدیریتی را ندارند.
از صداقت ایشان ممنونم.
دادا
احتمالا ایشون با سگها و ریزگردها قرارداد اصلاحطلبی داره که ازشون دفاع میکنه . والا کار ایشون که حفظ محیط زیست و مبارزه با ریزگردها و معدوم کردن سگهای ولگرد که باعث انتشار بسیاری بیماریها میشوند است ( البته بطور غیرمستقیم )
دادا
البته معلومه که به ایشون ربط نداره و ایشون کننده کار نیست و فقط دکوره یا بقول اقای فراستی مقواست . منکه فکر میکنم دوران فتح لانه جاسوسی امریکا هم دکور برای نمایش بوده و الا او کجا و مبارزه با امریکا کحا . کسیکه قلب و روحش امریکا و انگلیس و اسرائیله و فتنه گر کودتاچی 88
irani
Romania
اگر مجرم از دست سربازش فرار کنه قرار بازداشت تا پیدا شدن مجرم صادر میشه.اگه سرباز مجرم رو فراری بده بعلت احتمال رشوه گیری قرار مجرمیت صادر میشه.سردار کمالی بر اساس کدوم حالت هیچ مسوولیتی در قبال مجوزی که داده اند ندارند؟
Iran, Islamic Republic of
شما اگر پول و راه حل بهتري داريد ... بسم ا...
وضعيت نقدينگي دولت بحدي بد است كه شركتهاي مهم دولتي ، پرداخت بموقع حقوق كارمندان را بسختي مديريت ميكنند ، بودجه كارهاي أوليه جهت كنترل ريزگردها هنوز تأمين نشده ، لذا در بيرون گود نشستن و نظر ألكي دادن كه هنر نيست !!!
من مشکل ریه پیدا کردم چند میلیون پول عملشه.اونوقت ایشون میگن مردم باید با ریزگرد کنار بیان.با ریز گرد کنار اومدیم که اینجور بدنمون متلاشی شد.
چیزی که نمیبینیم مسئول خدمتگزاره.امام زمان منتظر ظهوریم.به دادمون برس