پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱۳
اشک و ماتم سیما برای باخت پرسپولیس

برای ژاپن سکوت کنید در بحرین و لیبی و یمن خبری نیست!

يکشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 161071

سرویس جامعه جهان-مجید مربایان:آنچه که در ابتدای هفتادمین شهرآورد قرمز و آبی های پایتخت اتفاق افتاد به زعم نگارنده ناله از نهاد بسیاری از دوستداران انقلاب بلند کرد. هنگامی که برادران مسلمان ما در لیبی و یمن و بحرین به دست تیغ مستکبران سلاخی می شوند، آن وقت فدراسیون محترم فوتبال به نشانه ی احترام به قربانیان زلزله و سونامی ژاپن یک دقیقه سکوت قبل از شروع بازی در ورزشگاه اعلام می کند و هیچ یادی هم از برادران دینی خود نمی کنند، گویی که اصلا در منطقه خاور میانه خبری نیست. حال از این می گذریم که همین فرهنگ یک دقیقه سکوت کردن، فرهنگی غربی است و هیچ تناسبی با آموزه های اسلامی برای یاد کردن از درگذشتگان ندارد. 

البته این تاسف خوردن تا جایی ادامه دارد که شب همان بازی نگاهی به برنامه نود بیندازی و ببینی که تماشگران قرمز چگونه از باخت تیمشان زانو غم بغل گرفته اند و اشک ماتم می ریزند که؛ واویلا منی که این همه راه برای پیروزی پرسپولیس آمده بودم با چه رویی به شهرم برگردم. 

اوج ماجرا آنجا بود که نوجوانی روی زمین افتاده بود و می گفت به خاطر این مصیبت نمی توانم از جایم بلند شوم. بعد از این که می بینی وقت رسانه ی ملی صرف این چنین موضوعات با ارزشی! می شود آن وقت است که می فهمی تاسف خوردن دیگر جایی ندارد. 

وقتی که برای جوانان این کشور باخت تیم مورد علاقه شان آنچنان سنگین است که این چنین ماتم می گیرند، مشخص است که نباید از آنان انتظار داشت که از اوضاع منطقه با خبر باشد و یا اگر هستند زانوی غم را برای مسلمان در زیر توپ و آتش بگیرند. وقتی که کاپیتان تیم پرسپولیس، تیم استقلال را به طعنه با تیم ملی بحرین مقایسه می کند، آن وقت از مسئولین ورزشی کشور که به نوعی در عرصه فرهنگ هم دخیل هستند توقع بیش از نیست. 

وقتی که فوتبال در ایران اسلامی روز به روز از مدل غربیش بیشتر الگوگیری می کند، مشخص است که در آن یاد کردن از برادران مسلمانشان، که به دست ایادی غربی در حال سرکوب هستند دیگر جایی ندارد. و وقتی هم که می خواهند به حادثه دیدگان زلزله ی ژاپن احترام بگذاردند (که کاری است قابل تقدیر به شرط رعایت اولویت در مورد کشورهای همسایه و هم آیین ) با یک دقیقه سکوت این کار را انجام می دهند، چون در این فرهنگ فاتحه خواندن برای گذشتگان بی معنی است. 

آنچه که باید به عنوان واقعیت پذیرفت این است که فوتبال امروزه به عنوان یکی از مهمترین سرگرمی ها و فوتبالیست ها (متاسفانه) الگویی برای بخش قابل توجهی از قشر جوان کشور محسوب می شود، و این فرصتی بسیار مناسب برای متولیان ورزش و به خصوص مدیران فوتبالی کشور فراهم می آورد تا حداقل از این ظرفیت برای آموزش های مورد نظر فرهنگ انقلاب اسلامی به فوتبال دوستان استفاده کنند. اما متاسفانه شاهد هستیم که از این ظرفیت نه تنها چنین استفاده نمی شود بلکه فوتبال و به خصوص فوتبالیست های محترم، امروزه به صورت معضلی برای فرهنگ کشورمان درآمده اند. و شاهد این ادعا همین بس که هر هفته در نود اخباری را در رابطه با مشکلات (شما بخوانید فساد) مالی فلان مربی و فوتبالیست، و به خصوص فساد اخلاقی و فراخوانی فلان بازیکن و مربی به کمیته ی انظباطی فدراسیون فوتبال می شنویم. 

با تمامی این شرایط امیدوار بودیم که حداقل در مدیریت فوتبال کشور افرادی قرار دارند که با یقه ی بسته به عنوان افراد انقلابی مدیریت را در دست گرفته و خط ترمزی برای آسیب های این ورزش می شوند، اما با برنامه ریزی که در شهرآورد هفتادم روی داد که به طور مشخص برنامه ¬ریزان آن مدیران فراسیون فوتبال و سازمان لیگ بودند، مشخص شد که کسانی که ابتدا نیاز به آموزش آموزه های انقلاب و فرهنگ مسلمانی دارند همین مدیران محترم هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همین ژاپن بود که در قطعنامه حقوق بشر علیه ایران رای مثبت داد
Iran, Islamic Republic of
برنامه نود از اصلي ترين عوامل اين مصيبت هاست
Iran, Islamic Republic of
اولا" : «شیاطین جهانی» چون اعتقادی به خدا و دعا ندارند،
بشدت «سکوت» را در مخالفت با دعا و فاتحه، توصیه می کنند (دروازه ورود این عادت زشت الحادی به ایران فوتبال است).
دوما" : «شیاطین جهانی» مخالف هر گونه همبستگی مسلمانانند، پس یاد آوری از بحرین ، یمن ، مصر و... ممنوع است.
کفاشیان واقعا زشته یک دقیقه سکوت یعنی چه ما فاتحه داریم
(البته اگه نخندی!!!)
اگه به كفاشيان بگيد فقط ميخنده
United States
عزیزم ایرانی ها در زمان سکوت همه فاتحه می خونن، در ضمن مگه وظیفه برنامه 90 هست که بیاد از وقایع بحرین حرف بزنه؟ اصلا چه ربطی داره آخه؟
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها تو نظراتشون طوری حرف میزنن که انگار ایران مدینه فاضله هست انگار همه مسئولانش ائمه اطهارن و مذهبین.


اکثر آدمهای فوتبالی مال قبل انقلابن مگر یه عده معدود و مسئولین بلند پایش. اون یه عده هم 70% بخاطر حفظ جایگاهشون تریپ مذهبی و ولایی در میارن.
یه ذره از اون محیط کوچیکتون دربیان و چشاتون بازتر کنید.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه امروز کسانی در صدر برخی سمت ها قراردارند که درد دین ندارند و اگر بررسی کنید به اندازه مردم کوچه و بازار هم از تحولات منطقه اطلاع ندارند.
Iran, Islamic Republic of
فوتبال سیاسی نیست و اگر در ابتدای بازی برای این مسلمانان و شیعیان بحرین و یمن است مراسم برگزار می شد مطمئناً فیفا برای فوتبال ایران توبیخ نامه می فرستد البته ما کفاشیان رو داریم و.....!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام خدمت نويسنده محترم اين مقاله
گل گفتي،اما كو گوش شنوا و فرد عمل كننده.دركشوري كه سالي 400ميليارد تومان خرج فوتبال مي شود وهيچ نتيجه ي مثبتي ندارد وفقط جيب وشكم دلالها وفوتباليستها را پر مي كند،در فوتبالي كه اگر كسي كاري جوانمردانه كرد همه در تحير مي مانند،در فوتبالي كه احترام به پيشكسوت معنايي ندارد،در فوتبالي كه....،آيا باز هم انتظار داريد كه موازين اسلامي و انقلابي را رعايت كنند؟اي نويسنده محترم شما چقدر دلت خوشه.
Iran, Islamic Republic of
در جواب این دوستمون که گفته فوتبال سیاسی نیست باید بگم این فکر ساده انگارانه است و حربه ایه برای دشمن که ما رو فقط سرگرم کنه
اگه به تاریخچه فوتبال نگاه کنید اساسا برای سیاست بازی فوتبال گسترش داده شد و رنگ آبی و قرمز اصالتا سیاسی هستن نه صرفا ورزشی
در ثانی 90 اگر از روی انسان دوستی برای ژاپن اینو نشون میده یا فدراسیون برای انسان دوستی سکوت تجویز میکنه میشه به قضایای بحرین و کشورهای اسلامی هم از جنبه انسان دوستی نگاه کرد و آرزوی پیروزی براشون داشت
بله فوتبال سیاسی نیست، اما مروج تمام سیاستهای غربی است ،
اساسا" طراحی اندیشه فلسفه غرب است، جهت دلمشغولی و مدیریت هیجانات متعصبین این ورزش،
وگرنه چطور است، که توجه به بحران ژاپن از نظر فیفا ثواب دارد، توجه به هم نوع و هم مسلک خودمان عتاب،
از نظر غرب ،احکام دادگاه های اسلامی نقض حقوق بشر است، و فیفا هم در هم سویی با آن دعا ، نماز و روزه را غدغن می کند، بعد ببینید چند اپسیلون از مسلمانیمان می ماند!!!
اصلا" چطوره بعد از تنظیم ساعاتمان به وقت محلی فیفا برای انجام عبادات دینی از حضرت رییس فیفا کسب اجازت بنماییم !!!
Iran, Islamic Republic of
بابا انسان انسان است چرا اینقدر مرزبندی میکنید