پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱۵

انتقاد آیت الله مصباح ازکسانی که مقابل فتنه جدیدسکوت کرده اند

پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب: 167273
تنها افراد اندكي هستند كه چشم تيزبيني دارند، خطر را مي‌بينند، آينده‌اش را درك و ارزيابي مي‌كنند و طبعاً حساسيت نشان مي‌دهند اما غالباً با چنين افرادي رفتارهاي نامهربانانه مي‌شود و اين نامهرباني‌ها نه تنها از سوي دشمنان بلكه گاهي اوقات از طرف دوستان نيز ديده مي‌شود كه جاي تعجب دارد.
انتقاد آیت الله مصباح ازکسانی که مقابل فتنه جدیدسکوت کرده اند
عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: هدف تفكر انحرافي آن است كه در آينده اين تصور القا شود كه تمام فعاليت‌ها و خدمات‌ انجام‌شده در اين چند سال از جانب يك نفر منحرف بوده و او بزرگ‌ترين استراتژيست عالم است، بنابراين او بايد رئيس‌جمهور آينده شود.

به گزارش جهان به نقل از  فارس، آيت‌الله مصباح‌يزدي رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در ديدار با سردار رحيم صفوي و جمعي از سرداران سپاه پاسداران، درباره نگرش اسلام نسبت به جهان گفت:‌ هر چه سطح كمال افراد و اجتماع بالاتر رود، امتحانات سنگين‌تر و پيچيده‌تر مي‌شود و سختي امتحان دليل رشد جامعه است تا پاداش بالاتري به دست آيد.

آيت‌الله مصباح‌يزدي دو اصل كلي مرتبط با جامعه اسلامي را مورد توجه قرار داده و تصريح كرد: باورها، اعتقادات و بينش‌هاي ما نسبت به خود، جامعه و جهان هستي و هم‌چنين گرايش‌ها، از عواملي است كه بايد مراقب آنها بود و محتاطانه عمل كرد و از باورهاي غلط و گرايش‌هاي انحرافي كه انسان را از اهداف اصيل دور و سرگرم لذت‌هاي زودگذر مي‌كنند، پرهيز كرد.

عضو مجلس خبرگان رهبري اضافه كرد: در مقابل اين فتنه‌هاي پيچيده، بسياري از افراد زيرك و با فراست هم فريب مي‌خورند و بايد براي نجات از اين فتنه‌ها به فضل الهي و توسل به اهل‌بيت عليهم‌السلام اميد داشت.

آيت‌الله مصباح‌يزدي ادامه داد: استفاده از همين تجربيات اخير هم، نياز به تدبر و عبرت‌گيري دارد چراكه هر گاه مردم احساس مسئوليت را رها كردند و خود را نسبت به حوادث بي‌تفاوت نشان دادند، شيطان بر آن‌ها مسلط مي‌شود بنابراين بايد خيلي هشيار باشيم، حساسيت نشان داده، وظيفه خود را به درستي انجام دهيم.

* برخي گمان مي‌كنند مبارزه با انحرافات به هزينه‌هايش نمي‌ارزد

رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) خاطرنشان كرد:‌ از طرف ديگر شيطان با اين تجربيات طولاني كه از فريب انسان‌هاي مختلف به دست آورده، مي‌داند از كجا شروع كند. او از نقطه‌اي بسيار كم‌رنگ شروع مي‌كند و تدريجا پيش مي‌رود به طوري كه حساسيتي ايجاد نشود و بعضي‌ها هم به خاطر صداقت و صفا و اندكي سادگي، حساسيتي نشان نمي‌دهند يا توجيه مي‌كنند و يا گمان مي‌كنند كه مبارزه با اين انحرافات به هزينه‌هايش نمي‌ارزد.

آيت‌الله مصباح‌يزدي افزود: بعضي‌ها نسبت به خطر اطلاع دارند ولي آن را ساده مي‌انگارند و مسامحه مي‌كنند، بعضي هم كه عمق خطر را بيشتر درك مي‌كنند ‌به خاطر تعلق به گروه خاص، واكنش به خطر را به مصلحت گروه خود نمي‌بينند و عكس‌العملي نشان نمي‌دهند.

وي در ادامه گفت: ‌تنها افراد اندكي هستند كه چشم تيزبيني دارند، خطر را مي‌بينند، آينده‌اش را درك و ارزيابي مي‌كنند و طبعاً حساسيت نشان مي‌دهند اما غالباً با چنين افرادي رفتارهاي نامهربانانه مي‌شود و اين نامهرباني‌ها نه تنها از سوي دشمنان بلكه گاهي اوقات از طرف دوستان نيز ديده مي‌شود كه جاي تعجب دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد:‌ ما بايد به اين هشدارها توجه كنيم، مخصوصاً اگر تجربه مثبتي نسبت به اين هشدارها در گذشته وجود داشته باشد.

* شيطان تمام تجربيات و حيله‌هاي خود را به كار گرفته تا طرز فكري انحرافي را در جامعه القاء كند

آيت‌الله مصباح‌يزدي در ادامه سخنان خود اظهار داشت:‌ در چند سال اخير، چنين احساسي پيش آمده كه خطري پيچيده نسبت به اساس فكري جامعه در حال شكل‌گرفتن است و شيطان تمام تجربيات و حيله‌هاي خود را به كار گرفته تا طرز فكري انحرافي را در جامعه القاء كند.

وي به نقطه شروع اين تفكر اشاره كرد و گفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي كه با بينش عميق و درك خاص امام (ره) نسبت به مسائل سياسي و اجتماعي و مديريت شايسته ايشان و همدلي و يكپارچگي ملت به‌وقوع پيوست، دشمنان كوشيدند نقش امام (ره) را در ايجاد اين تحول عظيم اسلامي كمرنگ كنند.

رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) اضافه كرد:‌ ظهور يك رهبر ديني و نفوذ فوق‌العاده او در توده‌ مردم، ‌دشمنان را نسبت به روحانيت حساس كرد، بنابراين كوشيدند از اين محبوبيت و نفوذ جلوگيري كنند و تفكر ضد روحانيت را در ميان اقشار جامعه رواج دهند.

* استراتژي قطعي شيطان تضعيف مرتبه و قداست روحانيت شيعه است

آيت‌الله مصباح‌يزدي ادامه داد: استراتژي قطعي شيطان اين است كه بتواند مرتبه و قداست روحانيت شيعه را تضعيف كند چون تنها راه تضعيف اقتدار اسلام و دور كردن جامعه از خداوند، تضعيف روحانيت است.

وي با اشاره به چند نمونه از اين اقدامات بعد از پيروزي انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد:‌ قدم اول در القاي اين تفكر، سعي در كاستن از محبوبيت روحانيت با بزرگ جلوه دادن نقاط ضعف برخي روحانيان و حتي لغزش‌هاي ايشان در تكلم و پوشش و قدم دوم مطرح كردن اسلام منهاي روحانيت بود.

عضو مجلس خبرگان رهبري همچنين اظهار داشت: اين استراتژي تمام نشده و امروز هم با الگو قرار دادن اروپا در كنار زدن كليسا، تلاش مي‌كنند تا روحانيت را مانع پيشرفت ايران جلوه دهند و با اين ايده، درصدد كنار گذاشتن روحانيت و القاي تفكر ضد روحانيت در جامعه هستند.

* برخي با القاي اداره كشور توسط امام زمان (عج) ‌سعي در تضعيف جايگاه ولي‌فقيه دارند

آيت‌الله مصباح‌يزدي يادآور شد:‌ امام خميني (ره) ايران را براي اسلام مي‌خواست، اما اين گروه اسلام را فداي ايران مي‌كنند.

وي در ادامه تأكيد كرد:‌ كمال استادي اين شياطين در اينجا ظاهر مي‌شود كه با القاي اين فكر كه امام زمان (عج) كشور را اداره مي‌كند، سعي در تضعيف جايگاه ولي‌فقيه دارند و نياز به وجود ولي‌فقيه را زير سؤال مي‌برند.

رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) تصريح كرد: اين طرز فكر به سمتي در حال حركت است كه مي‌گويد ما با رابطه‌اي معنوي مي‌توانيم خواسته امام زمان (عج) را به دست آوريم و كشور را بي‌واسطه و بدون نياز به متخصصان اسلام‌شناس اداره كنيم.

* هدف تفكر انحرافي القاي منحصر بودن تمام فعاليت‌ها به يك نفر براي رئيس‌جمهور شدنش است

آيت‌الله مصباح‌يزدي ادامه داد:‌ هدف اين تفكر انحرافي آن است كه در آينده اين تصور القا شود كه تمام فعاليت‌ها، طرح‌ها و خدمات‌ انجام‌شده در اين چند سال از جانب يك نفر منحرف بوده و او بزرگ‌ترين استراتژيست عالم است و هر كاري كه انجام داده‌ايم از او الهام گرفته‌ايم و بنابراين او بايد رئيس‌جمهور آينده شود و كشور را اداره كند.

وي همچنين خاطرنشان كرد: اين خطر بزرگي است كه به نام اسلام، با استفاده از خون شهيدان و بعد از تحمل اين همه سختي‌ها بگويند انتخاب شدن چنين كسي كه نه شناخت درستي از اسلام دارد و نه سوابق روشني در انقلاب، مرتبه‌اي از ظهور است، بدين ترتيب شيطان وسايلي فراهم كرده كه در دل يك كشور اسلامي با شعارهاي ديني، نطفه يك حركت ضد اسلامي منعقد شود.

رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) در پايان تأكيد كرد: اكنون اگر احتمال ضعيفي هم بدهيم كه شيطان چنين نقشه‌اي كشيده است، بايد حواسمان جمع باشد، احتياط كنيم و نسبت به حوادث و فتنه‌ها حساسيت و عكس العمل مناسب انجام دهيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
ممنون از استاد
تحلیل درستی است
خدا با مردم با اخلاص است
Iran, Islamic Republic of
با سلام
از کجا باید فهمید که کسی سحر شده است؟ چه معیارهای اعتقادی و قرانی و حدیثی وجود دارد؟
ضمنا در طول تاریخ علمای شیعه با ابزارهایی که خداوند در اختیارشان قرار داده بود با ساحران برخورد می کردند آیا علمای فعلی ما مثل آقای مصباح چنین توانی ندارند که سحر ساحران را باطل کنند؟ اگر چنین توانی ندارند چگونه می خواهند با موجود ساحری مثل دجال که وصف سحر و کارهای خارق العاده او مبارزه کنند؟
Iran, Islamic Republic of
من ارادت خاصی به علامه مصباح دارم.ولی چگونه است که ایشان کسی را بدون اینکه جرمی را مرتکب شود ، محکوم می کنند؟
چه کسی این کار را کرده که ایشان می فرمایند:
"""هدف اين تفكر انحرافي آن است كه در آينده اين تصور القا شود كه تمام فعاليت‌ها، طرح‌ها و خدمات‌ انجام‌شده در اين چند سال از جانب يك نفر منحرف بوده"""
خیلی ها چنین برداشتی ندارند، نظرتان برای خودتان محترم است، اما حق ندارید هر کسی را که با نظر شما موافق نبود به سیاسی کاری و .. متهم کنید.
اتفاقا خیلی هایی که از نظر شما و هر ادعای دیگری برای کوبیدن دولت استفاده می کنند، سیاسی کار هستند.
Iran, Islamic Republic of
خداون انشالله سایه علما به خصوص حضرت آقای مصباح را بر سر ما نگهدارد انشالله.
Iran, Islamic Republic of
خدا کند که دیگر بزرگان توجه کنند
اگر خاطرات زندگی حضرت آیت الله مصباح را مطالعه کنیم می بینیم از مردی که در تمام زندگی خود اخلاص را سرلوحه خود قرار داده همچین تیزبینی و شجاعتی (چه در دوره اصلاحات و چه در دوره حال) بر می آید
خداوند طول عمر با برکت به ایشام مرحمت فرماید. ضمنا" به خوانندگان توصیه می کنم خاطرات زندگی ایشان را حتما" مطالعه فرمایند.
Iran, Islamic Republic of
حفظه الله تعالی انشاالله
Iran, Islamic Republic of
ای کاش حضرت آیت الله مصباح با درایت و تیزبینی مثال زدنیشان همان سال 84 خطر این جریان انحرافی را اعلام می‌کردند تا حزب الله همان موقع به حساب اینها می‌رسید
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله هرچه می خواهد بشود به سود اسلام باشد که همیشه بوده و شیطان رجیم خوارترین موجودات عالم است. خداوند یار و یاور علمای اصلح دین باشد انشاءالله.
این بینش وتیز بینی ایشان نسبت به جریانهای انحرافی برای احاد ملت یک نعمت است که باید همه ما شکرگذار ان باشیم واز راهنمایی های ایشان به نحو احسن استفاده کنیم
Iran, Islamic Republic of
آقای مصباح در مورد کسانیکه دقیقا ضداحکام قرآن فیلم می سازند ومورد تشویق قرار می گیرند نیز سکوت ننمایند؟؟!!
خدمت استاد معظم ، حضرت آیت الله مصباح یزدی که از مفاخر حوزه های علمیه هستند باید عرض کنم که حقیقتا این فتنه ، فتنه ی جدیدی نیست و کلید آن در انتخابات 88 زده شد . سناریوئی است که امروز در حال سپری کردن نقاط عطف خود می باشد .
امیدواریم دولت و ملت این مرحله را با سربلندی پشت سر بگذارند
Iran, Islamic Republic of
من تا قبل از این دور کاری آقا محمود میگفتم در انتخابات بعدی ایشان دست هرکسی را بالا بیالورد رئیس جمهور میشود ولی از آنجا که خدا و خون شهدا پشت سر این نظام است این موضوع منتفی شد و هر روز شاهد برملا شدن جریان انحرافی فرقه((م)) هستیم از روشنگری های آیت الله مصباح هم متشکریم خدا سایه روحانیت متعد و با تدبیر و آگاه و ولائی را از سر نظام کم نکند
سلام عليكم
من علامه مصباح را در حد اعلي دوست دارم و واقعا به نظرات ايشان اعتقاد دارم اما بگويم كه راه احمدي نژاد راه ولايت است و نميتوان آن را جريان انحرافي ناميد زيرا اين تهمتي بزرگ است كه خدا از آن چشم پوشي نميكند.راه دكتر از مشايي كاملا جداست و دكتر در منگنه قرار گرفته است در ضمن در اسلام راه هاي زيادي براي به راه راست هدايت كردن مانند مشايي وجود دارد كه كساني چون حضرت علامه مصباح ميتوانند از آن استفاده كنند البته من از محضر مبارك علامه عذر خواهي ميكنم