سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

افشای پیشینه عامل گروگان‌گیری سیدنی

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب: 396809
در حالی که رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند تا با بزرگنمایی ماجرای گروگان‌گیری در سیدنی چهره بین‌المللی ایران را خراب کنند اطلاعات تازه‌ای از مظنون ایرانی‌الاصل این ماجرا بدست آمده است.
به گزارش جهان به نقل از «فردا»؛ ماجرای گروگان‌گیری روز گذشته در سیدنی که رسانه‌های غربی مانور ویژه‌ای را بر روی آن انجام دادند دارای ابعاد متفاوتی است. ظاهرا این سناریو دو هدف عمده سیاه‌نمایی علیه ایران و تخریب چهره روحانیت شیعه را در دستور کار داشته است. تبلیغ بر روی این سوژه در حالی توسط غربی‌ها ادامه پیدا می‌کند که اسناد تازه‌ای از هویت این شخص در داخل کشور بدست آمده است.

محمد حسن منطقی بروجردی دارای شماره شناسنامه ۵۶۱۸ و متولد سال ۱۳۴۴ است. طبق آخرین اطلاعات بدست آمده آقای منطقی اصلا روحانی نبوده و حتی سطوح ابتدایی حوزوی را نیز طی نکرده است. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که وی پرونده‌ای در هیچ کدام از حوزه‌های علمیه سراسر کشور ندارد و حتی اجازه پوشیدن لباس را هم نداشته است.

منطقی در سال‌های ۷۶ و ۸۰ دارای چندین فقره پرونده کلاهبرداری در دادسرای عمومی و انقلاب شهید قدوسی بوده است و در تاریخ ۱۱/۵/ ۷۶ و بر سر اولین پرونده از کشور ممنوع الخروج شده است. تحقیقات نشان می‌دهد که پرونده‌های تشکیل شده برای منطقی دارای شاکی خصوصی است. هنوز اطلاعی درخصوص زمان خروج وی از کشور وجود ندارد اما قطعا این فرد از طرق غیرقانونی از ایران خارج شده است.

شواهد بدست آمده نشان می‌دهد که سناریوی گروگان‌گیری در سیدنی یک توطئه از پیش طراحی شده با دست گذاشتن بر روی یک عنصر معلوم‌الحال است. به نظر می‌رسد این ماجرا با نقش مثبت ایران در مقابله با گروه‌های تکفیری از جمله داعش درعراق و پوشش پررنگ این موضوع توسط رسانه‌ها در ارتباط باشد. در طول هفته‌های گذشته رسانه‌های مختلف جهان با انتشار تصاویری از قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، ایران را طلایه‌دار مقابله با داعش معرفی کرده بودند.

رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند تا با مانور بر روی ماجرای گروگان‌گیری توسط این روحانی خودخوانده ایرانی به کمرنگ کردن نقش میدانی ایران در مقابله با داعش در ذهن افکار عمومی بین‌المللی بپردازند.

نکته‌ای که در مورد ماجرای گرون‌گیری در سیدنی می‌تواند حائز اهمیت باشد هویت ایرانی این فرد نیست بلکه مشی غلط کشورهای مخالف نظام جمهوری اسلامی است که به هر فردی به بهانه «پناهندگی سیاسی» و مخالفت با نظام سیاسی ایران اجازه اقامت می‌دهند. منطقی که دارای چندین پرونده کلاهبرداری در کشور است به ادعای رسانه‌های غربی در سال ۱۹۹۶ موفق به اخذ پناهندگی در استرالیا شده است.

جنگ روانی که درباره این ماجرا در استرالیا صورت گرفت به خوبی برنامه‌ریزی و مکان‌یابی شده است. در طول هفته‌های گذشته موضوع دخالت دولت استرالیا در ماجرای قتل یک پناهجوی ایرانی به نام «رضا براتی» شرایط ویژه‌ای را برای دولت این کشور ایجاد کرده بود همچنین ادعای پلیس استرالیا درباره مشخصات منطقی از جمله اثر انگشت وی نشان می‌دهد که این فرد سابقا توسط پلیس استرالیا دستگیر شده اما تحویل مقامات ایرانی نشده است. دولت استرالیا علی رغم اقدام پلیس ایران برای جلب وی از طریق اینترپل بعد از پناهندگی وی در سال ۷۵ از تحویل وی به مقامات ایرانی به دلیل «سیاسی بودن» خودداری می کند.

به نظر می‌رسد هر چند رسانه‌ها در تلاش هستند تا با برجسته کردن هویت ایرانی و اسلامی منطق چهره کشورمان را خدشه‌دار کنند اما بی‌توجهی به قوانین بین‌المللی توسط دولت استرالیا و نگاه سیاسی به صدور اقامت و روادید برای پناهجویان عامل اصلی این ماجرا باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *