پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

گزارشی‌که آژانس‌انرژی‌اتمی درآن‌حقی ندارد

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 436670
مدرس دانشگاه با اشاره به دعوت مجلس سنای آمریکا از آمانو برای پاسخگویی درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت: آژانس حق ندارد مطالب محرمانه کشورمان را به جایی انتقال دهد.
به گزارش جهان به نقل از دانشجو، نرگس مزرجی مدرس دانشگاه در رابطه با دعوت مجلس سنای آمریکا از رئیس آژانس انرژی اتمی برای پاسخگویی درباره مذاکرات هسته ای با ایران گفت: نماینده ایران در آژانس تأکید کرده که توافق هسته ای باید بین ایران و آژانس مخفیانه بماند از این رو آژانس حق ندارد مطالب محرمانه کشورمان را به جایی انتقال دهد.

وی با اشاره به سخنان گفتگوی زنده تلویزیونی شب گذشته‌ رئیس جمهور در رابطه با بی اعتمادی نسبت به غرب، تصریح کرد: آژانس انرژی اتمی به کرات نشان داده است که قابل اعتماد نیست؛ بنابراین این موضوع حساسیت و دقت مضاعفی می‌طلبد تا مبادا با خوشبینیِ واهی امتیازات نامتوازنی را به طرف مقابل بدهیم.

مدرس فقه و حقوق آژانس انرژی اتمی را آمریکایی دانست و گفت: اگر به گذشته رفتار و اقدامات آژانس نگاهی بیاندازیم متوجه نگاه تبعیض‌آمیز وی در قبال جمهوری اسلامی خواهیم شد؛ آژانس با وجود جانب داری از برخی کشورها که حتی پا را فراتر از قوانین بین المللی اتمی گذاشته اند و مخفیانه نگه داشتن فعالیت‌های آنان، براحتی جزئیات فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی را رسانه‌ای کرده و نرمشی نیز از خود نشان نمی‌دهد؛ البته این در حالی‌ است که ایران اسلامی از هیچ پادمانی تخطی نیز نکرده است و آژانس به خوبی از این مسئله آگاه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *