شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

اردوغان برای سفر به ایران عازم سئول شد!

شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۰۲
کد مطلب: 214909
آنكارا - 'رجب طیب اردوغان' نخست وزیر تركیه جمعه شب در راس هیات بلندپایه ای برای شركت در نشست عالی هسته ای در سئول، عازم كره جنوبی شد .
به گزارش ایرنا، وی سپس از طریق سئول به تهران سفر كرده و با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو می كند.

اردوغان پیش از حركت در سخنانی در فرودگاه آنكارا بار دیگر بر آمادگی تركیه به منظور میزبانی مذاكرات هسته ای ایران و غرب در استانبول تاكید كرد و گفت: این موضوع یكی از مهمترین موضوعات در دستور كار وی در این سفر است.

وی با اشاره به اینكه ایران نیز پیشتر پیشنهاد ازسرگیری این مذاكرات در استانبول را داده است، گفت: به هر روی تصمیم نهایی در این زمینه را ایران و گروه پنج بعلاوه یك اتخاذ خواهند كرد.

اردوغان را در این سفر 'احمد داوداوغلو' وزیر امور خارجه، 'تانر یلدیز' وزیر انرژی و منابع طبیعی، 'ظفر چاغلایان' وزیر اقتصاد ، 'نهاد ارگین' وزیر صنعت، علوم و فناوری و مسوولان بلندپایه نهادهای دولتی، كارشناسان و خبرنگاران همراهی می كنند.

اردوغان برنامه دیدار فشرده ای نیز در سئول دارد. وی قرار است با 'باراك اوباما' رییس جمهوری آمریكا و سران برخی از كشورهای شركت كننده در نشست عالی سئول دیدار و گفت و گو كند.

دیدار اردوغان با اوباما یكشنبه آینده (۲۵ مارس برابر با ششم فروردین ماه) در كره جنوبی و درحاشیه نشست عالی امنیت هسته ای صورت خواهد گرفت.

پیش بینی می شود دو طرف در این دیدار در باره تحولات سوریه ، ایران ، خاورمیانه و شمال آفریقا گفت وگو گو كنند.

نخست وزیر تركیه سپس عازم ایران خواهد شد.

دفتر نخست وزیری تركیه روز چهارشنبه اعلام كرد 'رجب طیب اردوغان' نخست وزیر تركیه چهارشنبه هفته آِینده از ایران دیدار خواهد كرد.

در بیانیه دفتر نخست وزیری تركیه آمده است:اردوغان در روزهای ۲۸ و ۲۹ ماه مارس جاری ( نهم و دهم فروردین ماه ) از ایران دیدار رسمی خواهد كرد.

این اطلاعیه می افزاید:در این سفر، نخست وزیر تركیه با مقامات بلند پایه ایران درباره توسعه روابط دو كشور، تحولات منطقه ای و بین المللی گفت وگو و تبادل نظر خواهد كرد.

برپایه این گزارش اردوغان همچنین در مراسم افتتاح مركز فرهنگی' یونس امره ' در تهران شركت خواهد كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *