جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

شانس توافق در بهترین حالت ۵۰-۵۰

سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۳۰
کد مطلب: 410505
سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری خود گفت که شانس رسیدن به توافق با ایران در بهترین حالت ۵۰ درصد است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، "جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید گفت که روابط آمریکا و اسرائیل چندین نسل است که مستحکم بوده و در دوران ریاست جمهوری اوباما نیز مستحکم‌تر شده است.

وی افزود: اوباما این موضوع را شفاف ساخته که ایران هرگز به سلاح اتمی دست نخواهد یافت. این هدفی است که با اسرائیل مشترک است.

جاش ارنست گفت که شانس رسیدن به توافق با ایران در موضوع هسته‌ای در بهترین شرایط ۵۰-۵۰ است.

سخنگوی کاخ سفید همچنین بعید دانست که سخنرانی نتانیاهو در مقابل کنگره مذاکرات هسته‌ای با ایران را پیچیده کند.

جاش ارنست گفت که پس از توافق هسته‌ای در صورتی که ایران به تعهدات خود عمل نکند، مانعی برای اعمال تحریم‌های بیشتر یا اقدام نظامی وجود ندارد.

وی افزود: در صورتی که آنها نشان دهند که تمایلی برای اجرای توافقی که امضا کردند ندارند، آنگاه ما تمامی گزینه‌ها را بر روی میز خواهیم داشت.

سخنگوی کاخ سفید گفت که دولت اوباما متعهد است که این اطمینان حاصل شود که ایران در صدد دستیابی به سلاح اتمی نیست.

مذاکرات هسته‌ای ایران در مونترو از امروز در حالی آغاز شد که دیپلمات‌ها با رضایت نسبی گفتگوهای دور قبل را به پایان رساندند و در تلاش هستند تا با پیشبرد مذاکرات به تفاهمی سیاسی در نوروز دست یابند.

دیپلمات‌های هسته‌‌ای ایران امروز (دوشنبه) راهی سوئیس شدند تا با هدایت محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، دور جدید مذاکرات هسته‌ای را در مونترو از سر بگیرند.

نشست جامع این مذاکرات روز پنجشنبه میان ایران و گروه ۱+۵ برگزار خواهد شد.

اگرچه گزارش‌های رسانه‌های غربی حاکی از پیشرفت محسوس در مذاکرات است اما دیپلمات‌ها بسیار محافظه‌کارانه‌تر بر خورد می‌کنند و سعی دارند تا زمان دستیابی به تفاهم و یا توافق از بیان جزئیات آنچه می‌گذرد اجتناب ورزند. با این حال لحن مذاکره‌کنندگان ارشد نیز حاکی از پیشرفت نسبی در مباحث است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *