چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

هشدار اتحادیه اروپا درباره محصولات چینی

چهارشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 414204
اتحادیه اروپا نسبت به ۲ هزار و ۴۳۵ کالای تولید چینی و بویژه محصولات اسباب بازی تولید این کشور هشدار داد.
به گزارش  جهان؛ ایرنا به نقل از پایگاه فرانسوی زبان 'ون مینوت' نوشت: کمیسیون اروپایی روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای به مصرف کنندگان کشورهای اروپایی کالاهای وارداتی از چین هشدار داد.

بنابر این گزارش، کمیسیون اروپایی اعلام کرد که در سال ۲۰۱۴ میلادی بیش از ۶۴ درصد کالاهای وارداتی از چین بسیار خطرناک بودند.

در ادامه این گزارش آمده است: ۲ هزار و ۴۳۵ کالای وارداتی چینی و بویژه اسباب بازی های چینی که یک چهارم این کالاها را تشکیل می دهند، خطرناک تشخیص داده شده است.

براساس این گزارش، کالاهای خطرناک ساخت چین، ۲۶ درصد باعث نقص عضو ، ۲۵ درصد دارای مواد شیمیایی سمی، ۱۲ درصد موجب خفگی، ۱۱ درصد دارای سیستم الکتریکی خطرآفرین بوده و دلایل خطرناک بودن ۹ درصد آنها در دست بررسی است.

'ورآ جوروآ' کمیسر قضایی و مسئول حقوق مصرف کننده اتحادیه اروپا گفت: از سال ۲۰۰۳ میلادی تاکنون یک سیستم هشدار دهنده ویژه برای تولیدات چینی تشکیل شده که نظارت کامل بر کالاهای وارداتی از این کشور دارد.

شبکه خبری یورونیوز نیز گزارش داد که محصولات وکالاهای ساخت چین یک بار دیگر به عنوان خطرناک ترین محصولات در اتحادیه اروپا معرفی شد.

اتحادیه اروپا با انتشار ارقام مربوط به محصولات خطرناک موجود در این اتحادیه اعلام کرد از دو هزار و ۴۳۵ محصول و کالای خطرناک شناسایی شده در این منطقه، ۶۴ درصد آنها از چین وارد شده است.

اما نکته امیدوار کننده ای که در این خصوص وجود دارد اینکه سامان هشدار دهی در اتحادیه اروپا خیلی خوب کار می کند و به محض آنکه محصول خطرناکی در بازار کشورهای اروپایی یافت می شود به دولت های این کشورها برای خارج کردن این محصولات از بازارشان هشدار داده می شود.

نیمی از محصولات خطرناک ثبت شده ، اسباب بازی، پوشاک، لباس، کالای اشرافی هستند که یا دارای مواد شیمیایی خطرناک هستند یا ممکن است بدن فرد را زخمی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *