جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

قویترین فرمانده خاورمیانه به روایت میدل‌ایست‌

جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 373002
یک پایگاه خبری با اشاره به پیام فرمانده سپاه قدس ایران برای مقاومت فلسطین، از وی به نام قدرتمندترین فرمانده خاورمیانه یاد کرد.
به گزارش جهان به نقل از فرس، پایگاه خبری «میدل ایست آنلاین» روز پنجشنبه (۹ مرداد) به بهانه پیام روز گذشته «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران به مقاومت فلسطین، در گزارشی به معرفی وی پرداخت و به اقدامات او در منطقه در حوزه‌های عراق، سوریه و دیگر تحولات از جمله فلسطین اشاره کرد.

این پایگاه خبری نوشت که سردار سلیمانی نقشی اساسی در کمک به نیروهای عراق در مقابله با داعش ایفا کرد؛ کسی که در سایه و به صورت سری اقداماتش را انجام می‌دهد. نقشی که سلیمانی ۵۷ ساله در سوریه و عراق ایفا کرد باعث شد لقب «قویترین فرمانده امنیتی خاورمیانه» به وی تعلق بگیرد.

سلیمانی در طول ۳ سال با کمک به «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، دستاوردهای تکفیری‌ها و تروریستها را دگرگون ساخت و ورق را به نفع بشار برگرداند زیرا سوریه یک نقطه اساسی در محور تهران-بغداد-دمشق-بیروت برای مقابله با نفوذ قدرتهای غربی به منطقه به شمار می‌رود.

پایگاه خبری «میدل ایست آنلاین» بر اساس برخی گزارشهای رسانه‌ای مدعی است که سلیمانی این روزها در عراق است و این کشور را در مقابل تکفیریهای داعش حمایت می‌کند؛ حال آنکه ارتش عراق چندین هفته است که در مقابل هجوم برق‌آسای داعش ایستاده است و با آن مقابله می‌کند.

میدل‌ایست ادامه داد که آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در سال ۲۰۰۵ به ژنرال سلیمانی که خودش را فدای جمهوری اسلامی ایران کرده است لقب «شهید زنده» داد. سلیمانی در سال ۲۰۱۲ و در اقدامی نادر در مقابل رسانه‌ها ظاهر شد و از دامنه نفوذش سخن گفت، وی در اظهاراتش که به وسیله رسانه‌های ایران پخش میشد گفت: ایران در جنوب لبنان و عراق حضور دارد و در واقع این ۲ منطقه تا حد زیادی بستگی به عقیده و اقدامات جمهوری اسلامی ایران دارد. در همین راستا سپس ایران از فرستادن ۲ مشاور نظامی به سوریه برای کمک به حکومت این کشور در مقابل تکفیریها خبر داد.

سلیمانی در اظهارات دیگری با نظر به پشتیبانی ایران از جنبشهای انقلابی و اسلامی اعلام کرد: هیچ کشور با قدرتی به جز ایران قادر به رهبری جهان امروز اسلام نخواهد بود.

بنا بر این گزارش، یک مقام دیپلمات درباره وی می‌گوید او سوریه و عراق را چنان خوب میشناسد که گویا در آنجا متولد شده است وی همچنین به خاطر شخصیت و جذابیتش از احترام بسیار بالایی در میان اعضای سپاه برخوردار است.

به گزارش میدل‌ایست، ایران و عراق پس از سقوط «صدام» در سال ۲۰۰۳ روابط سیاسی ، اقتصادی و امنیتی خود را تقویت کردند و سلیمانی یکی از کسانی بود که نقشی پررنگ در این زمینه داشت.

این پایگاه خبری در پایان یادآوری کرد که نشریه آمریکایی «نیویورکر» در سال ۲۰۱۳ به نقل از یکی از مقامات عراقی نوشت: سلیمانی پس از پایان جنگ ۲۰۰۶ لبنان نامه‌ای به ۲ فرمانده آمریکایی در عراق نوشت و پس از آنکه خشونت در عراق فروکش کرد سلیمانی در این نامه گفته بود: امیدوارم که از آرامش و آشتی در عراق لذت برده باشید... من در بیروت مشغول بودم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *