سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

نظر حداد عادل درباره نمایشگاه کتاب

سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 422304
نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر لزوم وجود ممیزی کتاب و نظارت دقیق بر کتاب به منظور ورود به نمایشگاه، بیان داشت: بحث ممیزی و نظارت بر کتاب ها همواره و همه ساله وجود داشته و وجود آن ضروری است.
به گزارش جهان به نقل از فرهنگ نیوز، بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب با بازدید اقشار مختلف مردم و مسئولین در مصلی تهران در حال برگزاری است.اما نمایشگاه بیست و هشتم کتاب جدا از حواشی مختلفی که دارد بیشتر تحت تاثیر بحث معروف ممیزی و جمع آوری ۱۵ کتابی که به نمایشگاه ورود پیدا کرده بود و همچنین نامه علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد به رهبر معظم انقلاب به منظور حضور ایشان در نمایشگاه قرار گرفته است.

روز گذشته غلامعلی حداد عادل رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و نماینده فعلی مردم تهران در مجلس در نمایشگاه حاضر شد و از بخش های مختلف نمایشگاه کتاب بازدید کرد و به سوالاتی درباره دو مسئله پاسخ داد.

مردم بهتر می توانند درباره کیفیت نمایشگاه کتاب قضاوت کنند

حدادعادل،عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فرهنگ نیوز در نمایشگاه کتاب، با اشاره به بهبود نسبی فضای نمایشگاه نسبت به سال گذشته، گفت: به نظر می رسد که راه های منتهی به غرفه ها به منظور دسترسی مردم روان تر شده و غرفه ها هم وسیع تر، و به همین علت مردم با راحتی بیشتری به غرفه ها دسترسی پیدا می کنند و بنده مشکل خاصی در این زمینه مشاهده نمی کنم.

وی ادامه داد، البته بنده با توجه به اینکه با تشریفات در نمایشگاه حاضر می شوم و از مکان های خاصی هم بازدید می کنم نمی توانم قضاوت دقیقی درباره این مسئله داشته باشم و در این باره توده مردم باید نظر بدهند.

بدون ممیزی نمی توان نمایشگاه برگزار کرد

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر لزوم وجود ممیزی کتاب و نظارت دقیق بر کتاب به منظور ورود به نمایشگاه، بیان داشت: بحث ممیزی و نظارت بر کتاب ها همواره و همه ساله وجود داشته و وجود آن ضروری است.

حداد عادل با اشاره به ۱۵ کتاب حذف شده از نمایشگاه امسال خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که ۱۵ کتاب در برابر چندین ده هزار کتاب تعداد قابل توجهی نباشد اما مطمئنا .بدون ممیزی برگزاری نمایشگاه کتاب غیر ممکن است.

اظهارات دلگرم کننده روحانی درباره ممیزی کتاب

وی در ادامه گفت: خوشبختانه در باره ممیزی کتاب، رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب،نسبت به گذشته اظهارات دلگرم کننده تری داشتند.

رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در پایان نسبت به حضور رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب اظهار امیدواری کرد و گفت: سال گذشته که ایشان به نمایشگاه تشریف نیاوردند هر علتی داشت گذشته است و اما امسال باید امیدوار و منتظر باشیم که ایشان در نمایشگاه حضور پیدا کنند و اهالی فرهنگ و مردم را دلگرم کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *