جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اولین زن نقابدار که نماینده پارلمان شد

دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب: 280302
در تعامل با دیگر نمایندگان، وزرا و دیگر اعضای کابینه دولت هیچ مشکلی ندارم و به راحتی با آنان گفتگو، رایزنی و مشورت های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره انجام می دهم.
به گزارش جهان به نقل از شیعه آنلاین، اخبار رسیده از امان پایتخت کشور اردن حاکی از آن است که در انتخابات اخیر پارلمانی در این کشور، یک زن نقابدار موفق شد برای اولین بار در انتخابات پیروز شود و به پارلمان راه یابد.

گفته می شود خانم «شاها أبو شوشه» که اولین زن نقابدار در تاریخ است که موفق شده به پارلمان راه یابد، از موفقیتش در انتخابات به شدت راضی است اما می گوید از سوی برخی نمایندگان غیر اسلامگرا زیر فشار قرار دارد.

«أبو شوشه» می گوید: در تعامل با دیگر نمایندگان، وزرا و دیگر اعضای کابینه دولت هیچ مشکلی ندارم و به راحتی با آنان گفتگو، رایزنی و مشورت های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره انجام می دهم.

قابل ذکر است «شاها أبو شوشه» که از شهرهای جنوبی کشور اردن به پارلمان راه یافته، پیش از این یک فعال اجتماعی بوده و به دلیل فعالیت گسترده ای که در زمینه های خیریه ای در مناطق خود داشته، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده و از همین رو توانست در انتخابات موفق و پیروز شود.

او در پاسخ به پرسشی درباره اینکه "آیا حاضر است در صورت نیاز نقاب خود را بردارد؟" گفت: پیش از این نیز در ضرورت و نیاز برداشته ام. برای مثال هنگام سفر، در یکی از فرودگاه ها مأمور زن وجود نداشت و مأموران امنیتی فرودگاه برای تطبیق چهره ام با عکس گذرنامه ام، از بنده خواستند نقابم را بردارم. بنده هم این کار را کردم زیرا اسلام هم این اجازه را به من داده اما در صورتی که برنداشتن نقاب مشکلی ایجاد نمی کند، به هیچ وجه آن را کنار نخواهم گذاشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *