جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲

عکس / مزارِ «مالک اشتر» در تهران

يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 216501
مشاهده نام درخشانِ این سردارِ دشمن شکنِ حضرت حیدر(صلوات الله علیه) در قلب بزرگ ترین گلزارِ شهدای جهان اسلام بسیار تاثرگذار و تکان دهنده است.
به گزارش مشرق، پرسه زدن های گاه و بی گاه در بهشت زهرای تهران، همواره پربرکت و خیر بوده است. گلستانی که در آن سی هزار گلِ سرسبد آفرینش به امانت سپرده شده اند، باید هم گنجینه ای باشد از لطایف و ظرایف. روحمان با یادشان شاد.

در بهشت زهرای تهران، تنها یک شهید با نام «مالک اشتر» وجود دارد. شاید بتوان ادعا کرد که در گلزار شهدای سراسر کشور نیز تنها همین شهید عزیز به چنین نام شریف و گرانسنگی مفتخر است. گرچه حضرت «مالک اشتر»(علیه السلام) از جایگاه و شرفی منحصربفرد در میان رجالِ شیعه برخوردار است اما نام گذاری فرزندان به نام ایشان امری بسیار نامتعارف است.

اما حالا ، مشاهده ی نام درخشانِ این سردارِ دشمن شکنِ حضرت حیدر(صلوات الله علیه)  در قلب بزرگ ترین گلزارِ شهدای جهان اسلام بسیار تاثرگذار و تکان دهنده است. آفرین به آن پدر و مادری که خلوصِ تشیعِ و محبت خود را این گونه به ساحت مولایشان اظهار کردند و مرحبا بر این فرزندِ شیرپاک خورده که حرمت و عزت این نام را با خون خود به اثبات رساند.
شفاعتش در روز حشر نصیبمان باد



شهید مالک اشتر آذری
متولد 1348
پرگشوده در 1366
منطقه ی عملیاتی «ماووت»
بهشت زهرا(صلوات الله علیها) - قطعه29 - ردیف 150 - شماره16

سَلَامٌ عَلَيْهِ يَوْمَ وُلِدَ وَيَوْمَ يَمُوتُ وَيَوْمَ يُبْعَثُ حَيًّا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Australia
خوش به حالش
من که جز حسرت خوردن چیز دیگری ندارم که بگویم، واقعا شهادت اینها حسرت خوردن دارد، ما که ماندیم چه کردیم و چه میبینیم؟
تزویر، ریا، حسادت، لجبازی، اینها شده زندگی روزمره ما و اغلب سیاسیون ما،
آخرش هم باید ان دنیا سرمون جلوی همین شهدا پایین باشه و نتونیم جوابگوشون باشیم
ایکاش در کنار درس اخلاق هر روز فقط عکس یکی از این شهدا را جلوی دیدگانمان قرار میدادیم تا شاید احساس شرمندگی کنیم و بهتر باشیم
Iran, Islamic Republic of
من به این شهیدعزیزوهمه شهداعرض میکنم یالیتنی کنت معکم فافوز فوزا عظیما
ای کاش من هم با شما بودم و فیضی بزرگ می‌بردم