چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

تحصن طلاب و مردم قم در مسجد اعظم

چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب: 157309
جمعي از مردم و طلاب حوزه علميه قم در اعتراض به اغتشاشات اخير فتنه‌گران در تهران در مسجد اعظم قم تحصن كردند.
به گزارش فارس ، به دنبال اعلام صورت گرفته مبني بر برگزاري تحصن گسترده طلاب و روحانيون حوزه علميه قم در محكوميت اقدامات اخير جريان فتنه، صدها نفر از طلاب با تحصن در مسجد اعظم اقدام به سر دادن شعارهايي در محكوميت حوادث ۲۵ بهمن توسط فتنه‌گران كردند و خواهان دستگيري و اشد مجازات براي سران فتنه شدند و تحصن كنندگان همچنان در مسجد اعظم قم حضور دارند.
جمعي از اساتيد و بزرگان حوزه علميه قم نيز در جمع تحصن كنندگان حضور يافته‌اند.
بر اساس اين گزارش تجمع كنندگان با سر دادن شعارهاي «واي اگر خامنه‌اي حكم جهادم دهد، ارتش دنيا نتواند كه جوابم دهد»، «مرگ بر اسرائيل»، «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر فتنه‌گر»، «مرگ بر موسوي» و «مرگ بر كروبي» خشم و انزجار خود را از ادامه فتنه‌جويي‌هاي سران فتنه اعلام كردند.
شركت كنندگان در اين مراسم همچنين با سر دادن شعار «قوه قضائيه، اقدام انقلابي» محاكمه هرچه سريع‌‌تر سران فتنه را خواستار شدند.
در حالي كه هم‌اكنون اين تحصن در مسجد اعظم قم ادامه دارد، پيش‌بيني مي‌شود همچنان بر خيل جمعيت متحصنان افزوده ‌شود.
حجت‌الاسلام كعبي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز قرار است عصر امروز در جمع تحصن كنندگان سخنراني كند.

* سران فتنه بايد به اشد مجازات برسند
همچنين متحصنين مسجد اعظم قم با انتشار بيانيه‌اي خواستار دستگيري و اشد مجازات براي سران فتنه از سوي مسئولين قضايي شدند.
در بيانيه تحصن‌كنندگان آمده است: بيش از يك سال از فتنه ۸۸ مي‌گذرد، فتنه‌اي كه در سايه سكوت خواص بي‌بصيرت و با پشتوانه استكبار به سركردگي آمريكا و انگليس شكل گرفت و به حيثيت انقلاب اسلامي و اعتبار آن آسيب وارد كرد. با اينكه ملت ايران در راهپيمايي‌هاي عظيم خود در ۹ دي و ۲۲ بهمن سال گذشته و جاري از مسئولان قضايي خواهان دستگيري سران فتنه شده‌اند تا‌كنون هيچ اقدامي در اين زمينه صورت نگرفته است.
در ادامه اين بيانيه آمده است: اين خائنان به دين و ملت در اين مدت طولاني نه تنها متنبه نشده بلكه دائما با همكاري شيطان بزرگ و ضد انقلاب خارج و داخل به دسيسه و توطئه مشغول بوده‌اند.
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: آخرين حلقه خيانت فتنه‌گران، فتنه ناكام ۲۵ بهمن بود كه پس از راهپيمايي ده‌ها ميليوني ملت بزرگ ايران و در شرايطي كه ملت‌هاي منطقه عمود خيمه آمريكا و اسرائيل را نشانه رفته‌اند با حمايت مستقيم شيطان بزرگ در خيابان‌هاي تهران رقم خورد.
در قسمت ديگري از اين بيانيه چنين آمده است: اين فتنه كه به شهادت و مجروح شدن جمعي از فرزندان بسيجي انقلاب منجر شد، درياي صبر ملت را در سراسر كشور به خروش آورد.
در پايان اين بيانيه آمده است: ما طلاب، فضلا و دانشجويان در پايگاه انقلاب و اسلام، مسجد اعظم قم تحصن كرده و از مسئولان قضايي مي‌خواهيم هرچه زودتر اين عناصر خود فروخته را دستگير كرده و به اشد مجازات برسانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *