جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳۳

واکنش و پاسخ تلویحی احمدی نژاد به نامه احمد توکلی

جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب: 158704
احمد توکلی اخیرا در نامه ای خطاب به احمدی نژاد نوشت که این تاکید بیش از اندازه بر ایران و ایرانیت با ارزشهای انقلاب و وصیت نامه شهدا و هدف گذاری اصلی امام و رهبری فاصله دارد.

به گزارش جهان در همین رابطه احمدی نزاد در دومین روز سفر خود به لرستان با اشاره به تاکیدش بر ایرانی بودن فهم دولت از اسلام گفت:شناخت ما از مفهوم ولايت، بر اساس فهم ايراني از اسلام است.

رييس‌جمهور در ادامه تاکيد کرد: ما به دنبال الگوي اسلامي ايراني هستيم؛ اسلامي به اين مفهوم که هدف و الگويمان اسلامي باشد و ايراني به اين مفهوم که با روش‌هاي ايراني کشور را بسازيم، که البته بحث ديگري وجود دارد به نام اسلام ايراني که آن را در جاي ديگري باز خواهم کرد.

وي ادامه داد: مفهومي که ما از ولايت مي شناسيم بر اساس فهم ايراني از اسلام است، نتيجه اين فهم از اسلام در طول ۱۴۰۰ سال فردي مانند امام خميني است، در حالي که نتيجه اسلام ديگران نتيجه ديگر است.

احمدي‌نژاد در ادامه گفت:‌ در همين استان لرستان ۵ هزار سال پيش تمدن وجود داشته است و بقاياي ساختمان ها و اماکن آنها وجود دارد، روش ايراني متکي بر ابتکارات ايراني و استفاده از منابع طبيعي است.

رييس جمهور در پايان گفت: از مديران استان انتظار دارم که همت کنند و الگوي ايراني را ارائه دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این صحبت های رئیس جمهور عین سخنان رهبری است، اما احتمالا باز هم برخی مغرضان ایراد بگیرند!
صحبت های امام خامنه ای در ديدار دانشجويان دانشگاه‏هاى استان يزد سال 86
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3416&q=
"الگوى توسعه‏ى ايرانى، الگوى توسعه‏ى بومى، كه ما براى توسعه‏ى كشور به سراغ نظريات دانشمندان اروپائى نرويم ... الگوی توسعه ايرانی مطلوب ماست"
Iran, Islamic Republic of
شهيد بزرگوار مطهری در کتاب خدمات متقابل اسلام و ايران تاکيد مي کنند که اسلام يک دين انتر ناسيو ناليستي است در نتيجه اسلام عربي ايراني و ... نداريم حقيقت رنگ ناسيو ناليستي نبايد بگيرد
بسمه تعالی
شاید دیگر ملتها نیز بوده و هستند که دقیقاٌ همین "فهم" را از اسلام دارند. پس چرا ما باید آنرا "اسلام ایرانی" یا الگوي اسلامي ايرانی" بنامیم؟ بازی با الفاظ بدر چه کسانی می خورد؟ چرا باید افکار انقلاب اسلامی ما "ایرانی" و شناخت ما از مفهوم ولایت بر اساس "فهم ایرانی" از اسلام باشد نه فهم ائمه ما علیه السلام از اسلام؟
Iran, Islamic Republic of
با این جواب آقای احمدی نژاد من به حرف آقای توکلی ایمان آوردم . متاسفانه از این حرف آقای رئیس جمهور بوی افکار التغاطی و جریانهای منحرف میاد.
Iran, Islamic Republic of
کلام امام(ره)اسلام ناب محمدی صلی الله علیه واله وسلم بود نه اسلام ناب ایرانی ان دوستی هم که گفته است باکلام مقام معظم رهبری یکی است،توسعه ایرانی،اسلامی با اسلام ایرانی کاملا متضاد است چون ایران اسلامی بخشی از اسلام ناب محمدی(ص)میتواندباشدولی اسلام ایرانی رادرکنار آن چگونه میشود توجیه کرد من قبلا گفته ام مکتب ایرانی اگر انحراف نباشد مزخرف است
یک سوال...
جای فهم بچه های حزب الله لبنان از اسلام کجاست؟
فهم شیعیان مظلوم و مخلص پاراچنار پاکستان چطور؟
اقلیت شیعه عربستان که مظلومانه زندگی و مجاهدت می کنند، فهمشان از اسلام چگونه است؟
Iran, Islamic Republic of
اگر با روش هاي اسلامي الگوهاي اسلامي را دنبال كنيم چه مشكلي دارد كه دنبال روش هاي ايراني آن هستيم.الله اعلم
Iran, Islamic Republic of
این مباحث با تفکرات اسلامی سازگاری ندارد دین اسلام متعلق به نژاد و قومیت خاصی نیست ایشان را باید نسبت به اشتباهش آگاه نمود
Iran, Islamic Republic of
اينکه مسير پيشرفت هر کشوري مبتني بر ويژگيها و اقتضائات خاص آن مي‌باشد بر کسي پوشيده نيست و هر پيشرفتي روش بومي خود را مي‌طلبد.
لکن اصول ، مبنا و ارزشها مي‌تواند ثابت باشد و فراتر از تجربيات و دانش بشري و فراتر از محدوده جغرافيايي خاص بوده و مبتني بر آموزه‌هاي وحياني باشد.
ما به عنوان مسلمانان اين مرز و بوم اصل را «اسلام ناب محمدي(ص)» مي‌دانيم و آن را براي خود افتخار و ارزش قلمداد مي‌کنيم. در اين اعتقاد خود راسخ بوده و نمي‌گذاريم افراد مشاوري که (آقاي م) بنيه اعتقادي و مذهبي آنها بسيار پايين تر از علما و مراجع بزرگوار تشيع مي‌باشد با سمپاشي و بدعت و طرح مسائل مغالطه‌اي و دو پهلو افراد جامعه را منحرف نمايد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اگر منظور رياست محترم جمهور انتقاد به نوع اسلام كشورهاي منطقه خاورميانه است كه فقط نام اسلام رايدك مي كشند بسيار خوب ومتين است ولي براي تربيت آن كشورها نياز به خود نمايي نداريم ونبايد دست به تحريك آنها بزنيم بلكه با عمل اسلامي خود به خود آنها اسلام واقعي را درك خواهند كرد وبه اين باور خواهند رسيد كما اينكه اكنون بيداري دركشورهاي اسلامي آغاز گرديده است.
خدا نگهدار
جانم فداي رهبر
این که فکر کنیم که اسلام در مواجهه با هر جامعه ای و در ترکیب بامقتضیات فرهنگی - اجتماعی آن به نوعی عمل می کند و بهترین نوع خروجی که از ترکیب اسلام با یک فرهنگ و تمدن حاصل می شود، در ایران بوده است، چه اشکالی دارد؟ جز این است که ایرانیان از ابتدا تنها ملتی بوده اند که معرفت و محبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را در بالاترین حد داشته اند و علی رغم همه تنگناها و مضیقه ها که در طول تاریخ برای این مناره های هدایت و پیشوایان حقیقی خلق پیش آمده، به دنبال ایشان حرکت کرده اند و انقلاب مبارک اسلامی محصول همین پیروی بوده است و رهبرش از سلاله همان انوار مقدس و شاگرد مکتب ایشان بوده است.
Iran, Islamic Republic of
آقای احمدی نژاد فقط گفته است این اسلامی که ما داریم با اسلام فهد وهابی ،جمال عبدالناصر پان عرب ، ملک عبدا... انگلیسی اردنی ، محمود عباس بهایی ، قذافی دیوانه ، مبارک امریکایی ، صدام بعثی و افغانستان طالبانی و ... فرق دارد ... درست هم میگوید آقای احمدی نژاد ... مگر تلقی ما از اسلام با تلقی اعراب و حکام فوق که سمبل جوامع خود هستند یکی است ؟؟ حرف راست زده ، چرا فکر نکرده مخالفت میکنید ؟؟ درود بر احمدی نژاد
اینکه تایید سخنان توکلی بود !!!
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
ضمن تاييد سخنان برادر دكتر توكلي
و نيز تاكيد دوباره احمدينژاددر لرستان بايد به عرض برسانم با دقت در جملات و فرمايشات مقام معظم رهبري حضرت امام خامنه اي عزيز كه دوستي انرا عين سخنان احمدينژاد دانسته اند بايد عرض شود كه اين دوست تهمت بزرگي به مقام معظم رهبري زده و متاسفانه مفهوم كلمات حضرت امام خامنه اي را مغلوط دريافته اند زيرا الگوي توسعه همچون هر فرهنگ بومي و علمي و روشي مربوط به همان محل و مردم است كه كاملا صحيح است . ليكن درك و فهم از اسلام فقط بايستي اسلامي باشد نه چون اشراف و مغرضان اعراب كه دركشان از اسلام برتري اعراب و موالي و برده بودن اقوام ديگر كه شركي نظير شرك اعراب جاهلي است . فهم كامل از اسلام تنها در روش امامت حضرت مولا(ع) و فرزندان آن حضرت (ع) متجلي شده و ايرانيان چون درك صحيح را فقط در آن ديدند اكثرا پيرو ايشان شدند ونه فهم ايراني از اسلام كه انهم شركي در حد شرك اعراب جاهلي ميباشد.
آقاي دكتر توكلي سطح نگرشش آنچه است كه در نامه نوشته
مشكل پيچيده بودن نگرش دكتر است كه براي امثال اين اقا بايد ساده تر بيان كند
ما ايرانيان براي اسلام بيش از آنچه ديگر اقوام بوده اند تلاش كرده ايم
ما برتري فكري و عملي بر بسياري از ديگراني داريم كه اكنون در جهان ادعاي طلايه داران اسلام ناب محمدي(ص) هستند اما سردسته آنها در عربستان ميبينيد كه كيستند و چگونه اند كمي بهتر است بجاي غرض شخصي تعمق كرد
Iran, Islamic Republic of
اسلام ایرانی یک نظریه انحرافی است که در دراز مدت مقابل نظریه ولایت فقیه خواهد ایستاد.
Iran, Islamic Republic of
چرا دوستان الکی توجیه می تراشن؟!
اولا ما نیاز نداریم اثبات کنیم که اسلام ما با بقیه فرق داره بلکه مساله مهم اینه که ما اثبات کنیم اسلام ما همون اسلام ناب محمدی است که بر اساس دو اصل قرآن و عترت به ما رسیده
لذا بجای اینکه برای زدن این حرف از خودمون اسلام با درک ایرانی، اسلام با درک لیبیایی، اسلام با درک وهابی و ... بسازیم، باید اسلام ناب محمدی(ص) رو تبیین کنیم و از اون به عنوان مقیاس برای میزان اسلامی بودن یا نبودن رفتار و منش‌مون استفاده کرده و به اون استناد کنیم
پس بجای درست کردن مکاتب و نحله های من درآوردی و توجیه بیخود ایت حرها، بهتره غبار افکار التقاطی رو از چهره اسلام ناب بزداییم و مانع انحراف افکار و اندیشه ها بشیم
Iran, Islamic Republic of
این نظریه از جعلیات مشایی است با هدف ترویج پان ایرانیسم و کنار زدن تدریجی اسلام از جامعه.
Iran, Islamic Republic of
"الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت" با ا"سلام ایرانی" متفاوت است.
Latvia
به ايراني بودن خود با تاريخ تمدن 7000 ساله آن افتخار مي كنيم. به رييس جمهور ايراني و مسلمان خود آقاي احمدي نژاد نيز افتخار مي كنيم.
خطاب به دوست عزيزي که از آقا مايه گذاشتند بگم که اگه مطلب را کامل بخوني خلاف صحبت های رئيس جمهور را مي يابيد.
Iran, Islamic Republic of
ضمن ارادت به رئیس جمهور محترم و مردمی ؛ فهم ایرانی از اسلام یعنی چه ؟ فهم اسلام به یک طریق بیشتر نیست که آنهم با شناخت صحیح از حضرت رسول اکرم(ص) و حضرات ائمه معصومین(ع) بدست میآید . بنده فکر میکنم تاکید رئیس محترم جمهور به ایرانی ، در جهت حمایت از اسفندیار است و بس ....
Iran, Islamic Republic of
نظر آقای احمدی نژاد در مورد فهم ایرانی از اسلام نتیجه ای جز انحصار آرمانهای اسلامی انقلاب ما به درون مرزها ندارد در حالی که این آرمانها مربوط به بشریت هستند و بر اساس فطرت الهی انسان نه صرفا افراد ایرانی.
مسلم است که این نگرش با دیدگاه امام خمینی (ره) قابل جمع نیست. طبق نگاه امام (ره) یک نگرش نسبت به اسلام قابل قبول است و آن اسلام ناب محمدی «ص» است که چه به اعتبار استنباط کننده و چه به اعتبار تابع، تعلق به هیچ مرز جغرافیایی و قومیتی و نژادی ندارد.
اسلام تمایزات قومی و نژادی را ولو از نظر فهم اسلام نفی کرده است.
آقای احمدی نژاد (مشایی) باید بگوید این نظر مبتنی بر کدام دلیل عقلی یا نقلی است.
Iran, Islamic Republic of
سلام-علیرغم احترام و ارادت و رای دادن به آقای احمدی نژاد و حمایت از ایشان ولی در این یک مورد با کمال تاسف و شرمندگی باید عرض کنم:(کلمه حق یرید به الباطل) که از سوی برخی دستیاران به ایشان القا میشود
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به کسایی که میگن نظررییس جمهور بادیدگاه امام جمع نمیشه باید عرض کنم که
اولا اگرایران وایرانی وتمدن ایرانی نبود آیاالان کسی بودکه ازاسلام ناب محمدی دفاع وآن راترویج دهد؟
آیا الان کسی بود که افتخار کند پیرو امام زمان(عج) است؟
آیا الان رهبری دردنیا مانند رهبرایران بود که بهترین آرزویش زمینه سازی و وصل کردن این انقلاب به نهضت امام زمان(عج) است؟
آیا تاریخ نشان نداده که ایران وایرانی همیشه دوستدارعلم و معرفت و شجاعت و پاکی بوده و هست؟
آیا همین ایرانیهای باتمدن و بافرهنگ نبودند که درروزگاران گذشته افتخار جوامع و ملل مختلف بودند وحالا باگذشت سالیان زیاد ودرسایه رهبری قدرتمند وهوشمند دوباره تاریخ ساز جهانیان شده وهمه مردم دنیا رامجذوب خود کرده اند؟
حال بااین تفاسیر آیادرست است که ازایرانی بودن خود کم ترسخن بگوییم وبه آن افتخارنکنیم؟
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به این دوستمون که گفتن :
"درپاسخ به کسایی که میگن نظررییس جمهور بادیدگاه امام جمع نمیشه ... "


حرفتوناز این باب درسته که اگر ایران و ایرانی نبود الان شاید از اسلام چیزی به معنای حقیقی نمونده بود اما اینو توجه کنید که ایرانی محملی برای بروز و عملی شدن منویات اسلام شد نه بر عکس

اتفاقا شما اگر کتاب شهید مطهری رو بخونید متوجه می شید که ایرانی ها هم کم قوانین ضد بشری و ظالمانهنداشتند که اسلام با اومدنش اونها رو منسوخ کرد اما از جهتی قوانین دیگری رو که با اسلام همخوانی داشت تایید کرد مثل عید نوروز (البته صرفا گرامیداشت عید نوروز رو نه 13 به در و این جور حرف ها رو)
در ثانی تاکید بر ایران بودن مقدم بر اسلامی بودن این عیب رو داره که چون که صد آمد نو هم پیش ماست
اسلام نسبت به ایران مثل صدبه نو می مونه و درست نیست بر ایرانی بودن طوری تاکید کنیم که اسلام در سایه ایران قرار یگیره نه ایران در سایه اسلام
Iran, Islamic Republic of
خیلی عجیبه ! اگر قرار بود هر قومیتی یا هر فردی باندازه ودر محدوده فهم خود اسلام را بشناسد که لازم است اسلام عزیز تکه پاره شود نه آقا اینطور نیست اسلام باید در چهارچوب قرآن وعترت فهم شود همان که رسول الله فرمودند. ازآن گذشته این حربه جدیدی است از سوی برخی افراد در این دولت تا با در مقابل قرار دادن ایران واسلام به حذف نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدام نمایند .
Iran, Islamic Republic of
این پافشاری ها فقط باعث اتلاف وقت و انرژی و ایجاد شکاف بین افراد است ما باید وحدت کلمه و اتحاد خودمون را حفظ کنیم و تمام قد در مقابل استکبار بایستیم
Iran, Islamic Republic of
حرف احمدی نژاد شبیه حرف کسانی است که شیعه را ایرانی می دانندکه حرف غلطی است ایشان هم باید بجای فهم ایرانی فهم شیعی بگوید واقعا متاسف شدم از این حرفهای منحرف.
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
خداوند بزرگ "جل جلاله" در قران كريم ميفرمايد كه : اگر اقوامي كه در راه خداوند هستند برگردند ؛خداوند اقوامي را كه انها خدا را دوست دارند و خدا هم انها را دوست دارد برميانگيزد كه دين خدا را ياري كنند (نقل به مضمون)
من در تعجبم كه كساني با ساده انگاري در ايات حضرت حق " عز اسمه" به اين نتيجه رسيده اند كه اگر ايرانيان دين خدا را ياري نميكردند دين خدا معطل ميماند !!!!! واي از اين تفكر باطل و واي بر مروجان اين تفکر.
اين بزرگترين نعمت خداوند است كه ما مسلمانيم و در راه دين حق تلاش ميكنيم نه انكه خداي ناكرده بخواهيم منت سر خدا و دين اسلام بگذاريم كه ما هستيم كه اسلام هست و اسلام را مصادره به نفع نژاد خود بکنیم.
Iran, Islamic Republic of
این که هر قومی بتواند قرائت خاصی از دین داشته باشد، در کنار ایرانیها سایر اقوام نیز از این حق برخوردارند و دلیلی وجود ندارد که قرایت یک قوم بر قرایت دیگران ترجیح داشته باشد و لذا این نظر نتیجه ای جز تایید نظریه انحرافی جواز قرائتهای مختلف از دین و اعتبار همه آنها درپی ندارد و اگر بگوییم فقط قرائت ایرانی ها از دین معتبر است، این چیزی جز نژادگرایی نیست.
بنده برای آقای احمدی نژاد و آقای توکلی هر دو احترام قائلم و همیشه طرفدار هر دو بوده ام ولی این که آقای احمدی نژاد می گوید (( مفهومي که ما از ولايت مي شناسيم بر اساس فهم ايراني از اسلام است، نتيجه اين فهم از اسلام در طول ۱۴۰۰ سال فردي مانند امام خميني"ره" است، در حالي که نتيجه اسلام ديگران نتيجه ديگر است.))
بنده می گویم این طور نیست مفهومی که ما از ولایت می شناسیم نتیجه ی زانوی شاگردی زمین زدن در مکتب امام صادق (ع) و خواندن و آموختن از زیارت جامعه ی کبیره و علمایی مانند سید رضی و سید مرتضی و
و ... است که آنها نیز هر چه دارند از قال الباقر(ع) و قال الصادق(ع) دارند و ما هم چیزی از کاوه آهنگر و فریدون و غیره نداریم فقط تقوا و اسلام مایه ی شرافت است نه ایرانی و عرب و ترک و... بودن .
و اگر می بینیم نتیجه ی اسلام دیگران چیز دیگری شده به این علت است که آنها در مکتب ائمه هدی (ع) زانوی ارادت زمین نزده اند نه اینکه چون ایرانی نبوده اند
بالاخره اسلام آمريكايي بهتره يا اسلام ايراني يا اسلام عربستاني يا اسلام عراقي يا اسلام ليبيايي يا اسلام تركيه اي يا اسلام افغانستاني يا ...