سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

تهدید داعش به اعدام ۱۵۰ گروگان آشوری

پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب: 409705
داعش در فیلم جدیدی خطاب به رئیس جمهوری آمریکا گفت: اگر حملات هوایی متوقف نشود ۱۵۰ گروگان آشوری مسیحی اعدام خواهند شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل، داعش که در هفته‌های اخیر به دنبال حملات هوایی شدید ائتلاف تحت رهبری آمریکا لطمه‌های بسیاری دیده مجددا از تاکتیک قدیمی خود استفاده کرده و تهدید می‌کند که ۱۵۰ مسیحی آشوری را که در سوریه گروگان گرفته اعدام می‌کند.

در حالی که گزارش‌های اولیه حاکی از آن بود که حدود ۷۰ تا ۱۰۰ تن از مسیحیان آشوری گروگان گرفته شده‌اند روزنامه دیلی میل تعداد دقیق این گروگان‌ها را ۱۵۰ تن اعلام کرد که شامل زنان، کودکان و افراد مسن نیز می‌شود.

در حالی که این گروگان‌ها از روستاهایی واقع در شمال شرق سوریه در نزدیکی تپه‌های تمر ربوده شده‌اند اما اسامه ادوارد، بنیانگذار شبکه حقوق بشر آشوریان گفت: براساس اطلاعات به دست آمده این گروگان‌ها به مناطق تحت تصرف داعش منتقل شده‌اند.

وی افزود: ممکن است آنها با سرنوشت مشابهی مواجه شوند. به همین خاطر است که ما از تمامی جهان همچون آمریکا، اروپا و نیروهای ائتلاف می‌خواهیم تا آشوریان را نجات داده و از آنها حفاظت کنند. آنها با خطر مرگ مواجه هستند. این مردم غیرمسلح و صلح جو هستند و آنها تنها مانده‌اند و به کمک نیاز دارند.

داعش ۳۵ روستایی را که مسیحیان آشوری در خاورمیانه در آن زندگی می‌کردند مورد حمله و غارت قرار داده و هزاران تن از این مردم برای نجات جانشان پا به فرار گذاشته‌اند.

وزارت دفاع آمریکا این پاکسازی قومی داعش در خاورمیانه را محکوم کرده و جنیفر ساکی، سخنگوی این وزارتخانه گفت: صدها تن از غیرنظامیان دیگر همچنان در روستاهای تحت محاصره داعش گرفتار هستند و به درگیری با این تروریست‌ها ادامه می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *