چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
۱۱

رکورد "علی دایی" وارد کتاب گینس شد

جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 379808
رکورد گلزنی علی دایی در سال 2015 به همراه 12 رکورد جالب ورزشی دیگر وارد کتاب گینس می شود.
رکورد "علی دایی" وارد کتاب گینس شد
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، علی دایی در 149 بازی برای تیم ملی ایران موفق شده است 109 گل به ثمر برساند. رکوردی که باعث شده مهاجم سابق تیم ملی ایران به عنوان برترین گلزن تیم‌های ملی جهان برسد و سال هاست که هیچ بازیکنی نتوانسته به رکورد او نزدیک شود.
 
روزنامه تلگراف انگلیس در گزارشی 13 رکورد شگفت‌انگیز ورزشی را که در سال 2015 وارد کتاب رکوردهای گینس می‌شود، معرفی کرد که یکی از این رکورد‌ها مربوط به شهریار فوتبال ایران است که توانسته با 109 گل زده بالاتر از بزرگانی چون پوشکاش و پله برترین گلزن تاریخ فوتبال ملی جهان باشد.
 
دایی این تعداد گل را از سال 1993 تا 2006 به ثمر رسانده است تا نام خود را به عنوان آقای گل فوتبال جهان مطرح کرده باشد.
 
سایر رکوردهای شگفت انگیز فوتبالی در کتاب رکوردها (گینس) از دید روزنامه تلگراف انگلیس به شرح زیر است:
 
* بیشترین تعداد دنبال کنندگان یک ورزشکار در توئیتر که با 29.5 میلیون نفر در اختیار کریستیانو رونالدو است.
 
* بیشترین قهرمانی پی در پی در لیگ داخلی که در اختیار تیمی از کشور لتونی است.
 
* طولانی ترین گل تاریخ فوتبال که در اختیار آسمیر بگوویچ است.
 
*بیشترین کارت قرمز در یک دیدار که در لیگ آرژانتین با 36 اخراجی ثبت شد.
 
* بیشترین مسافت رکاب زده شده در توردوفرانس که در اختیار یک دوچرخه‌سوار ایتالیایی است.
 
*سردترین دوی ماراتن جهان در دمای 39- درجه در سیبری بوده است.
 
* سریع‌ترین بازگشت در ورزش راگبی.
 
* سریع‌ترین سرویس در تنیس که در اختیار ساموئل گروت استرالیایی با 263 کیلومتر در ساعت است.
 
* بالاترین ارتفاع از سطح دریا برای بازی راگبی که در کوه اورست در نپال بوده است.
 
* بیشترین تماشاگر تلویزیونی اختصاصی برای بازی بوکس.
 
*زودترین پیروزی در یک بازی بوکس با تنها 17 ثانیه.
 
* طولانی ترین پرتاب سه امتیازی در بسکتبال که از فاصله 33 متری بدست آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حران
Iran, Islamic Republic of
آقای دایی صرفا مشهور هستند، و محبوبیتی ندارند. ایشان بیشتر بعنوان یک ورزشکار پولدار در بین مردم مشهور هستند نمیدانم و حتما شاید کمک به دیگران (محرومان) بکنند ولی همان یک جمله ای که در تلویزیون گفتند (یک میلیارد مگه پوله) من نمیدانم از آن به بعد چند جواب مثل من احساس پوچی و نا امیدی در دل خود دارند.
من در آن دنیا حق خودم (بیت المال) که صرف فوتبال شده را مطالبه خواهم کرد
یه هموطن
حران عزیز , داداش گلم.....
شما وجوونهای مثل خودت ارزشتون خیلی بالا تر از یه مشت ادم های دنیا دوست ومال پرستیه که یکمیلیارد رو پول نمیبینن اونها حتی ادمهایی رو هم که شبها سر گرسنه روزمین میزارن رو هم نمیبینن اگر یه نیازمندی جلوشون دست دراز کنه رو هم نمیبینن.....کثرت داشتن مال دنیا چشم اونهارو کور کرده....توکلت همیشه به خدا باشه چون خودش گفته من به هر کسی که بخوام بی حساب واندازه روزی میدم وشک نداشته باشکه برای قرون به قرون این پولها باید در محضر خدا جواب پس بدن .....شما هم بجای اینکه ناامید بشی تلاشت رو تو زندگی بیشتر کن تاانشاالله روز به روز پله های ترقی رو بیشتر طی کنی.
امير
باور كنيد اين همه تملق علي دائي رو گفتن، فقط ما رو نسبت به شماها بدبين ميكنه. واقعا منظورتون از اين طرفداري يك جانبه از دائي چيه؟ اون هم بودن اينكه ايرادهاي اخلاقي و حرفه‌اي اون را مد نظر قرار بديد. آيا در سايت جهان‌نيوز يك نفر سينه چاپ علي دائي هست و همينطور راسا از اين شخص طرفداري ميكنه و يا اين هم يك جريان پنهان در سايت شماست. به نظرم اگه يك شخصي كه باهاش مشكل داشتين، داراي گرين كارت آمريكا بود و براي اين گرين كارت، قسم خورده بود كه هرگز بر عليه منافع و سياست‌هاي آمريكا موضعي نگيره، زمين و زمان رو به هم مي‌دوختين، اما در مورد علي دائي با اينكه ميدونين گرين كارت داره و اين تعهدنامه رو هم پذيرفته، باز هم براش هميشه سنگ تموم ميگذارين. دوستان گرامي، همين مسائل باعث ميشه كه خيلي ها با شك و ترديد به اخبار و موضع گيري‌هاي شما نگاه ميكنن. البته انتظار هم ندارم اين مطلب در سايت شما درج شه و يا اصلا تا آخر بخونيدش. خب آدم از همه كس، همه نوع انتظار نداره. . . اما فقط كمي منصف باشيد. كمي منصف
اگه مرديد، چرا آخر اين مطلب اضافه نميكنيد كه امثال پوشكاش، گلهاشون رو به چه تيم‌هاي دسته اول و قدري زدن و علي دائي شما اين گلها را به كشورهايي مثل مالديو و بوركينا فاسو، گينه و مالي و امثال اينها زده . . . تا حداقل اونهايي كه نميدونن، بدونن كه اين شاهكار و ركورد شگفت‌انگيز، چطور حاصل شده
آخه خوش انصاف مپر بازیکنان قبل از دایی و بعد از او دارند هر روز با برزیل و پارژانتین و اسئانیا و آلمان بازی می کنند که نمی توانند نصف گلهای او را بزنند؟؟؟ واقعا ما انسانها جقدر در حسادت و بغض و کینه بی منطق می شویم و اسم خود را هم مسلمان می گذاریم؟؟؟
متاسفم براتون
United States
علی دایی هرچی باشه انسانه پاکیه وچوب رک بودنشو خورد،مرگ بر مافیایی وزارت ورزش و...
م ث
توجه داشته باشیم که این یک خبر بود نه یک تفسیر و یا اظهار نظر از طرف سایت
حالا دایی یا عمو چطور آدمی است یا چطور قل زده بحث اش اینجا نبود.
بالاخره این برای ایران افتخاره....
اما همه میدونن پله به چه تیمهایی گل زده و علی دایی به چه تیمهایی!!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
عزیزم بهتره اینم مد نظر داشته باشی که پشت سر پله هافبک های برزیل بودند که پاس بارونش می کردند نه هافبک های ایران!!!
دوست عزیز این منطق شما منطق همانهایی است که می گویند رای یک نخبه از ارزش بیشتری از یک لبوفروش برخوردار است مگر ئله با تیم های ضعیف بازی نمی کرده است؟؟ مگر بقیه مهاجمان تیم ملی قبل از دایی و الان با چه تیم هایی بازی می کنند؟؟ چرا زحمات یک نفر را تنها به خاطر بغض و کینه خودمان از بین می بریم یعنی به کار و تلاش و مداومت یک فرد بی اعتنایی می کنیم و آن را به ضعف دیگران نسبت می دهیم واقعا این جوری می خواهیم ثمره تلاش و کوشش را به جوانان خود آموزش بدهیم
اخه درخشان میخواد با دایی رقابت کنه !!! ههههه