جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

طرح جلدی که نظررهبری راجلب‌کرد+عکس

شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب: 302208
مقام معظم رهبری کتاب را تورقی کردند و گفتند: «عجب طرح جلد جالبی دارد» که نشان می‌داد نظر ایشان را جلب کرده است.
به گزارش جهان به نقل از خبر، دیدار سه شنبه هفته گذشته جمعی از نویسندگان و شاعران کشور با رهبر انقلاب همراه برخی حواشی غیر رسمی بوده که از آن جمله دیدار صمیمانه حاضران در جلسه قبل از اذان مغرب و افطار بوده که برخی از حضار تازه‌ترین آثار و کتاب‌های خود را به رهبری تقدیم و درباره آن توضیحاتی ارائه داده‌اند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000302/nf00302208-1.jpg

محمدعلی گودینی نیز دو رمان خود با عناوین «سایه اژدها» و «آتش سرد» را به رهبر انقلاب هدیه می‌دهد. گودینی به مهر گفته که وقتی نوبت به من رسید، نخست رمان «سایه اژدها» را به ایشان دادم. مقام معظم رهبری کتاب را تورقی کردند و گفتند: «عجب طرح جلد جالبی دارد» که نشان می‌داد نظر ایشان را جلب کرده است.

رمان «سایه اژدها» آنطور که عصر داستان - ناشر اثر - معرفی کرده «روایت خشک‌شدن عرق‌ها بر تن کارگرهاست، روایت دل مشغولی‌ها و رنج‌های طبقات پرتلاش جامعه، همین کارگران صنایع تولیدی داخل کشور است؛ با همه دغدغه‌ها و رنج‌ها و مشکلاتشان. هر روز در اخبار و افواه می‌شنویم، یا به هنگام خرید می‌بینیم که اجناس وارد شده از کشور اژدهای سرخ، همه جا را پر کرده است و کارخانه‌ها و تولیدی‌ها یکی یکی تعطیل می‌شوند و از آن بدتر حال کارگران بی‌کار شده این کارخانه‌هاست. «سایه اژدها» قصه جنگ تن به تن کارگران در برابر اژدهای سرخِ هفت‌سر چینی است.»



بنابراین گزارش، «سایه اژدها» داستانی در مورد تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی است که در آن به مشکلاتی که بر سر راه تولیدکنندگان است، مانند زیاده‌خواهی‌های واردکنندگان و کارشکنی‌های برخی در مسیر راه تولید داخلی پرداخته شده است.

نویسنده برای نوشتن «سایه اژدها» در محیط‌های کارگری تحقیق کرده و از نزدیک با مشکلات تولیدکنندگان، کارفرمایان و کارگران آشنا شده است و رمان را از زبان کارگر و کارفرمایان روایت کرده است و به مشکلاتی نظیر تهیه مواد اولیه، مالیات، عوارض، بیمه و وام پرداخته است. مشکلاتی که گاه با زبان طنز تبیین شده است.

گودینی پیش‌تر به خاطر رمان «تالار پذیرایی پایتخت» عنوان رمان برگزیده جشن داستان انقلاب را از آن خود کرده بود. «یک مشت خاک (داستان نوجوانان)، گوی نان، لبخند تلخ، دستی در آسمان، راز عمارت متروک (رمان)، زنی با کفشهای مردانه، سیلاب (مجموعه داستان) ، هرمز و آواز گلدره» برخی از آثار این نویسنده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *