جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۴
۸۸
روایت سه جوان اصولگرا از دیدار خصوصی با خاتمی؛

از اتمام حجت دردمندانه آن‌که برایش "طلب سلامتی و شفا کردید" یکسال گذشته، چه می‌خواهید بکنید؟

يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب: 380211
آقای خاتمی... خاطرمان هست که در آن جلسات بر عدم تقلب گسترده در انتخابات به نحوی که نتیجه آن را دستخوش تغییر کرده باشد، تاکید کردید... خیرخواهانه و از سر دلسوزی برای آینده کشور از شما می خواهیم که به این رویه یکی به نعل و یکی به میخ زدن پایان دهید... از اتمام حجت دردمندانه آن‌که شما برایش این روزها طلب سلامتی و شفا کرده اید بیش از یکسال گذشته است، چه می خواهید بکنید؟
از اتمام حجت دردمندانه آن‌که برایش "طلب سلامتی و شفا کردید" یکسال گذشته، چه می‌خواهید بکنید؟
سرویس سیاسی جهان نيوز ـ سه تن از جوانان اصولگرا که چندی پیش با سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق دیدار داشته اند با اشاره به نامه اخیر وی، مواردی را به وی یادآور شده اند. متن کامل نامه «محسن مهدیان»، «محمدصالح مفتاح» و «عبدالمطهر محمدخانی» به این شرح است:

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید محمد خاتمی
دبیر محترم مجمع روحانیون مبارز

با سلام ؛
این روزها در میان دل‌نگرانی ها و شکرانه هایمان برای عمل موفقیت آمیز رهبر معظم انقلاب با خبری مواجه شدیم که خاطره جلسات داغ و انتقادی ما و شما در پاییز سال ۹۰ را برایمان بار دیگر زنده کرد. جلساتی که به پیشنهاد ما و با موافقت جنابعالی با هدف گفتگوی مستقیم و رو در روی جوانان اصولگرا با شما و شنیدن انتقادات به جریان اصلاحات برگزار شد.

در اخبار آمده بود به نمایندگی از مجمع روحانیون مبارز برای رهبر معظم انقلاب نامه نوشته و در آن سلامتی و طول عمر ایشان را از خداوند طلب کرده‌اید. پیش از این و در برخی موارد نیز رفتارهای مثبت مشابهی از شما چون مشارکت در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری دیده‌ایم و یا سخنانی حاکی از اصرار بر حضور در دایره انقلاب از شما شنیده‌ایم و در همان زمان با غصه اخبار دیدارهای شما با مجرمان و محکومان فتنه ۸۸ و عیادت شما از زندانیان آن غائله شوم و خسارت‌بار را خواند‌ه‌ایم. اما هرچه منتظر ماندیم تا همان اظهارات شما در جلسه مشترک‌مان را در مجامع رسمی و علنی بشنویم و بخوانیم، کمتر یافتیم. سخنانی که بیان آنها با حفظ اختلافات با جریان اصولگرایی می‌توانست به رفع بسیاری از اتهامات از شخص شما منجر شود و زخم‌های مردم و نظام از جرایم و خطاهای جریان متبوع شما را تا حدودی التیام ببخشد.

جناب آقای خاتمی!
واقع آن است که به دلیل عدم صراحت مواضع شما درباره انتخابات ۸۸ در فضای عمومی، این‌گونه سخنان از شما بسیار جذاب و پرمخاطب است و دغدغه اخلاقی ما نیز برای حفظ امانت راه بجائی نمی‌برد. هنوز نه طرفداران و نه مخالفان شما از اعتقاد و نگاه شخصی‌تان به حوادث سال ۸۸ بی‌ اطلاعند و آنچه تا امروز به حق و ناحق گفته شده‌است، حسب همراهی‌تان با فتنه‌سازان و سکوت مقابل قانون‌شکنان بوده است. ای کاش خودتان پیشتر این جسارت را به‌خرج می‌دادید و آنچه در آن جلسه گفتید را در علن و آشکار با مردم در میان می گذاشتید که اگر اینگونه می‌شد شاید از بروز بسیاری از اتفاقات ناخوشایند سال‌های اخیر هم پیشگیری می‌شد. تصور کنید اگر جوانان علاقمند به مشی اصلاح طلبی و هوادارنتان نظر صریح شما در باب تقلب و عملکرد آقای موسوی را می دانستند چه تاثیر شگرفی در نگاه آنها می داشت. بدون شک این شفاف‌سازی و اظهارات صریح و صادقانه شما در احیای بخش اعتدال‌گرای جریان اصلاحات نیز مفید و موثر خواهد بود.

۳ سال منتظر ماندیم و بر قول اخلاقی خود مبنی بر عدم انتشار مطالب و محتویات آن جلسه در رسانه‌ها پایبند بودیم. می‌دانید که به انتشار فایل صوتی منتسب به آن جلسه در یکی از خبرگزاری‌ها نیز اعتراض کردیم. اما حال از باب نصیحت دوستانه و تبیین موضع حکیمانه نظام اسلامی در برابر شما و همچنین دفاع از رهبر مظلوم انقلاب ناگزیر از به یادآوری برخی از مباحث آن جلسه برای شما و آگاهی جوانان و هم‌نسلان خویش شدیم.

جناب آقای خاتمی!
خاطرمان هست که در آن جلسات بر عدم تقلب گسترده در انتخابات به نحوی که نتیجه آن را دستخوش تغییر کرده باشد، تاکید کردید و حتی درباره اختلافات خود با مهندس موسوی درباره برآورد میزان رای، نحوه اعتراضات به انتخابات و هم چنین برخی رفتارها و گفتارهای شخص موسوی با ما سخن گفتید. آیا شما هم خاطرتان هست؟

خاطرمان هست وقتی در برابر پرسش ما واقع شدید که چرا دست رد به همه دعوت‌های خیرخواهانه رهبر انقلاب برای برگزاری جلسه و کمک به حل و فصل منطقی ماجرا در همان هفته‌های اول پس از انتخابات زدید، پاسخ قانع ‌کننده‌ای از شما دریافت نکردیم و ما به شما گفتیم آن روز که رهبری در آن شرایط خطیر و فتنه‌گون که می‌رفت، کشتی انقلاب در طوفان سهمگین بدخواهان باژگونه گردد دست یاری به سوی شما دراز کرد و شما آن را پس زدید دیگر نباید انتظار اعتماد دوباره از سوی ایشان می داشتید. ما که گفتگوی‌مان از خاطرمان نرفته اما آیا شما هم خاطرتان هست؟

خاطرمان هست وقتی از بهره‌برداری رسانه‌های جریان اصولگرا از رفتار و گفتار منتسبان داخلی و خارجی جریان اصلاحات گلایه کردید از شما خواستیم که به سادگی از رفتار و گفتار براندازان و ضدانقلاب خارج‌نشین و رسانه‌های بیگانه تبری بجویید و اعتماد از دست رفته نظام نسبت به خود را احیا کنید. اگر بر مبنای انصاف بگوییم گاهی هم در سخنرانی‌های خود اشاراتی به این موضوعات کردید اما به رسم همیشگی خود بلافاصله برای جبران آن مواضع، مواردی را شدیدتر و غلیظ‌تر برای خوش آمد همان جریانی که از انتساب آنها به خود ناراحتید بیان کردید. به دیدار محکومان فتنه رفتید و از سران داخلی فتنه حمایت کردید.

آقای خاتمی!
بی‌شک هنوز هم سخنان رهبر معظم انقلاب و توصیه‌ها و انذارهای ایشان را پیگیری می‌کنید. به زعم ما ایشان در ۶ مرداد ماه سال گذشته در دیدار با دانشجویان با شما و همراهانتان اتمام حجت کردند و برای آخرین بار پلی از بزرگواری و گذشت خود برای بازگشت شما گشودند. آن سخنان رهبری مظلوم انقلاب را که اکنون یکسال از بی‌توجهی شما به آن می‌گذرد خاطرتان هست: «در انتخابات سال ۸۸، آن کسانی که فکر می‌کردند در انتخابات تقلب شده، چرا برای مواجهه‌ی با تقلب، اردوکشی خیابانی کردند؟ چرا این را جواب نمی‌دهند؟ صد بار ما سؤال کردیم؛ نه در مجامع عمومی، نخیر، به شکلی که قابل جواب دادن بوده؛ اما جواب ندارند. خب، چرا عذرخواهی نمی‌کنند؟ در جلسات خصوصی می‌گویند ما اعتراف می‌کنیم که تقلب اتفاق نیفتاده بود. خب، اگر تقلب اتفاق نیفتاده بود، چرا کشور را دچار این ضایعات کردید؟ چرا برای کشور هزینه درست کردید؟ اگر خدای متعال به این ملت کمک نمیکرد، گروه‌های مردم به جان هم می‌افتادند، میدانید چه اتفاقی می‌افتاد؟ می‌بینید امروز در کشورهای منطقه، آنجاهائی که گروه‌های مردم مقابل هم قرار میگیرند، چه اتفاقی دارد می‌افتد؟ کشور را لب یک چنین پرتگاهی بردند؛ خداوند نگذاشت، ملت هم بصیرت به‌خرج دادند. در قضایای سال ۸۸، این مسئله‌ی اصلی است؛ این را چرا فراموش میکنید؟ درباره‌ی حادثه‌ی سال ۷۸ هم ما حرف زیاد داریم؛ آن هم داستان دیگری است.»

آقای خاتمی!
دعا برای سلامت رهبری انقلاب اقدامی است که بسیاری در داخل و خارج کشور از علما و مقام‌های سیاسی تا هنرمندان و ورزشکاران و حتی برخی سران کشورها صورت داده اند. از نامه شما هم مانند همین موارد مذکور برداشت خیر می‌کنیم و نمی‌خواهیم آن را عادی‌سازی بی‌هزینه رابطه شما با نظام ارزیابی کنیم. لذا تکرار می‌کنیم، از اتمام حجت دردمندانه آن‌که شما برایش این روزها طلب سلامتی و شفا کرده اید بیش از یکسال گذشته است، چه می خواهید بکنید؟

ما هنوز هم میان شما و سران داخلی فتنه چون موسوی و کروبی تفاوت قائلیم و معتقد به همراهی عمدی و برنامه ریزی شده شما با جریان ضد انقلاب خارج نشین نیستیم، اما از سرانجام رئیس جمهور اسبق کشورمان و جریانی که او را در عرصه سیاست همراهی می‌کند به شدت نگرانیم. خیرخواهانه و از سر دلسوزی برای آینده کشور از شما می خواهیم که به این رویه یکی به نعل و یکی به میخ زدن پایان دهید و با این دست رفتارها شیپور بازگشت به دامان نظام را از سرگشاد آن نزنید که ما از باقی ماندن اتهام «فتنه و بغی» بر شما بیمناکیم.

پس نظام جمهوری اسلامی را با افتخار و با همه ضعف و کاستی‌هایش در برابر جریان خارج‌نشین و ضد‌انقلاب و شبکه‌های رسانه‌ای اپوزیسیون برگزینید و از هجمه آنها نهراسید که این بهترین عاقبت برای همه فرزندان انقلاب حتی آنها که از قافله جا مانده‌اند، خواهد بود.

والسلام علی من التبع الهدی
محسن مهدیان، محمدصالح مفتاح، عبدالمطهر محمدخانی
۲۳ شهریور ۱۳۹۳

مرتبط: ضرورت تحقق کامل جذب حداکثری و دفع حداقلی؛ راز صبر علی گونه امام خامنه ای
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ما از مواضع این فتنه گر سوروسی کلا واقفیم ...
ایشون همون تندرویی هستند که با کمال وقاحت از برگزاری رفراندوم می گفتند اما الان که سرشان به سنگ بی محلی خورده ، دست از پا درازتر قصد دارند خودشان را از انزوا خارج کنند ...اما بدانند که قابل بازیافت نیستند ...
اصغری
.. خاتمی در انزوا نیست ...
میثاق مرادی زنده رودی
United States
پس کجاست؟ سر قبر فتنه گرانه؟
مرده رودی بازم افاضه فیض فرمودی برادر
تارینه
Germany
جناب زنده رودی شما که تاچند دقیقه پیش ایران تشریف داشتین چی شد یهو طی الارض کردین به کشور امریکا؟؟!!!!!!!!!!
یاشایدم بعضی هاااااااا اسمتون رو کپی کردن رو نظر خودشون.!!!!!!!!
خاتمی در انقطلاع است !!!!
اشغری بازم توهم زدی ؟؟؟
بهت نرسیده قاط زدی
تارینه
Germany
بهت نرسیده یعنی چی؟؟؟؟!!!!!!!!!
...
تارینه
چرا سانسور کردی نظرمو؟؟؟!!!!!!!
مجید مجد
United States
منم اگر فحش و یا بدو بیراه و یا اینکه سخیفه بنویسم سانسور می شم دیگه این طبیعیه
تارینه
بنده هیچ وقت در هیچ یک از کامنتهام از الفاظ رکیک وغیر قابل پخش استفاده نکردم.علت سانسور هم به دلیل این بود که از جام نیوز انتقاد کرده بودم.شما هم بجای زود قضاوت کردن تشریف ببرین با امثال خاطره جونتون کل بندازین....اقای مثلا مححححققققققق!!!!!!!!!!!!!!!!
مجید مجد
United States
اینگونه سخن گفتن و تهمت زدن برازنده این سایت نیست.از جهان نیوز تقاضا دارم نظر زشت ایشون رو حذف کنند.
بنده با خانم خاطره هیچ نسبتی ندارم و این نوع لحن اصلا صحیح نیست.
ضمنا محقق بودن خیلی بهتر از خیلی چیزاست بگم بگم؟
تارینه
بگم ....بگم!!!!!!!!!!!!!!!!
بفرمایید چی میخواین بگین....بنده الحمدالله نه سابقه سیاسی دارم نه مخالف نظام وکشورم هستم وهمیشه پشتیبان سرسخت ولایت فقیه بودم .
جناب مجد اونیکه تهمت میزنه شما هستین نه بنده!!!!!!
ازجهان نیوز تقاضا دارم این نظرات روکه سعی در خراب کردن وجهه ما انقلابیون رو دارند منتشر نکنند.
مجید مجد
United States
به یارو گفتن وسط دنیا کجاست؟ گفت همین جایی که من نشستم
بنده خدا من دارم می گم اینکه می گید خاطره جونتون تهمته درست نیست من مگه نسبتی دارم با ایشون؟!! یعنی چی؟ بعد شما می گید منافق نبودم؟؟؟؟عجیبه والا
تارینه
چرا لفافه گویی میکنی وبحث رو به حاشیه میکشونی؟؟منظورت از جمله ای که گفتی:محقق بودن خیلی بهتر از خیلی چیزاست چیه دقیقا؟؟؟؟!!!!!
مجید مجد
United States
ای بابااااااااا
شما چرا سفسطه می کنید؟
خواهشا شما ابتدا بفرمایید بر چه اساسی این تهمت را به بنده زدید و جهان نیوز منتشر کرد تا بنده شفاف مطالب خودم را بیان کنم چه چیزی را می خواهم بگم.بگید تا بگم بگم بگم...
تارینه
بنده کی به شما تهمت زدم ؟؟؟!!!!!!!!فقط یاد اوری کردم , اینکه شما ذهن در گیری داری ومسایل رو در ذهن خودتون وارونه حلاجی میکنید مشکل شماست.
شما جوابی برای بگم بگمتون ندارین چون به قول معروف چشمتون رو بسته ودهن تون را وا کردین!!!
درهر صورت بنده متاسفانه وقت اینکه با شما به بحث در مورد این مسایل رو داشته باشم ندارم , چون احساس میکنم وقتم واقعا داره به بطالت میگزره.
مجید مجد
United States
"شما هم بجای زود قضاوت کردن تشریف ببرین با امثال خاطره جونتون کل بندازین....اقای مثلا مححححققققققق!!!!!!!!!!!!!!!! "

این جملات تاسف برانگیز و به دور از شان یک انسان مسلمان است.فعلا که شما با اکثر کاربران این سایت در حال کل کل هستید اما این چه تهمتی است.یعنی چی خاطره جونتون؟؟؟این درست است که بنده با ایشون نسبتی ندارم اینگونه صحبت می کنید؟ بعدش اینکه این یعنی چی به اصطلاح محقق؟؟ اصلا چه فرقی برای شما داره که بنده محقق هستم یا خیر؟
خواهشا به آرمانهای ناب انقلاب برگردید و توبه کنید.
تارینه
ضمنا محقق بودن خیلی بهتر ازخیلی چیزاست بگم بگم؟؟؟؟
این جملات چند پهلو بدور از شان یک مسلمان پای بند به نظام است.لحن حرف زدن شما طوریست که انگار یک نفوذی هستید واز همه کس وهمه چیز خبر دارین در حالی که هیچی نیستین.ضمنا اگر دقت کرده باشین بحث رو شما شروع کردید.
بنده هم با هیچ یک از کاربران محترم سایت جهان نیوز بحث وجدل ویا خصومتی ندارم.وهیچ وجه من الوجوح علاقه ای ندارم بدانم شما چه کاره هستید ویا در کجا زندگی میکنید .به قول (حسام) شما چه اصراری داری بگی همه من رو میشناسن وهمش اطلاعات شخصیت رو فاش میکنی؟؟
درهر صورت امیدوارم خداوند تمام کسانی که نا خواسته از مسیر درست زندگی منحرف شده اند را به راه راست هدایت فرماید.(من جمله شما را)
اصغری
مجید جان دلبندم شما هر چی بگی سانسور نمیشه شما فرق میکنی
... سیستمش به هم ریخته..
اصغری
چرا حرفامو سانسور کردی جهان؟ اگه مخالفای خاتمی و هاشمی هر توهینی به این بزرگواران بکنند بی کم و کاست پخش میکنین البته بهتون حق میدم سایت خودتونه
سایت شما تندروها که هیچ نظری را تایید نمی کند ..
...
بزرگوارانو خوب اومدی !!!!!!!!!!!!!!!!!خندیدیمممممم
کریم شیره ای
اشغری راشت میگه این دوتا یه عالمه بژرگوارند
بهول
تو اين دهه همه جور Rap ديده بوديم الى ...، اقاى اصغرى يادته خاتمى براى اىنكه بروز باشه ، لباسى مثل.... تنش كرد و علنى توهين به لباس مقدس روحانيت نمود ، يا ...
Iran, Islamic Republic of
کدوم بزرگوار ؟؟؟؟
مجید مجد
United States
ببین چه فحش و بد و بیراهی گفتی که جهان هم سانسورت کرد!
دورانیه دووورانیه دیگه
بله در میان شما فتنه گران است...............
با عرض سلام و احترام
حقیقت بنده تا مدتی پیش فکر میکردم آقای خاتمی هم متعلق به نظام هست و داره سعی میکنه پلی باشه بین نظام و افرادی که به هر دلیل از نظر روانی خیلی درگیر شکست انتخاباتی آقایون موسوی و کروبی شده اند؛ بنده تحلیلم قبلاً ناقص بوده و اصلاً بعید نیست بازهم اشتباه کرده باشم معهذا به نظرم میرسه ایشون جزئی از یک جریان بزرگتره که مجدانه دنبال استحاله نظام و تزریق لیبرالیسم و این نسبی گرایی حقیقتاً سمی به اسلام بوده. میشه بحث کرد که چرا به ذهن این افراد همچین قضیه ای خطور کرده ولی به زعم بنده کار اصلاح طلبان در دهه هفتاد مشابه کار منافقین بوده که میخواستن مارکسیسم رو با اسلام تلفیق کنند (نگفتم کار حزب توده چون اونها عملاً میخواستن کشور رو دودستی تقدیم شوروی کنن؛ اگر اصلاح طلبا همچین برنامه ای داشتن که یک بحث جداگانه ای هست).
یک دلیلی که محتمل هست، خودباختگی فرهنگی هست که بعضی افراد مدتها سعی داشتند ثابت کنند اسلام با لیبرالیسم و حقوق بشر غربی انطباق داره و دائماً دنبال شواهد و مستندات بودند و کماکان هستند. البته فکر کنم کتابها در این خصوص نوشته شده ولی بعضی وقتها بحث خودمونی بین افراد در فضای مجازی بد نیست.
هیچی همچنان در زباله دانی باقی می ماند
رضا
شما در زباله گیر کردی و بوی تعفن نمیزاره حقیقت رو بفهمی و مهر و عطوفت خاتمی رو درک کنی
اتفاقا این شما هستی که بوی تعفن زباله اجازه نمی دی واقعیت را ببینی تندرو ...
وگر نه به خیانت خائنین واقف می شدی ...
کریم شیره ای
احشنت به رژا ژون این خاتمی آن قژر مهر و عطوفت داره که حتی خارچی ها را هم شامل شده مشله جورج شوروش عژیژ
آره مهرو عطوفت خاتمی به جرج سورس و آمریکا و انگلیس و اسرائیل کودک کش
مالک شریعتی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شما با این متن منصفانه و انقلابی تان
علی رجبی
دورد بر این سه جوان انقلابی به راستی تذبذب آقای خاتمی برای چیست؟ آیا دلیلی جز ترس از ریزش هوادارنش دارد؟ آقای خاتمی... شما خود درس اسلام خوانده‌اید و بیش از من و امثال من شنیده اید که روز قیامتی هم هست.
مهدی مهدیان
عجیبه که خاتمی یه زمانی از دو فتنه گر وقایع سال 88 حمایت می کرد و سخن تقلب آن دو را تایید و عملا تکرار می کرد و یه زمانی هم یواشکی رفت دماوند در انتخابات مجلس شرکت کرد..تناقض پشت تناقض
کریم شیره ای
رای بده تناقژ داشته باشه عیبی نداره
ناصر
خاتمی تا ابد در دل هوادران میلیونیش جا داره و هر بیشتر از قبل و این عمل خاتمی نشان از پاکی قلب ایشان دارد
چه قلب چرکین دارند !!!
شما اقلیت با همین حرف ها خوش باشید ...
ناصر
Iran, Islamic Republic of
منظورت از میلیونی همون 7 درصده دیگه
ناصر
همون18 میلیون سال 76 و 22 میلیون سال 80 و 18 میلیون سال 92 که با در خواست خاتمی به روحانی عزیز رای داده شد.
سوفیا لوره
نخیر منظورش عارف بود
چراغعلی
همین قلب پاک ایشون است که اینچنین قربان صدقه سوروس یهودی میشه
نشان از پاکی قلبش نداره نشان از فرصت طلبیش داره.
یه کم دیدتو بازتر کن دوست عزیز........
تارینه
Germany
اگر امثال خاتمی به روز قیامت و جزا ایمان داشتند هیچ وقت راضی به ریخته شدن خون شهیدان بی گناه فتنه٨٨ نمیشدند.
چراغعلی
امام باره ها در مورد اسلام آمریکایی هوشدار داده اند بعضی ها درس اسلام آمریکایی خوانده اند
هیچی همون آش و همون کاسه
آقای خاتمی شما برای من یک مرده سیاسی هستید
Iran, Islamic Republic of
مال اين حرفا نيستي كوچولو!
کوچولو تویی که به یه کوچولو مثل خودت دل بسته تندرو ///
مجید مجد
برای منم به زباله دان تاریخ پیوسته است
اصغری
مجید جان دلبندم برو ساندویچتو بخور
جونیور
اونی که ساندویچ خورده ملکه مورد حمایت شما تندروهاست ...
کریم شیره ای
اژ ملکه شاندویچ خور ها تقاژا میکنم برای دق مرگ کردن اشولگرایان روژی 16 تا شاندویچ بخوره و اژ مامان ملکه هم تقا ژا دارم بره باژار هی روشری بخره و از اخوی ملکه هم تقاژا میکنم روژی 30 بار به شدا و شیما بگه دروغگو تا حشابی حال اشولگرایان گرفته بشه
کریم شیره ای
برای من یک جاندار شییاشی و برای گلشیفته یک هلو آبدار
کریم شیره ای
احشنت
راشتی آقای خاتمی از شوروش صهیونیست چه خبر؟
ول کن هم نیست این آقای عشق سوروس
هیچ دعایی بهتر از دعای عاقبت به خیری نیست
اینه
19
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
جناب آقای خاتمی
فقط یک سوال دارم
آیا شما ملت ایران را دشمن شاد نکردید؟
تارینه
با اجازه کد خدا وهاشمی و رفیق شفیقم کروبی واصلاح طلبان وفتنه گران حاظر در سایت ......بللللللللله!!!!!خخخخخخخ
کریم شیره ای
19 ژون علیکم شلام ! کرده خوب کاری هم کرده به کشی هم مربوط نیشت این اژ قلب مهربان و پاک ایشان اشت که حتی دل دشمن را نیژ شاد میکنه
درود بر جوانان انقلابی
مرگ بر منافق
.... چنان به عرش می برم یا رو فرش پهن می کنم که نگو، فقط بگین چند؟
Iran, Islamic Republic of
خود این نامه، بازی در زمین خاتمی است
مرگ بر منافقین و کفار
همه ی اصلاح طلبان به فتنه (به معنی حضور در اردوکشی خیابانی و عدم مرزبندی با ضد انقلاب) نپیوستند اما همه آنها به نتیجه انتخابات و نوع برخورد نظام با فتنه گران(مثل شیوه برگزاری دادگاه و یا مدیریت اغتشاشات) اعتراض کردند و آقای خاتمی به عنوان رهبر اصلاحات هم همین مسیر را طی کرد.بنده معتقدم این رفتار هم باید مورد پیگرد قرار می گرفت.اما تصمیم نظام این نبود و ایشان و بسیاری نزدیکانشان هرگز متهم و یا محاکمه نشدند و هم اکنون آزادند بنابراین باید به تصمیم نظام احترام بگذاریم و از ایجاد اختلاف و تشنج بیشتر پرهیز کنیم
سید
Iran, Islamic Republic of
آقای خاتمی در دل مردم جای دارد
بفرمایید وطن فروشان بی غیرت....
ما هم از مردمیم !! اما در دل ما هیچ جایی ندارد
بچه ها متشکریم
عزیز
خاتمی سید بزرگوار است ودشمنانش گروهی احمقند.
تو هم خیلی باهوشی که از طرفدارانشی!!!!!!!!!!!!!!!!یه وقت چشم نخوری!!!!
چ
مثل اربابت بی ادبی
کریمی
اینهم بازی جدیدیست برای تبرئه خاتمی ......
به نوعی نعل وارونه ..... برای تغیر افکار عمومی نسبت به خاتمی ... اینبار از طرف به اصطلاح یاران آنزمان و نصیحتی از قبل برنامه ریزی شده !!!!!!!!!
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
این سه جوان خیلی کار نابجایی کردن که خودشون را نماینده جوانان اصول گرا معرفی کردند، والا دکتر یامین پور و حسین رنجبران و امثالهم نیز جوان اصول گرا هستند چرا اونا نامه خرسندی منتشر نکردند
سلام
الان واقعا موضع گیری یا نگرفتن خاتمی دغدغه و مساله مهمیه؟ الان واقعا نیازه که ایشون موضعی بگیره؟ سال88 که کشور به آرامش نیاز داشت ایشون کجا بودن؟
خاتمی خون شهدای فتنه و بسیجیان مظلوم اون دنیا جلوتو میگیره. من نمیدونم چرا این جریان اصولگرا ایقدر هوا فتنه گراها رو داره ولی خودیها رو براحتی تکفیر و از دایره خارج میکنه
خدا عاقبتشو به خیر کنه
دفاع از احمدی نژاد با این همه ضرر و زیان که به ملت وارد کرده که سالیان سال بعد هم متوجه کشور است را باید افرادی پاسحگو باشند که از روز اول با دفاع تمام قد از او
Iran, Islamic Republic of
خاتمی نگران سلامتی مقام معظم رهبری نیست بلکه بدنبال راهی برای برون رفت از منجلابی است که بدست خود ساخته است
تارینه
عجب نامه پر عمقی بود
تارینه
Germany
دوست عزیز لطفا بانام بنده کامنت نزار .
اگر هم این اسم رو دوست داری بگو تامن یه ستاره جلوی اسمم بزارم.
به کوری چشم همه دشمنان خاتمی محبوب دل مردم خواهد بود
دوستش داریم
ناسناس
امید وارم مهدیانش از نوع حسین مهدیان ... نباشد
وسلام
فصل الخطاب خود حضرت آقا هستند
وقتی نمیزاره بیاد برا دیدنش یعنی این آقای خاتمی هنوز مشکل دارن
وسلام