جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۷
۱۰

اقدام منحصر به فرد سپاه +عکس

يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب: 410109
رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۹ در حالی به پایان رسید که سپاه پاسداران با یک اقدام منحصر به فرد در این رزمایش حیرت جهانیان را برانگیخت.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، رزمایش "رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۹ " در حالی پس از سه روز پایان یافت که حقیقتا در تاریخ ۳۶ساله انقلاب بی نظیر بود.

بی نظیر بودن این رزمایش نه یک بلوف و یک تعارف بلکه اگر جستجویی در گوگل با کلید واژه (ْGreat Prophet ۹) داشته باشیم می‌بینیم که رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای چه نکاتی درباره این رزمایش مطرح کردند و رسانه ملی در این سه روز بدان پرداخته است.


اما نکته‌ای که مهم بوده این است که "رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۹" به این دلیل منحصر به فرد بود که شبیه ساز ناو هواپیمابر "یو اس اس جان نیمیتز" در یک حرکت ضربتی با ده‌ها موشک شلیک شده از روی پاترول کرفت‌ها و موشک‌های خلیج فارس منهدم و سپس مورد تصرف قرار گرفت که این درتاریخ ۳۶ساله پس از انقلاب در بخش مانور نظامی بی نظیر و بی سابقه بود.


* پیام رزمایش چه بود؟

همان طور که سردار سرلشگر پاسدار "محمد علی جعفری" فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رزمایش اعلام کرد: "پیام این رزمایش باز دارندگی است".

نکته‌ای که باید "ژنرال کوین استفنز" سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی ارتش آمریکا بهتر آن را درک کند و می‌تواند هرچه که دوست دارد از رزمایش استنباط کند و تراوشات ذهن بیمار این مسئول نظام آمریکایی اصلا اهمیت ندارد.


* تامین امنیت بدون حضور بیگانگان/ ناامنی با حضور ناوهای کشورهای فرامنطقه‌ای

پیام دیگر این رزمایش که توسط علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح شد این بود که "تکنولوژی ایران در اختیار سایر کشورهای منطقه است، و این کشورها می‌توانند روی قدرت نظامی ایران حساب کنند". بدین معنا که نیازی نیست ناوهای هواپیمابر چند صد متری کشورهای فرامنطقه‌ای با قیمت‌ها گزاف و از هزاران مایل دورتر و از قاره‌های دیگر امنیت منطقه را تامین کنند و به جای امنیت "خلیج فارس" به گسترش ناامنی دامن بزنند.

* آمریکا اگر جرئت دارد حمله کند

یک پیام ویژه این رزمایش برای تهدید کنندگان نظامی ایران بود؛ برخی سناتورهای آمریکایی مثل "جان مک‌کین" و برخی مسئولین ارشد آمریکا اعم از "ژنرال مارتین دمپسی" فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا، "وندی‌ شرمن" معاون وزیر امور خارجه و "جان کری" وزیر امور خارجه بارها ایران را به اقدام نظامی تهدید کردند که صد البته مسئولین ایرانی هم پاسخ این لفاظی را به خوبی دادند که یکی از ارزشمندترین نمونه آن‌ها پاسخ قاطع سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود.


سردار "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای قنیطره در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره تهدید نظامی ژنرال "مارتین دمپسی" اظهار داشت: آمریکا اگر جرئت و شهامت دارد حمله کند.

در مجموعه باز دارندگی، بومی‌سازی امنیت منطقه‌ای و پاسخ به مسئولین آمریکایی مبنی بر توان دفاعی ایران برای مقابله با هر گونه تهدیدی در برابر تهدیدات و لفاظی‌های مسئولین آمریکایی مبنی بر روی میز بودن همه گزینه‌ها از پیام‌های ارزشمند این رزمایش بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


توفیقی از قزوین
درود بر غیورمردان پاسدار
صراطی
درود خدا بر ایشان و یاران شهیدشان درود خدا بر مجاهدان روز و زاهدان شب, خدای متعال در سایه حضرت ولی عصر نگهدارشان باشد و انشااله مجاهد رکاب امام زمانشان باشند.
Iran, Islamic Republic of
درود
فدائی ولایت
بسم رب الشهداء والصدیقین
امام خمینی(ره) :
اگر سپاه نبود کشور هم نبود.
با تشکر از مقام عظمای ولایت فقیه ، فرمانده کل قوا و سپاهیان شیر دل .
محسن
Iran, Islamic Republic of
دولتمردان، تیم مذاکره کننده و علی الخصوص وزیر خارجه محترم ملاحظه فرمایند!
بصیر
سپاه زهری است کشنده برای ضدانقلاب ها وشهدی است از عسل شیرین تربرای دوستداران انقلاب اسلامی.
حسين
درودبرمردان آْسماني .مرگ برآمريكا ومرگ براسرائيل
به همتون قول شرف میدم که آمریکا زودتر از کشورهای متخاصم وحشی خائن به درک واصل میشه
حسين
Iran, Islamic Republic of
ساختن ماكت بشارت اينست كه به اميد خدا مي توان خود ناو هواپيمابر را هم ساخت. يك يا علي مي خواهد.
امیر
آدم احساس غرور میکنه.آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند. این روز رو امام نزدیک به 40 سال پیش میدید که فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند