جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تشدید تدابیر امنیتی در دانشگاه‌های مصر

جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 387576
در آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌های مصر به منظور جلوگیری از تکرار اعتراضات ضددولتی، پلیس ضدشورش در دانشگاه‌های مطرح این کشور مستقر شده است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، مقامات دولتی مصر برای پیشگیری از وقوع تظاهرات در حمایت از رئیس‌جمهور برکنار شده این کشور در دانشگاه‌های معروف مصری تدابیر امنیتی را افزایش دادند. دیوارهای تازه رنگ شده دانشگاه‌های الازهر و قاهره با فنس‌های بلند فلزی محاصر شده‌اند و نیروهای امنیتی خصوصی در کنار گیت‌های امنیتی ورودی که در دانشگاه‌ها نصب شده‌اند به کنترل هویت دانشجویان می‌پردازند.

بنابر دستورالعمل‌های جدید امنیتی هر گونه فعالیت طرفدارانه در دانشگاه‌ها ممنوع است و مسئولان دانشگاه‌ها اجازه دارند که دانشجویان متخلف را اخراج کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سال تحصیلی جدید که در اغلب دانشگاه‌ها از ۱۱ اکتبرشروع شده به دلیل شروع خشونت‌ها در دانشگاه‌های قاهره و اسکندریه به تعویق افتاده است. در یکی از این ناآرامی‌ها یک دانشجو به نام «عمر عبدالوهاب» در روز ۱۴ اکتبر در درگیری‌های دانشگاه اسکندریه کشته شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *