جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۳۰
اعتراض دانشجویان به شرایط موجود

کارد به استخوان دانشجویان دانشگاه فرهنگیان رسید/ دانشجویان از دفتر سرپرست به رسانه‌ها پناه آوردند

شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 441303
با توجه به اهمیت بیشتر دانشگاه تربیت معلم که فعالیتش در دوران اصلاحات ممنوع شده بود ،اتفاقات و شرایطی که در این دانشگاه ها و دانشکده های آن، رخ می دهد مورد توجه است.
کارد به استخوان دانشجویان دانشگاه فرهنگیان رسید/ دانشجویان از دفتر سرپرست به رسانه‌ها پناه آوردند
گروه جامعه جهان نيوز - مهدی مهدیان: بعد از تنش های ریز و درشتی که در دو سال اخیر در انتصاب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری میان دولت و مجلس به وجود آمد، و همچنین بحث هایی مبنی بر چرایی تمایل وزارت خانه برای انتخاب سرپرست به جای رئیس، به نظر می رسد تنش های قابل تاملی در دانشگاه ها و دانشکده های مختلف کشور میان دانشجویان و سرپرست مجموعه های وزارت علوم وجود دارد.

با توجه به اهمیت بیشتر دانشگاه تربیت معلم که فعالیتش در دوران اصلاحات ممنوع شده بود ،اتفاقات و شرایطی که در این دانشگاه ها و دانشکده های آن، رخ می دهد مورد توجه است آن هم به این دلیل که دانشجویان این دانشگاه در آینده باید آینده سازان این جامعه را تعلیم و تربیت کنند.

پناه دانشجویان فرهنگیان به رسانه‌ها

اخیرا برخی از دانشجویان یکی از دانشکده های دانشگاه فرهنگیان، که مخصوص تحصیل دانشجویان دختر است با ارسال مطالبی به تحریریه فرهنگ نیوز، مدعی شدند مشکلات طاقت فرسایی در این دانشکده وجود دارد و از مسئولین دانشگاه هم با وجود اعتراضات مکرر دانشجویان کسی؛ پاسخگوی آنها نیست.

برخی از این دانشجویان هنگام طرح مشکلات خود به این نکته اشاره داشتند که یکی از علت های جدی بروز مشکلات زیاد در این دانشکده عدم وجود رئیس ثابت و مشخص است چرا که این دانشکده نزدیک به یک سال است که همانند اکثر دانشگاه های دولتی کشور با سرپرست اداره می شود.

سرپرست به جای رئیس، رویکرد وزارت علوم دولت یازدهم/مشکلات همیشگی دانشگاه ها

ذکر این مسئله برای افرادی که با نوع فعالیت های وزارت علوم در دولت یازدهم آشنا هستند غیر طبیعی به نظر نمی رسد. اما برای افرادی که با نحوه فعالیت این وزارتخانه آشنا نیستند و از قانون سرپرستی مطلع هستند کاملا عجیب و غیر قابل باور به نظر می رسد، چرا که حکم سرپرستی برای دوره ای کوتاه صادر می شود تا منصوب شدن رئیس جدید، اما روند مدیریت وزارت علوم در دو سال اخیر فضایی جدید از حکم سرپرستی را ترسیم کرده است.

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در تشریح مشکلات مختلف در دانشگاه، به بروز مشکلاتی چون عدم واگذاری خوابگاه به دخترانی که از شهرستان های اطراف تهران رفت و آمد دارند، عدم پرداخت حقوق به دانشجویان، برگزاری کلاس های ترم تابستان در شرایطی نامناسب، عدم ساماندهی سلف سرویس و از همه مهمتر برگزاری کلاس های فشرده در یک ماه که این امر سبب می شود دانشجویان از ابتدای هفته تا پایان هفته به صورت فشرده و از صبح تا عصر با توجه به گرمای شدید در کلاس ها حاضر شوند.

جدا از این مسائل بحث هایی مبنی بر عدم صلاحیت برخی از اساتید این دانشکده به علت توهین به مقامات عالی نظام و رواج بحث های سیاسی غیر مرتبط با تدریس مطرح شد که حتی یکی از دانشجویان خبر از ضبط توهین های یکی از اساتید به مسئولان ارشد نظام را داده است.

آیا تربیت آینده سازان جامعه با سیاسی کاری ممکن است؟

شکی نیست که آینده سازان هر جامعه ای دانش آموزان آن جامعه هستند و افرادی که می خواهند این دانش آموزان را برای آینده سازی، تربیت کنند باید خودشان با نگاهی فرهنگی و علمی نقش به سزایی داشته باشند اما اکنون سوالی که مطرح می شود این است که آیا دانشجویانی که به مرکز تخصصی تربیت معلم برای آماده شدن در این شغل پر زحمت پناه آوردند، می توانند با این نا عادلی ها و ناسپاسی ها برای این کار آماده شوند؟

این در حالی است که فضای دانشگاه آن هم دانشگاهی همانند دانشگاه فرهنگیان به جای آنکه کاملا علمی و فرهنگی باشد با سیاسی کاری ها در انتخاب رئیس و عملا سیاسی کاری سرپرست و زیرمحموعه های آن نه تنها دانشجویان بلکه افکار عمومی را به جایی می رسانند که گمان کنند این افراد نیتی جز پاگذاشتن بر گرده دانشجویان جوان به منظور رسیدن به اهداف و مقاصد سیاسی خود ندارند.

پیگیری بی نتیجه یک خبرنگار برای مصاحبه با سرپرست دانشکده

به منظور عدم قضاوت یک طرفه، خبرنگار فرهنگ نیوز تلاش زیادی داشت، تا با انجام مصاحبه ای با سرپرست دانشکده و یا سرپرست دانشگاه، نظر آنها را در این رابطه جویا شود. اما متاسفانه به دلیل پاسخگو نبودن و پاسکاری‌های حراست و روابط عمومی دانشکده، به دلیل عدم صدور مجوز برای خبرنگار آقا در دانشکده، و همچنین به دلیل بهانه جویی های واهی حراست، در نهایت این مصاحبه انجام نشد.
مرجع : فرهنگ نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حنانه
Iran, Islamic Republic of
من یکی از دانشجویان این دانشگاه و یکی از مخاطبان ثابت شما هستم.خواستم واقعا از شما تشکر کنم.کارد که نه باید می نوشتید قمه به خدا خسته شدیم از بس که تو این دانشگاه زجر کشیدیم.متاسفانه مسئولای این دانشگاه فقط بلدن آدم رو سرکار بزارن.هی می گن چشم چشم ولی درعمل منافقانه کار خودشون رو انجام می دن.بابا یعنی یک مسئول بالاسر ندارن که گوش اینارو به خاطر این همه ظلم به دانشجوها بپیچونن؟مگه ما چه گناهی کردیم؟ از یه طرف به ما که اطراف تهران هستیم خوابگاه نمی دن.اگرم می دن با کلی منت و سنت.این ترم تایستون هم که خبری از خوابگاه نبود. از طرف دیگه حقوق رو ریالی واریز می کنن تو قرن بیست و یکم.بابا کی باورش می شه ماه قبل به حسابم 1400 تومن پول واریز کردن.خب ما برنامه ریزی کردیم اومدیم اینجا از کجا کرایه هارو پرداخت کنیم؟؟؟ سرپرست این دانشگاه خانم باغستانی همش اینور اونور جلسه جلسه خانم بیا جواب گوی ما دانشجوها باش به خدا اگر کما نبودیم دانشگاهی وجود نداشت که شما بشی سرپرست. آقای وزیر کمکمون کن
تشکر می کنم از سایت هایی که به این مشکل دانشجویان رسیدگی می کنند
خانم جان تازه اولشه زود ناامید نشو.وقتی درسهات تمام شد آمدی یک عمر معلم شدی می بینی در چه تله ای افتادی
هردم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد
نیما
Iran, Islamic Republic of
این مشکلیه که همه دانشگاه ها دارن
عدم پاسخگویی و دودره بازی از سر و کول دانشگاه ها داره می ره بالا
عدم فعالیت در دولت اصلاحات
من دیگه حرفی برای گفتن ندارم!
Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر کجا هستید؟ پاسخگو باشید
Iran, Islamic Republic of
این دانشگاه متاسفانه نابود شد رفت دیگه امیدی بهش نیست
سرپرست های دانشگاه خجالت بکشید
اکرم..
Iran, Islamic Republic of
ممنون می شم چاپ کنید..
دانشکده پردیس نسیبه که متعلق به دانشگاه فرهنگیانه همونطور که اشاره کردید سرپرستی اداره می شه.مشکل بزرگ و حادش اینه که هر زمانی که اومدیم حرف بزنیم به ما می گن شما ادمهای رئیس قبلی هستین.بابا والله ما کاری به رئیس و سرپرست نداریم ما می خوایم مشکلاتمون حل بشه.امسال کلاسای مارو انداختن تو کلاسای داغون با صندلی های داغون تر بدون آب سردکن می گن نداریم.قبول!! ما آخه چرا برای مهمانان فرهنگیتون دارین؟اونا رو صندلی های خوب و راحت ما دانشجوها روی صندلی داغون!
عاطفه
آفرین دقیقا همینطوری
Iran, Islamic Republic of
فقط روحانی مچکریم
راستی چند وقت پیش این دانشگاه فرجی دانا رو دعوت کرده بود
من خودم بنرشو دیده بود
دیگه حرفی برای گفتن باقی نمی مونه
رستم
Iran, Islamic Republic of
خدا صبر بده به دانشجوهاش
دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در تشریح مشکلات مختلف در دانشگاه، به بروز مشکلاتی چون عدم واگذاری خوابگاه به دخترانی که از شهرستان های اطراف تهران رفت و آمد دارند، عدم پرداخت حقوق به دانشجویان، برگزاری کلاس های ترم تابستان در شرایطی نامناسب، عدم ساماندهی سلف سرویس و از همه مهمتر برگزاری کلاس های فشرده در یک ماه که این امر سبب می شود دانشجویان از ابتدای هفته تا پایان هفته به صورت فشرده و از صبح تا عصر با توجه به گرمای شدید در کلاس ها حاضر شوند.
این که همه جایییییییییییییه
ر
این هم یه دغلیه برای اینکه تعطیلش کننن
این خط اینم نشون!
Iran, Islamic Republic of
لااااااااااااااااایک
Iran, Islamic Republic of
خوش خیالیداااا
پشت گوشتون رو دیدید پاسخگویی اینارم می بینید
دانیال رکن ابادی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا به نظرم با این جریان رسانه ای که امروز راه افتاده من فکر می کنم بدجوری به فکر جواب دادن باشن.ما مردم برای روشن شدن افکار عمومی منتظریم.اگر چه اگر اینا عقلشون رو به کار می انداختن حتما حاضر می شدن مصاحبه کنن تا این شکلی مورد هجمه دانشجوها قرار نگیرن
مجید مجد
آقایون و خانم ها تا زمانی که در این دولت برجام و کدخدا و رفتن به نیویورک هست دیگه این اعتراض ها معنایی نداره که
برید یه جای سرد پیدا کنید کلاس ها رو برگزار کنید
علی م
Iran, Islamic Republic of
من دانشجوی دانشگاه شریف هستم.
خواهرم دانشجوی همین دانشکده پردیس نسیبه واقع در مرزدارانه
حقوق ماه قبلش رو بهم نشون داد 70 ریال بود
بله دقیقا شاخ درنیارید 7تومن تک تومن بوده.دیگه خودتون برید حساب کنید مدیریت این قماش رو
منیره
این یعنی توهین ..این یعنی بی احترامی به دانشجویان و در نهایت به معلمان آینده ...این یعنی درگیر کردن ذهن دانشجویانی که قراره درگیر مساله مهمتری تو کارشون باشن کاری که میتونه یه کشور رو بسازه اما اینا دارن کشور رو خراب میکنن ...
مذاکرات و اینا همه بهانه هستن تا بعضی ها تو این دانشگاه ها به نفع خودشون برسن تا هر نقشه ای دارن تا حواس مردم جای دیگه ست بتونن انجام بدن
خدا جای حق نشسته
من دانشجوی همین دانشگاه هستم .

اتفاقا خیلی سیستم خوبی پیاده شده . مشکل اینه که داره سرویس درست به افراد لایق داده میشه . اینجاست که صدای کسانی سر در ...سیستم داشتند ، در آمده !.
علی م
Iran, Islamic Republic of
شما مسئول امور مالی نیستی احیانا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟آخور؟ عجب!
Iran, Islamic Republic of
احتمالا دانشجو نیستی شما مسئولی که اینطوری مودبانه حرف می زنی
انتهای سپید
من هم بعید می دونم شما دانشجو باشی چون این ها حرف هیچ دانشجوی دانشگاه فرهنگیان نیست
هر کس هستی ادب داشته باش ؟ دانشگاه جای ... نبوده ونیست.
انتهای سپید
فقط این مسائل نیست ، سطح علمی دانشگاه ها نسبت به رتبه ای که گرفتن خیلی پایینه و امکانات کم ، به نظرتون کسی که قراره در آینده تربیت کننده ی بچه های مملکت باشه باید اینجوری آموزش ببینه ؟
شاید تهران خوب باشه ولی شهرستانها واقعا افتضاحه .
در واحد هرمزگان هم همین مسایل هست کیه که رسیدگی کنه؟
Fatemeh
ما از هيچ مسىولي ترس نداريم.. دانشگاه فرهنگيان به ويژه پرديس نسيبه تهران در حق دانشجويان كوتاهي ميكنه و به دانشجو اجازه نميدن كه در مورد كوچك ترين كار نظرش به ثمر بشينه... درون دفترچه انتخاب رشته ما خوابگاه ،استخدام و حقوق قيد شده بود اما الان خوابگاه نداريم، حقوقمون هم صرف هزينه دانشگامون ميشه ( مثلا دانشگامون دولتيه) تازه جالب تر اينكه با رد استخدام ما رو تهديد هم ميكنند... كي قراره از حق ما دفاع كنه؟ كجا هستن افرادي كه ميگفتن به حقوق دانشجويان دست نزنيد؟ تا كي قراره اموزش و پرورش رو حقير و كوچك و تو سري خور كنند؟ اين افراد كه پشت پرده دانشگاه فرهنگيان هستند حق خوري ميكنند.. يا علي
Leila
Romania
من از دانشجويان دانشگاه فرهنگيان هستم...
يك سري از افراد با روي كار اومدن فرهنگيان از ابتدا مخالف بودند... همان عده هستند كه با كمكاري ، هم وجهه اموزش و پرورش را خراب ميكنند و هم ميخواهند به اين نتيجه برسند كه دانشگاه فرهنگيان به درد نميخوره و بايد از بين برود...
ما دانشجويان واحد هاي بيشتري از يك دانشجوي مهندسي ميگذرانيم و علم خوبي كسب كرديم، درست است با سختي...
اما مشكلمان فقط حقوق ، رسيدگي نكردن به دانشجويان، از سر باز كردن دانشجويان و جديدا خبرنگاران😐 و همچين بي احترامي به دانشجويان و اراىه نكردن خدماتي كه دارند و دريغ ميكنند ...
واقعا متاسفم... يك معلم در همه كشورها داراي احترام است اما كشور ما معلمان اينده اش را به بدترين شكل و سخت ترين راه پرورش ميدهد...
یکی از اساتید
Iran, Islamic Republic of
سرپرست این پردیس خانم باغستانی هستند.بنده از توانایی ایشان مطلعم واقعا در حد یک مدیر پردیس نیستند.نهایت توانایی ایشان مدیر یک مدرسه دخترانه است.
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه دولت!