پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۲۳
با اقدام مناسب صداوسیما صورت گرفت:

حاج منصور و استاد شجریان، مهمان سفره های روزه داران

يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 62500
حاج منصور و استاد شجریان، مهمان سفره های روزه داران
حاج منصور ارضی مداح مشهور کشور و استاد محمدرضا شجریان که بنا به دلایل مختلف مدتها شاهد پخش صدا و تصویرشان از رسانه ملی نبودیم، با تدبیر مسئولین صداوسیما در آغاز ماه رمضان مهمان سفره های سحر و افطار روزه داران شدند.

به گزارش جهان، حاج منصور ارضی که مناجاتهای سوزناکش شهره خاص و عام است، هر از چند گاهی به دلیل موضع گیری های تند سیاسی علاوه بر اینکه بسیاری از مخاطبانش را ناراضی می کند باعث شده تا در سالهای اخیر در رسانه ملی هم جایی برای مدیحه سرایی نداشته باشد.

همچنین محمدرضا شجریان نیز که اخلاق خاصش در بین هنرمندان مشهور است با نامه نگاری های مختلف با این بهانه که رئیس جمهور او را خس و خاشاک خوانده! تقاضا کرده است که آثارش از صداوسیما پخش نشود.
همین موضع گیری موجب شد تا برخی مسئولین صداوسیما در اظهاراتی اعلام کنند که هیچیک از آثار شجریان حتی نوای ربنای وی که سالهاست مردم ایران در هنگام افطار با آن مانوس شده اند از رسانه ملی پخش نخواهد شد.

بنابراین گزارش هرچند که بعدها مشخص شد جوسازی برخی رسانه ها در سوء تفاهم ایجاد شده برای امثال شجریان موثر بوده اما وی با پافشاری در موضع قبلی خود به استثنای "ربنا" اجازه پخش هیچ یک از آثارش از رسانه ملی را نداد.

گفتنی است بسیاری از هنرمندان و چهره های پر طرفدار  با موضع گیریهای غیر تخصصی بخشی از هواداران خود را که دارای سلایق متفاوتی هستند از دست می دهند، هرچند که به نظر می رسد تعمیم یک مساله به تمام ویژگی های شخصی، فرهنگ غلطی باشد که متاسفانه در بین مردم ما وجود دارد.

به هر حال با تدبیر مسئولان عالی صداوسیما، امسال روزه داران می توانند از مناجاتهای تاثیر گذار حاج منصورارضی و استاد شجریان در ماه مبارک رمضان بهره ببرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


متاسفانه ربنای شجریان دیگر اون لذت سابق را برایم ندارد دوست دارم ربنا را با صدای شخص دیگری بشنوم
هنرمند جماعت اگر وارد سیاست بشود هنرش تضعیف واز بین می رود
من نمیدانم اقای منصور چه صدائی دارد که انقدر صدا سیما نوار اورا میگذارد او یک ادم تند خو و مواضع تندی بر علیه خدمت گذاران به نظام دارد اصلا"قابل مقلیسه نیست با استاد شجریان
غروب اولین روز ماه رمضان امسال وقتی صدای ربنای (( شجریان بی بی سی نژاد )) را از تلویزیون ملی جمهوری اسلامی شنیدم یکبار دیگر از صمیم قلب متاسف شدم.
آقای شجریان زمان طاغوت در تلویزیوون می خواند و هیچ اعتراضی هم نسبت به استبداد و طاغوت نداشت. اما امروز که به مدد جمهوری اسلامی مشهور شده است؛ بر سر مردم و نظام منت می گذارد !
آقای شجریان کدام را باور کنیم؟!

حاج منصور ارضی اگر هم زبانش تند و تیز است؛ اما با صداق حرف می زند و خیلی از مواقع حقیقتی را که دیگران از گفتن آن واهمه دارند بیان می کند
در مجموع سیاست صدا و سیما و بزرگواری در مقابل جسارت های شجریان به مردم و نظام، برای جلوگیری از مشکلات بیشتر جای تشکر دارد
درود بر استاد شجريان.حاج منصور قابل مقايسه با استاد نيست.
در هر صورت ... ماه رمضون بدون ربناي استاد بي معنيه !
اگر هر سال از شنیدن ربنای شجریان در سر سفره افطار لذت می بردم ولی امسال دیگر با اظهارات ایشان لذتی ندارد و از سر اجبار می شنویم ولی حاج منصور ارضی دارای زبان تیز ولی حق گو و ارشادگر است . خود من از قعر فساد پوچی به راه راست هدایت شدم .حاج منصور قابل مقایسه با شجریان نیست
واقعا پخش صدای ربنای چنین آدم جوگیری با وجود این همه هنرمند قابل باعث تعجب است.
بهتر است به جاي اين همه جوسازي قدر ي
بيانديشيد كه چرا استاد شحريان اين تصميم
را گرفته است ؟؟؟؟؟
استادبا صدا وسيماي ملي مخالف نيست با صدا و سيماي ميـــــــــــلي مخالف است؟؟؟؟
كه متاسفانه ......

درود بر استاد
اولا که چه معنی داره که حاج منصور را با این بنده خدای جو گیر و یا جو زده! مقایسه کنیم...
ثانیاً صدا و سیما که کم تساهل و تسامح نداره که تریبون دست همه میده اینم یکی دیگه
ثالثا بنده هم که قبلا از نوای ربنا لذت می بردم حالا هر از هر شبکه بخواد پخش بشه قطعا شبکه را عوض می کنم...
رابعاً آقای مجری (درستکار) از کجاشون اوردن که در مورد این خوانند می فرمایند فرهنگ سازترین فرد ایران ...
وقتي صداي اين شجريان رو مي شنوم بايد شبكه تلويزيون رو عوض كنم / اين آدم دو رو هيچ جايي نداره / در ضمن در مورد حاج منصور درست حرف بزنيد / معلومه حتي پاي مجالس ايشون نيامديد /
من هم با نظر اول موافقم كه حاجيتون قابل مقايسه با آقاي شجريان نيست. و اين فرق دارد با اين كه شجريان قابل مقايسه با حاجيتون نباشد. ندانسته و نفهميده حرف حق و زده! جون بچه هاتون نظر منو منتشر كنيد.
متاسفانه همه چیز را به هم قاطی کرده ایم. هم میهنان عزیزم بعضی سیاسیون در هنگامه انتخابات و پس از آن مطالبی را برای اثبات حقانیت خود مطرح کردند که همه از اساس به شکل دیگری بوده! و الا نه ارضی و نه شجریان هیچیک لولو نبوده هر دو هم وطنان فرهیخته و ارزشمند ما هستند. اینکه شجریان که نماد آواز ملی ماست را به بی بی سی منتسب کنیم آن هم فقط به خاطر یک مصاحبه عین بی انصافیست. از هنر هر دو فیض خواهیم برد. طاعاتتان قبول
هنرمند ملي آن موسيقي داني است كه پنجاه سال پيش وقتي افسر مزدور انگليسي در خيابان تهران بچه اش را كتك زد و هيچ پاسگاه و دادگاه نظام وابسته سلطنتي از ترس شكايت پدر دلشكسته را نپذيرفت براي ابراز مخالفت با سياست استعماري انگليس و ابراز وفاداري به وطن و ملت خود سرود مشهور" اي ايران "را ساخت . به نظرم هنرمندي كه بي بي سي براي پيشبرد اهداف شوم خود عليه ملت ايران او را بكار مي گيرد شنيدن صداي او براي روزه دار شيعه با غيرت هيچ جذابيتي ندارد ولو اينكه كلام خدا را با بهترين صوت بخواند . براي من كه عاشق تصنيف هاي شجريان بودم شجريان ديگر تمام شد . بد سليقگي صدا و سيما نيز بهانه ي وطن فروشي نيست.
من نمیدانم نظرات بنده را چرا قرارنمیدهید در ذیل خبر، بنده چندین نوبت نظر دادم ولی تا کنون انها قرار داده نشده است. لطفا دلیل انرا بفرمایید با تشکر.
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت شما خوانندگان مطلب بنده.اصالت را نباید به صدای افراد داد، بلکه اصالت به ضمیر انسان هاست و رفتار انسان نشان دهنده ضمیر اوست.
بهتر بود این مطلب را به دو قسمت تقسیم می کردید آخه شأن حاج منصور بالاتر از اینه که کنار یک خواننده به قول بعضی ها طاغوتی قرار داده بشه.
موضع گیری های حاجی تند نیست ، حرف حق تلخه.
خوشم میاد حاجی با این که کارش مداحیه ولی از سیاست دور نیست و حواسش به همه چی هست از سریال های تلویزیون گرفته تا فتنه انتخابات و حتی حرف های مشایی در مورد خوانندگان لس آنجلسی و فرهنگ ایرانی به جای فرهنگ اسلامی.
Iran, Islamic Republic of
ما آخرنفهميديم شما رفيق دزدين ياشريك قافله.
حرف دراين رابطه زياددارم اما منتظرم ببينم اين نظر رو تو سايت ميزنين كه بقيه حرفامو بزنم يا نه؟
اول هر چیز با نام خدا
سلام
مبحثی که وجود داره باید گفت که هر دو بنده ی خدا هستند فرقی نمیکنه حاج منصور ارضی باشه یا استاد محمدرضا شجریان : معیار بندگی خداست وباید دید کدامیک اصول دین و طاعت خدارو برگزیده اند - ملاک هنر یا صدا نیست چه حاج منصور یا استاد شجریان باشند یا نباشند ما باید وظیفه ی دینی خودمون رو انجام بدهیم - ما در انجام فرایض دینی نباید کاری کنیم که دشمن، شاد شده و از ما وسیله ای برای ضربه زدن به اسلام استفاده کند - بدون ربنای استاد شجریان هم میتوان روزه گرفت و بندگی کرد .

خداوند همه ی مارو به راه راست هدایت کند - انشاالله
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا شجریان برای شما بعد از افتادن آب ها از آسیاب فتنه استاد مورد علاقه شما شده است. کسی که بر علیه نظام اسلامی در رسانه های دشمن موضوع گیری می کند و می گوید که در این سی ساله انقلاب اسلامی یک لحظه خوش نداشته ام نشان از عقاید ضد دینی و ضد اسلامی وی دارد که نشان می دهد وی در نظام دیکتاتوری و جبار و ظالم شاهنشاهی در بهشت برین زندگی می کرده که حالا به زعم ایشان بعد از انقلاب لحظه ای خوشی نداشته و در جهنم زندگی می کند. ایشان و صدایشان و هر چه که خوانده تقدیم به اربابان انگلیسی وی؛ ملت ما به افراد خائنی چون وی سر سوزنی نیاز ندارد.
والعاقبة للمتقین
Iran, Islamic Republic of
آخه کسی که با بی بی سی مصاحبه میکنه بر علیه کشور و آرمانهای انقلاب ارزش داره صداش توی تلویزیون پخش بشه
Iran, Islamic Republic of
بابا جفا نکنید در حق حاجی . آخه درسته حاجی رو با این فتنه گران مقایسه کنید
Germany
دارید ملت رو با این خبرهای دروغ تست میکنید.شجریان که تکلیفش مشخصه.لازم نکرده وکیل مدافعش بشید.