پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

بیانیه آیت‌الله‌سبحانی درباره کشتار مردم بحرین

چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 160305
حضرت آيت الله ' جعفر سبحاني ' از مراجع تقليد با صدور بيانه اي گفت: انتظار همه مسلمانان جهان از سازمان كنفرانس اسلامي اين است كه با راي قاطع خود جلوي خونريزي و حق كشي را در بحرين بگيرد و با برگزاري نشست فوق العاده در اين مورد، اقدام موكد نمايد.
در اين بيانيه كه روز چهارشنبه نسخه اي از آن دراختيار ايرنا قرار گرفت آمده است: گردهمايي و تظاهرات مسالمت‌ آميزمردم مسلمان بحرين، يكي از مظاهر دادخواهي است كه قرآن بر آن تاكيد دارد و در آيه اي مي فرمايد كه 'مظلومان مي توانند ناروايي ها را كه بر آنها از هر سو از حكومت يا غيره وارد شده، بازگو كنند تا به حقوق خود برسند.'

بيانيه مي افزايد: بايد همه مسلمانان جهان دركنار مردم بحرين و ديگر كشورهاي بپا خاسته ، باشند و مصداق گفتار اميرمومنان به فرزندان گرامي ايشان،'كونا لِلظّالم خصماً و لِلمظلوم عوناً' گردند.

آيت الله سبحاني در اين بيانيه آورده است: به جاي آنكه كشورهاي مسلمان منطقه به اين نداي عدالت جويانه توجه و مظلومان را ياري كنند، براي سركوب كردن مظلوم، نيرو مي فرستند تا اين ندا را خاموش كنند.

وي دراين بيانيه با اشاره به آيه اي از قرآن كريم آورده است: دفع ظلم و حق طلبي به اندازه‌ اي مهم است كه قرآن اجازه دفاع به ستمديدگان را مي دهد و مظلوم و ستمديده، حق دادخواهي دارد.

بيانيه ادامه يافته است: اين روزها مردم بحرين به صورت مسالمت آميز با حفظ تمام قوانين بي آن كه صدمه اي به كسي يا نقطه اي وارد سازند، خواسته خود را مطرح مي‌ كنند تا سخن خود را به گوش جهانيان برسانند كه اگر پاسخ آنها را دادند چه بهتر و گرنه خدا فريادرس آنها است.

آيت الله سبحاني در پايان اين بيانيه اظهرا داشت: اميد آن كه علماي اسلام در منطقه، حكومت ها را نصيحت كنند و با همه مسلمانان دست به دست هم بدهند و يار و ياور مظلومان باشند و از اين طريق، مايه سرفرازي و سربلندي خود و آيين خود گردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *